افزایش حقوق بازنشستگان فاش شد + رقم جدید حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان فاش شد + رقم جدید حقوق بازنشستگان
کدخبر : 13517

افتخاری از افزایش دو برابری حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ خبر داد.

افزایش حقوق بازنشستگان سوال های زیادی برای مردم به وجود اورده است . این قشر منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان بوده اند .افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره مشخص شده است . در این بسته خبری به جدید ترین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم : 

 

خبرجنجالی : ارایش غلیظ و بدون حجاب سارا و نیکا جنجالی شد + فیلم دیده نشده

 

 

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در لایو اینستاگرامی خود در خصوص صندوق‌های بازنشستگی در دنیا، اظهار کرد: در هفت کشور اصلی دنیا که اقتصاد اول را دارند، سهم صندوق‌های بازنشستگی ۴۲ تریلیون دلار است که این کشور‌ها نقش مهمی در اقتصاد دنیا دارند و در ۱۵ کشور دیگر سهم صندوق‌های بازنشستگی ۵ تریلیون دلار است.

 

حتما بخوانید :  عکس لورفته از خالکوبی نامتعارف و منشوری مجری عصرجدید + عکس دیده نشده

 

 

 

افتخاری با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۹ در ۲۲ کشور دنیا دارایی‌های صندوق بازنشستگی ۱۹ درصد رشد داشته است، گفت: به دلیل پایین بودن نرخ بهره و سود، در کشور‌های توسعه یافته ارزش آفرینی با سرعت انجام نمی‌شود، اما صندوق‌ها توانسته‌اند دارایی خود را ۱۹ درصد رشد دهند که این نشان دهنده این است که در حوزه اقتصادی خوب عمل کرده و دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند.

 

وی افزود: بیشترین سهم این دارایی‌ها مربوط به آمریکا با ۱۷.۸ درصد رشد بوده است و اگر در کشور‌های دیگر دارایی‌ها و بازدهی‌های صندوق‌های بازنشستگی رشد نداشته باشد، با چالش روبرو می‌شوند که کشور ما نیز یکی از آن‌ها است.

 


خبرداغ : زندگی لاکچری الهام چرخنده جنجالی شد + عکس های دیده نشده


 

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: آمریکا، بریتانیا، ژاپن، استرالیا و کانادا ۵ کشوری هستند که دارایی‌های صندوق بازنشستگی در آن‌ها و همچنین سود آن بیش از سایر کشور‌ها است.

 

افتخاری تأکید کرد: منابع درآمد‌های صندوق بازنشستگی از چهار منبع کسب می‌شود که یکی از آن‌ها کسورات حقوق شاغلان، درآمد حاصل از سرمایه گذاری، تعهدات دولت و سایر درآمد‌ها است که تعهدات پرداخت حقوق، همسان سازی، امور رفاهی و بیمه تکمیلی درمان از جمله اقداماتی است که ما در صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیون بازنشسته تحت پوشش صندوق کشوری هستند، گفت: یک میلیون شاغل نیز از صندوق بازنشستگی حقوق دریافت می‌کنند.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص نسبت پشتیبانی نیز تصریح کرد: نسبت پشتیبانی یعنی تعداد شاغلان و حقوق بگیران به افرادی که بازنشسته شده اند که این موضوع در کشور ما در حال حاضر نشان دهنده این است که ورودی هایمان به شدت کاهش و درآمد‌های ما نیز کاهش داشته است.

 

به گفته افتخاری، تعداد بازنشسته‌ها ۱۵.۵ درصد رشد داشته، در حالی که درآمد‌های ما (کسوربرداری) نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود که در سال ۹۹ اعتبار دولت در کمک به صندوق بازنشستگی به ۷۵ درصد برسد و کسور بازنشستگی نیز به ۱۸ درصد کاهش یابد.

 

افتخاری با تأکید بر اینکه سهم وابستگی صندوق بازنشستگی به دولت در هشت سال گذشته ۴۳۳ درصد رشد داشته، چرا که بالاتر از نرخ تورم حقوق بازنشسته‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: به طوری که در سال ۹۸ و ۹۹ میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری ۳۲۷ درصد رشد داشته و به طور میانگین سالی ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان کشوری اضافه شده است.

 

وی ادامه داد: طی سال‌های ۹۷،۹۸ و ۹۹ بیشترین رشد را در حقوق پرداختی بازنشستگان کشوری داشته ایم.

 

افتخاری تصریح کرد: کسور دریافتی کاهش معناداری داشته، به طوری که از ۲۷ درصد در سال ۹۴ به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده است که این موضوع نیز نشان دهنده کاهش درآمد‌های صندوق کشوری است.

 

وی افزود: میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ با دو بار افزایش در ابتدای سال و مهرماه ۸۳ درصد رشد داشته است.

 

بیشتر بخوانید : جهت دریافت وام 50 میلیونی بانک ها اینجا کلیک کنید

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به پیش بینی وضعیت صندوق کشوری در سال ۱۴۲۰ اشاره کرد و گفت: به فرض اینکه تعداد بازنشستگان در ۲۰ سال آینده ثابت بماند و افزایش حقوق را سالیانه فقط ۲۰ درصد داشته باشیم، پیش بینی می‌کنیم که در سال ۱۴۲۰، دو و نیم برابر از بودجه عمومی امسال بیشتر باید حقوق بدهیم.

 

افتخاری گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۲۰ حداقل میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان کشوری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد و سهم دولت از این حقوق دو دهم میلیون میلیارد تومان خواهد بود.

 

وی به ابرچالش صندوق بازنشستگی کشوری در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌های ما تنها ۷ درصد رشد داشته که خیلی کم است و نشان می‌دهد بخش اقتصادی ما خوب اداره نشده است، به همین دلیل باید در این حوزه اقدامات خوبی انجام شود، چرا که وضعیت فعلی اصلاً مطلوب نیست.

 

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا ما توان ایفای تعهدات آینده را داریم یا خیر؟، گفت: پاسخ این سوال خیر است و برای خروج از این مشکل یا باید حق بیمه شاغلان کسورپرداز را بالا ببریم که امکان پذیر نیست، یا اینکه افزایش جذب شاغلان را بیشتر کنیم که در این خصوص نیز با محدودیت مواجه هستیم و یا اینکه حقوق و مزایا را افزایش دهیم که این هم امکان ندارد، بنابراین تنها راه تغییر مسیر سرمایه گذاری در بنگاه‌های پربازده و بهبود بنگاه داری است.

 

وی افزود: بنابراین چالش اصلی ما، وابستگی به بودجه عمومی دولت است و راهبرد حل این چالش، بهبود بهره وری دارایی‌ها و اصلاح سرمایه‌گذاری‌ها است و هدف ما باید این باشد که سهم دولت در صندوق بازنشستگی کشوری به ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. در این خصوص فشار صندوق در بودجه عمومی دولت کم می‌شود و همچنین کسب درآمد بیشتر نیز حاصل خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه