افرادی که یارانه شان حذف می شود مشخص شدند + مبلغ جدید یارانه دهک های کم درامد

افرادی که یارانه شان حذف می شود مشخص شدند + مبلغ جدید یارانه دهک های کم درامد
کدخبر : 12655

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر تدوین بانک اطلاعاتی اقشار آسیب‌پذیر در پرداخت یارانه‌های نقدی گفت: کشاورزان و کارگران نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند.

یارانه طرح دولت برای کمک به مردم است . یارانه نقدی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود . جزئیات جدید از مراحل حذف یارانه را در ادامه می خوانید : حذف یارانه دهک‌های بالا و هدایت سرمایه‌ها به سمت حمایت بیشتر از اقشار کم برخوردار جامعه را در صورت تدوین یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل عملیاتی خواند و اظهار داشت: کشاورزان و کارگران روزمزد و فصلی از جمله اقشاری هستند که به حمایت‌های بیشتری نیاز دارند.

 

خبرداغ : ازدواج مجدد ریحانه پارسا با خواننده معروف بعد از طلاق + عکس دونفره

 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دسترس بودن داده و اطلاعات جامع را در بخش‌های تصمیم‌گیری امری مهم تلقی کرد و بیان داشت: اگر کشوری خواهان توسعه و پیشرفت باشد حتماً باید فرآیندهای داده‌پردازی و تبدیل داده به اطلاعات در آن عملیاتی شود زیرا این اطلاعات در تصمیمگیری‌ها مؤثر واقع می‌شوند.

 

گودرزوند چگینی اتخاذ راهکارها و اجرای یکسری تصمیمات بر مبنای داده‌های طبقه‌بندی شده را فرآیندی که باید در هر جامعه و کشوری وجود داشته باشد دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشورمان وجود دارد و هنوز هم به آن پرداخته نشده است در دست نبودن یک بانک اطلاعاتی جامع و قابل رجوع است.

 

 

وی با بیان اینکه این بانک اطلاعاتی در کشورمان برای تحقق اصل بسیار مهم توزیع عدالت هنوز کامل نشده و در اختیار نیست افزود: وجود این بانک اطلاعاتی علاوه بر توزیع عدالت در امر اعمال و اخذ مالیات‌ها، دادن یارانه‌ها، کمک به طبقات آسیب‌پذیر جامعه و بسیاری از مسائلی که به کشور کمک می‌کند اثربخش واقع می‌شود.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس به آمارها و اطلاعات بانک مرکزی نیز اشاره کرد و متصل شدن و ارتباط دادن این اطلاعات به هم را لازم و ضروری دانست و افزود: این امر در متناسب‌ کردن مالیات‌ها مؤثر است از سوی دیگر طبقات مشمول و دهک‌های آسیب‌‌پذیر جامعه را هم برای دریافت یارانه‌های نقدی به خوبی مشخص کند.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از لیست خارج کردن افراد و خانوارهایی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند را ضروری دانست و گفت: رسیدن به این هدف بدون داشتن یک بانک اطلاعاتی منسجم کاری بسیار سخت و دشوار است و به عقیده بنده دولت در این زمینه باید وقت بیشتری را صرف کند.

 

گودرزوند چگینی با بیان اینکه اگر این اتفاقات رخ بدهد بسیاری از مشکلات موجود حل و فصل می‌شود تصریح کرد: با شناسایی طبقات محروم و اقشار نیازمند بدون شک حمایت‌های بیشتری از آنان در بحث ارائه کمک‌های نقدی و غیرنقدی به عمل می‌آید و دیگر شاهد سرازیر شدن سرمایه‌ها به سمت قشرهای برخوردار نخواهیم بود.

 

 


بیشتر بخوانید : زمان واریز یارانه معیشتی تغییر کرد + مبلغ جدید یارانه معیشتی


 

 

وی دهک‌های حقوق بگیر، خانوارهای تحت پوشش نهادهایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، بازنشستگانی که حقوق‌شان کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد و یا کارمندان را قشرهایی که بانک اطلاعاتی آن‌ها در دسترس است ذکر کرد و گفت: در کنار افرادی که اطلاعاتشان موجود است کشاورزانی هم هستند که بیمه نیستند و نیاز به حمایت دارند.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس حمایت از کارگران روزمزد و فصلی و یا کسبه‌هایی که درآمدشان پایین است و در شهرهای کوچک سکونت دارند را نیز لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: کسانی هم هستند که نه بیمه دارند و نه حتی یک شغل مشخص و بدون شک برای رسیدگی و پشتیبانی از این اقشار نیازمند اطلاعات دقیق هستیم.

 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه جمع‌آوری و طبقه‌بندی کردن اطلاعات اقشار مختلف مردم کار سختی نیست عنوان کرد: دهیاران، شوراها، بخشداران، فرمانداران همه این‌ها می‌توانند در تکمیل بانک اطلاعاتی کمک کنند و به عقیده بنده این امر مهم‌ترین کاری است که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد.

 

 

گودرزوند چگینی در پاسخ به این پرسش که آیا برآورد جدیدی از افراد برخوردار و غیرنیازمندی که هنوز یارانه‌های نقدی دریافت می‌کنند اعلام شده و در اختیار مجلس قرار گرفته است یا خیر افزود: آخرین گزارشی که از وزیر کار و رفاه اجتماعی داشتیم اعلام کردند که سیستم اطلاعاتی آن‌ها در حال تکمیل است تا به بانک مرکزی وصل شود.

 

 

خبرمهم : جشن تولد لاکچری و خصوصی پسر داور عصرجدید جنجالی شد + عکس لورفته

 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخی اقدامات و اتفاقات در بحث تدوین جامعه اطلاعاتی در حال وقوع بوده اما سرعت آن بسیار کم است اظهار داشت: هنوز در بحث اینکه چه تعداد افرادی که نیازمند دریافت یارانه‌های نقدی نیستند نمی‌توان عدد و رقم دقیقی را اعلام کرد و باید منتظر بمانیم تا اطلاعات کامل شوند.

 

 

منبع : تسنیم 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه