جهت اطلاع از دریافت یارانه 120 هزار تومانی کلیک کنید + شرایط دریافت یارانه جدید

جهت اطلاع از دریافت یارانه 120 هزار تومانی کلیک کنید + شرایط دریافت یارانه جدید
کدخبر : 13439

پرداخت یارانه خرید کالا تا سقف ۱۲۰ هزار تومان از نیمه دوم سال جاری از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شده است، آیا این یارانه در مهر ماه پرداخت می‌شود؟

یارانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم پرداخت می شود . یارانه نقدی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود . یارانه معیشتی نیز طرح دولت برای کمک به مردم است . اخبار جدید از دریافت یارانه 120 هزار تومانی را در ادامه می خوانید : 

 

 

خبرداغ : رقص دختر زیبا در خانه مهران غفوریان با اهنگ تهی + فیلم دیده نشده

 

 

یارانه نقدی از زمان اولین واریزی تا به حال تغییری نکرده و به‌ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان است، در کنار این یارانه از آذر ماه سال گذشته و پس از افزایش قیمت 200 درصدی بنزین دولت موظف شد درآمد حاصل از این افزایش قیمت را به خانوارهای ایرانی بپردازد.

 


بیشتر بخوانید : نقشه شوم اقای کارگردان نصفه شب برای صباراد در خانه مجردی اش + عکس


 

طبق گفته سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌ و بودجه، ۷۸ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند، همچنین در دو سال اخیر حذف سه دهک از یارانه‌بگیران جزو مصوبات بودجه  بوده که حدود 20 میلیون نفر برآورد می‌شود. اما این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است.

 

موضوع یارانه 120 هزار تومانی چیست؟

اما به تازگی یک عضو کمیسیون برنامه‌‌وبودجه مجلس از نهایی شدن طرحی خبر داده که براساس آن ۴۰ میلیون ایرانی به صورت ماهانه یارانه کالایی به مبلغ ۶۰ هزار تومان و ۲۰ میلیون ایرانی (کم درآمدتر و آسیب پذیرتر) یارانه ۱۲۰ هزارتومانی به‌ازای هر نفر را دریافت می‌کنند.

 

بنا به گفته جبار کوچکی‌نژاد، حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه سال ۹۹ به آن اختصاص داده شده و دولت نیز باید در شش‌ ماهه دوم سال نسبت به اجرای این طرح گام عملی بردارد و طرح یارانه جدید طبق تکلیف از ابتدای مهرماه امسال لازم‌الاجراست.

 

آنطور که گفته می‌شود این یارانه امکان نقدشوندگی ندارد و صرفا برای خرید در فروشگاه‌هاست و در همان کارت یارانه نقدی شارژ می‌شود.

 


خبرداغ : زمان واریز یارانه مهر ماه 99 تغییر کرد + مبلغ جدید یارانه مهر


 

آیا دولت یارانه دیگری می‌دهد؟

اما براساس اظهارات سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت شناسایی افراد واجد شرایط طرح‌های حمایتی را به عهده دارد، چنین طرحی هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است و او در این باره ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 

 

 

حسین میرزایی در این خصوص به گفت: فعلا چنین طرحی در دولت تصویب نشده و ابلاغیه‌ای برای ما نیامده است، بهتر است نمایندگان مجلس پاسخگو باشند.

 

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌وبودجه کشور نیز معتقد است این طرح اجرایی نمی‌شود، چون پولی وجود ندارد.

 

طرح مجلس چیست؟

در میان مجلسی‌ها نیز خبری از تصویب چنین طرحی نیست. انور حبیب‌زاده بوکانی، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز ضمن رد طرح این موضوع در مجلس، گفت: مگر دولت با کسری بودجه‌ای که دارد می‌تواند یارانه بیشتری بپردازد، اجرای این طرح غیرممکن است و در کمیسیون اقتصادی مطرح نشده است.

 

همچنین طبق گفته سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه، این موضوع فعلا در کمیسیون مطرح شده و هنوز به قانون تبدیل نشده است.

 

محمدمهدی مفتح در این خصوص به گفت: طرح تامین کالای اساسی برای اقشار محروم در کمیسیون در دست بررسی است و تا وقتی که به صحن علنی مجلس نرود، تصویب نشود و شورای نگهبان نیز آن را تایید نکند قابل اجرا نیست، اما اگر این مراحل را طی کرد و تبدیل به قانون شد دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای آن هستند.

 

از این اظهارات چنین می‌توان نتیجه گرفت که، از یک سو دو کمیسیون مرتبط یعنی کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیسیون اقتصادی از تصویب نشدن یا به عبارتی مطرح نشدن این طرح در صحن مجلس خبر می‌دهند و از سوی دیگر دو نهاد اجرایی در دولت که موضوعاتی از قبیل یارانه‌ها و سیاست‌های حمایتی را اجرا می‌کنند یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه‌وبودجه نیز از عدم ابلاغ و اجرایی نشدن این طرح خبر می‌دهند.

 

بنابراین بعید به نظر می‌رسد که این طرح در مهر ماه هم مراحل تبدیل شدن به مصوبه را در مجلس بگذراند و هم توسط دستگاه‌های اجرایی عملی شود، یعنی احتمالا این سیاست حمایتی در مهر ماه اجرایی نمی‌شود و زمان‌بر خواهد بود.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه