قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا طی روزهای آینده | قیمت طلا افزایش می یابد؟

پیش بینی قیمت طلا طی روزهای آینده | قیمت طلا افزایش می یابد؟
کدخبر : 21924

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش قیمت طلا و دلار، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در روزهای گذشته قیمت طلا در بازار با کاهش قیمت روبرو شد؛ عوامل متعددی بر قیمت طلا تاثیرگذار است. قیمت طلا 18 عیار در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه 8 مهرماه) افزایش یافت و قیمت طلا در جریان معاملات امروز (شنبه 10 مهرماه) با افزایش روبرو شد.
«محمد کشتی‌آرای» نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به روند بازار طلا در اولین روز هفته جاری، اشاره کرد و گفت: اونس در آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی با حدود ۳ دلار افزایش همراه شد اما از آنجا که بهای دلار اندکی پایین آمده و تقاضایی برای طلا و سکه وجود ندارد، امروز در بازار طلا شاهد کاهش جزیی قیمت‌ها بودیم.
نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به وضعیت تقاضا در زمان افزایش و کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: رکود بازار تحت تاثیر بالا بودن سطح انتظارات تورمی ناشی از حواشی برجام تشدید شده، از همین رو نه هفته گذشته که قیمت‌ها افزایش یافت و نه حالا که روند بازار نزولی شده، تقاضا تغییر نکرده و همچنان حجم معاملات به شدت کم است.
به گفته کشتی‌آرای، انتظار می‌رود با پایان یافتن ماه صفر تقاضا اندکی افزایش یابد؛ ضمن اینکه بر اساس تجربه، سرمایه‌گذاران بیشتر در نیمه دوم سال اقدام به خرید طلا و سکه می‌کنند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده، بازار از رکود فعلی خارج شود.

این فعال بازار طلا همچنین با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته جاری خاطرنشان کرد: درصورتی که دلار با ادامه روند نزولی به محدوده ۲۷هزار تومان بازگردد، قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش خواهد یافت؛ البته از آنجا که انتظارات تورمی به دلیل شرایط مبهم سیاسی و بلاتکلیفی برجام بالاست، اگر مجددا خبر منفی منتشر شود، دلار و طلا با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

سکه از مرز ۱۲میلیون فاصله گرفت

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز، بیان کرد: قیمت سکه امامی که تا یک قدمی کانال ۱۲ میلیون پیش رفته بود، در جریان معاملات امروز با حدود ۷۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
او افزود: امروز نیم سکه هم با قیمت شش میلیون و ۱۰۰ هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷ عیار به پنج میلیون و ۴۹ هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسید.

قیمت سکه و طلا متاثر از تحولات نرخ ارز

پیشتر، محمد کشتی‌آرای در رابطه با روند یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در این هفته تغییرات قیمت اونس جهانی طلا محدود به ۱۰ دلار شد و قیمت آن از ۱۷۳۵ دلار تا ۱۷۴۵ دلار در نوسان بود؛ بنابراین محدوده اونس جهانی نه تنها تغییرات زیادی نداشت، بلکه از سوی دیگر عامل تقاضا نیر هیچ اثری در بازار نداشته است و رکودی بر بازار (که روزهای پایانی ماه صفر هم بر آن بی‌تاثیر نیست) حاکم است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: بر این اساس بیشترین عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت سکه و طلا در این هفته، افزایش نرخ ارز بود که به عنوان شاخص قیمت سکه و طلا از کانال ۲۷ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان صعود پیدا کرد و همین موضوع سبب شد که قیمت‌ها را در بازار سکه و طلا تحت تاثیر عمده قرار دهد.
این مقام صنفی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته، اعلام کرد: طی هفته اخیر هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۲۸۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون تومان رسید و سکه تمام قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه نیز  پس از افزایش قیمت‌ها به شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان صعود قیمت داشته و بدین ترتیب نسبت به ابتدای هفته ۱۵۰  هزار تومان گران‌تر شده است. ربع سکه با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است و سکه‌های یک گرمی نیز با افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.
وی افزود: همچنین قیمت هر مثقال طلا آب شده (۱۷ عیار) طی یک هفته اخیر ۸۵ هزار تومان بالا رفته و با عبور از مرز پنج میلیون تومان به پنج میلیون و ۵۵ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به نسبت ابتدای هفته با افزایش ۲۳ هزار تومانی مواجه شده است.
کشتی‌آرای تصریح کرد: حباب سکه نیز با توجه به افزایش قیمت‌ها در این هفته از ۴۲۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در مجموع فعلا بازار تحت تاثیر تحولات قیمت ارز بوده و هست.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه