نوید ریاست سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان در رفع مشکلات و موانع تولید کارخانجات فرآوری و ساخت و پایاکلاچ گروه عظام

برپایی میز خدمت تخصصی در حمایت از کارخانجات هلدینگ عظام در رشت

برپایی میز خدمت تخصصی در حمایت از کارخانجات هلدینگ عظام در رشت
کدخبر : 17242

به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شرکتهای فرآوری و ساخت و پایاکلاچ از هلدینگ قطعات خودرو عظام اقدام به برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای خود در راستای تحقق جهش تولید و خودکفائی نمودند که مورد استقبال مسئولین استانی و فعالین صنعت خودرو قرار گرفت .

  درحاشیه این نمایشگاه با همکاری سپاه قدس گیلان و حضور مسئولین و مدیران استانی میز خدمتی جهت حمایت از شرکتهای مذکور و رفع موانع احتمالی تولید برگزار گردید .

    در این رابطه سرهنگ عباس حسینی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال جهش تولید ، گفت : برای گردش چرخ اقتصادی استان و کمک به رفع مشکلات خط تولید کارخانه ها، از مدیران و مسئولان اجرایی گیلان دعوت کردیم تا ضمن بازدید از روند ساخت قطعات خودرو با مشکلات این کارخانه از نزدیک آشنا شوند و قرار است این مشکلات ان شالله بزودی حل گردند.

 

 

grgrcf

 

 در این میز خدمت تخصصی ، مسئولان شرکت توزیع برق ، اداره کل امور مالیاتی ، بیمه تامین اجتماعی و بانک های رفاه ، انصار و سپه  پای درد دل مسئولان شرکتهای فرآوری و ساخت قطعات خودرو ایران و پایاکلاچ نشستند.

    در شرایطی که صنعت خودروسازی ایران از نخستین صنایعی بود که مورد تحریم ظالمانه دشمنان قرار گرفت و با آغاز تحریم ها فرآیند تامین مواد اولیه و قطعات با مشکلات شدید مواجه گردید و از سوی دیگر کاهش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و افزایش نرخ ارز ،  موجب تعطیلی بسیاری از صنایع قطعه سازی در کشور گردید به طوریکه براساس گزارش نهادهای صنعتی 180 هزار نفر از 300 هزار نفر شاغل در صنعت قطعه سازی بیکار شدند و به تبع آن تولید خودرو سازها هم به شرکت کاهش یافت ، شرکت های فرآوری و ساخت و پایاکلاچ با التزام عملی به منویات مقام معظم رهبری ضمن گسترش زنجیره تامین داخلی و عمق داخلی سازی اقدام به افزایش قابل توجه تولید در سال  جهش تولید نموده و علاوه بر ایجاد 1300 نفر اشتغال مستقیم موفق به ایجاد حدود 20 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم از طریق گسترش زنجیره تامین گردیدند.

 

 

l9l9

 

    همچنین شرکت فرآوری و ساخت اقدام به احداث فاز 2 کارخانه تولید کمک فنر نموده که با اتمام آن این شرکت با تولید سالانه 12 میلیون کمک فنر ضمن ایجاد 600نفر اشتغال جدید ، تبدیل به بزرگترین کارخانه کمک فنر سازی خاورمیانه خواهد گردید.

شرکتهای پایاکلاچ و فرآوری وساخت زیرمجموعه هلدینگ قطعات خودرو عظام به مالکیت «عباس ایروانی» پدر صنعت قطعه سازی نوین ایران می باشند . عباس ایروانی مالک شرکت سرمایه گذاری عظام اخیرا گفته بود : با وجود همه سختی ها و ناملایمات، سد تحریم ها را شکستیم و مسیر گروه عظام در تولید دانش و بومی سازی فناوری با قدرت ادامه می یابد.

    گروه قطعه سازی عظام با در اختیار داشتن ۱۰ شرکت و ۱۲ کارخانه زیر مجموعه علاوه بر اینکه در زمینه بومی سازی تولید اقدامات موثری انجام شده و از طرف دیگر حدود  ۵ هزار نفر به طور مستقیم در بخش قطعه سازی خودرویی و غیرخودرویی عظام در نقاط مختلف کشور از جمله در تهران و دیگر استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان مشغول فعالیت هستند و ۲۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم (به روایتی ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر) اشتغال‌شان وابسته به این شرکت است که گامی در جهت سیاست های اشتغالی کشور طبق برنامه ششم توسعه بوده است.

    کارخانجات گروه قطعات خودرو عظام با تولید محصولات با کیفیت و در سطح استانداردهای روز دنیا اقدام به صادرات تولیدات خود به سایرکشورها از قبیل روسیه ، ترکیه ، عراق ، سوریه ، ایتالیا نموده و همچنین با گسترش تولید داخلی از خروج سالانه صدها میلیون دلار منابع ارزی جلوگیری نموده است.

 

 

 

 

ikiukkj

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه