سیر تا پیاز حقوق بازنشستگان ؛ از مشکلات بازنشستگان تا افزایش حقوق

سیر تا پیاز حقوق بازنشستگان ؛ از مشکلات بازنشستگان تا افزایش حقوق
کدخبر : 18618

تامین اجتماعی اعلام کرد:احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.

 در حالی که برخی سایت های خبری اعلام کردند : مبنای افزایش مستمری فروردین ۱۴۰۰، آخرین مستمری پیش از اجرای مرحله اول متناسب‌سازی است.

 

سایت رسمی تامین اجتماعی به نقل از حمید ابراهیمی مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.

 

احکام و فیش مستمری فرودین ماه ۱۴۰۰ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امروز صبح (جمعه/۲۰ فروردین) صادر شد.

 

 

افزایش ۱۳۴ درصدی مستمری بازنشستگان

مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز جزئیات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

او با با اشاره به اینکه کل هزینه ماهانه مستمری در اسفند سال ۹۸ به میزان ۶۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این رقم در اسفند سال گذشته به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و در فروردین امسال که افزایش سالیانه ماده ۹۶ و متناسب سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان انجام می شود، هزینه مستمری ماهانه این سازمان ۱۵ هزار میلیارد تومان می شود.

 

وی تصریح کرد: با افزایش های امسال، رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اسفند سال ۹۸ افزایش ۱۳۴ درصدی را نشان می دهد که نسبت افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری برابر شده است.

 

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

قریب در ادامه به تشریح پرداخت بازنشستگان در دوسال گذشته پرداخت و گفت: در اسفند ۹۸ پرداختی بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود با اعمال متناسب سازی مرداد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید و با متناسب سازی امسال دریافتی آنها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزود: بازنشسته ۲۰ سال سابقه در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود با متناسب سازی حقوق مرداد به ۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان رسید. با افزایش های امسال دریافتی آنها ۳ میلیون و۹۰۰هزار تومان می شود.

 

وی اظهار داشت: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است. حق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می یابد.

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهارشنبه 25 فروردین | 1400/1/25

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه