رپرتاژ آگهی/

9 شرکت‌ برتر خانه هوشمند در سال 2022

9 شرکت‌ برتر خانه هوشمند در سال 2022
کدخبر : 27310

با افزایش شرکت های خانه هوشمند ، شناخت بهترین‌ها از بقیه دشوار شده است . در این مقاله خانه هوشمند استر اسمارت به شما شرکت هایی را معرفی میکند که بزرگترین و محبوب ترین شرکت های خانه هوشمند در دنیا هستند و خانه های فردا را شکل می دهند.

با افزایش شرکت های خانه هوشمند ، شناخت بهترین‌ها از بقیه دشوار شده است . در این مقاله خانه هوشمند استر اسمارت  به شما شرکت هایی را معرفی میکند که بزرگترین و محبوب ترین شرکت های خانه هوشمند در دنیا هستند و خانه های فردا را شکل می دهند.

در سال 1966، جیم ساترلند مهندس آمریکایی Echo IV - اولین دستگاه خانه هوشمند جهان - را اختراع کرد و مفهوم انتزاعی اتوماسیون خانگی را به واقعیت تبدیل کرد. دستگاه Echo IV  تقریباً به اندازه ی خانه ای بود که قرار بود آن را کنترل کند و CPU آن با سرعت بسیار پایین  160 کیلوهرتز کار می کرد. اما جرقه دستگاه‌های خانه هوشمند را ایجاد کرد که در پی آن اتفاق افتاد.

امروزه تعداد زیادی از شرکت‌های خانه‌های هوشمند در سراسر جهان وجود دارند که همگی توان تولید محصولات بیشماری را دارند .بنابراین، برای یک مصرف کننده معمولی، شناخت بهترین ها از بقیه ممکن است سخت باشد. به همین دلیل خواندن این مطلب بسیار مفید است و به شما کمک میکند تا شرکت‌هایی که در آینده ای نه چندان دور خانه‌های ما را تشکیل می‌دهند و بهترین محصولات را ارائه می دهند بشناسیم و  انتخاب کنیم.

3025a0b0-e473-432e-962f-5ba10cd062b9

بازیکنان اصلی هوشمندسازی دنیا

تکامل خانه‌های هوشمند توسط "3 شرکت بزرگ" رهبری می‌شود که قطعا نام آنها را شنیده اید:

1-شرکت آمازون بهترین بلندگوها و سیستم های امنیتی

در سال 2014، آمازون دستیار صوتی خود یعنی الکسا را راه‌اندازی کرد و اولین طعم فناوری فرمان صوتی را به مصرف‌کنندگان داد. از آن زمان، غول فناوری و خرده‌فروشی آنلاین توان خود را توسعه داده است و نورپردازی هوشمند، دوشاخه‌های هوشمند و برخی از بهترین بلندگوهای هوشمند موجود در بازار را نیز تولید می‌کند.

اما جایی که آمازون واقعاً قدرت دارد و حرف اول را  می زند، در بخش امنیت خانه های هوشمند است. پس از خرید شرکت امنیت فناوری Ring در سال 2018، آمازون اکنون برترین شرکت خانه هوشمند برای امنیت است. دوربین Always Home– یک گجت هوشمند 24 ساعته نظارتی خانگی که شبیه یک نگهبان است  – می‌تواند به خوبی امنیت خانه را تضمین کند .

پرطرفدار ترین محصول شرکت آمازون

Amazon Echo Dot – یکی از بهترین اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار، نه تنها به عنوان یک اسپیکر ساده ، بلکه به عنوان یک کنترلر مرکزی هوشمند عمل می کند و با سایر دستگاه های هوشمند متصل می شود تا شما را قادر سازد از صدای خود برای فعال کردن تجهیزات هوشمند استفاده کنید. چراغ ها، ترموستات ها را تنظیم کنید و درها را قفل کنید. همچنین به عنوان یک بلندگوی باور نکردنی از آن استفاده کنید .

2-گوگل - بهترین گجت هوشمند

جای تعجب نیست که گوگل یکی از بزرگترین توسعه دهندگان خانه های هوشمند در دنیا است. از زمان خرید شرکت سخت افزاری Nest در سال 2014، این غول فناوری در خط مقدم تکامل خانه های هوشمند قرار داشته است.

گوگل در سال 2019، رویکرد خانه هوشمند خود را یکپارچه کرد و به Google Nest تغییر نام دادند تا به بازوی رسمی بخش خانه های هوشمند خود تبدیل شود. و امکان ارتباط با تمام محصولات هوشمند مانند ترموستات و زنگ در و حتی امنیت خانه را فراهم کرد . می توان اینگونه بیان کرد که گوگل مشغول ایجاد تکه‌هایی از پازل است که خانه های هوشمند آینده را تشکیل می‌دهد.

پرطرفدار ترین محصول شرکت گوگل

 Google Nest Hub Max یکی از بهترین رابط‌های نمایشگر هوشمند در بازار، کنترلر مرکزی  Google در خانه های هوشمند است و به شما امکان کنترل کامل همه وسایل را می‌دهد، چه از طریق دستورات صوتی چه از طریق صفحه لمسی.

3-شرکت اپل بهترین امنیت دستگاه

امکان ندارد در مورد تکنولوژی حرفی به میان بیاید و اسم اپل در آن نباشد . در حوزه هوشمند سازی نیز به همین شکل است و شرکت اپل ( همانطور که انتظار میرود ) یکی از بهترین های این داستان است اما اپل به بازی پشت سر  آمازون و گوگل در بازار خانه هوشمند راضی نیست، به همین دلیل شروع به ادعایی جدی برای پیشتاز بودن و به عبارتی پادشاهی در  شرکت های خانه هوشمند کرده است. ممکن است اپل به اندازه آمازون یا گوگل دستگاه های تولید شده نداشته باشند، اما پلت فرم خانه هوشمند اپل  Apple HomeKit   می تواند توسط Mac، iPad، Apple TV یا HomePod کنترل شود و نیاز به دیگر کنترلر های مرکزی را نفی کند .

جایی که Apple HomeKit می درخشد امنیت آن است. پلتفرم‌های دیگر قطعاً فرآیند ساده‌تری دارند - اکثر آنها فقط شبکه شما را برای دستگاه‌های پایدار و موجود اسکن می‌کنند، در حالی که با HomeKit، باید دستگاه‌های سازگار را به صورت دستی با اسکن یک کد شش رقمی منحصر به فرد در جعبه دستگاه یا در دفترچه راهنمای آن اضافه کند. به همین دلیل ، استانداردهای رمزگذاری و امنیتی مشهور اپل در درجه اول قرار دارد و بیشترین حس امنیت و  آرامش را به علاقه مندان خانه های هوشمند می بخشند.

پرطرفدار ترین محصول شرکت اپل

Apple HomePod Mini    یک بلندگوی کوچک بسیار خوب است که کیفیت صدای بی نظیری دارد و  برای چیزی به این کوچکی ، شگفت‌انگیز است .  با سیری همگام می‌شود و می تواند موسیقی و یا پادکست را برای هر یک از اعضای خانواده تنظیم کند، تماس‌های تلفنی را برقرار می کند و به آن‌ها پاسخ می دهد و به پیام‌ها دسترسی دارد .

لزوماً نیازی نیست که همه محصولات خانه هوشمند خود را از یک برند تهیه کنید! آمازون، گوگل و اپل در حال حاضر با هم روی پلت فرم های مشترک کار می کنند که هدف آنها ایجاد استاندارد جدیدی از پایداری و  سازگاری و  اتصال و امنیت برای دستگاه های خانه هوشمند است.

56939756-68ca-43f6-8333-405f8a48514a

شرکت های در حال ورود به بازار هوشمندسازی

بعد از این سه شرکت بزرگ، بقیه بازیگران این داستان سهم متفاوتی از دنیای هوشمند سازی دارند و در حال توسعه و رقابت هستند . شرکت هایی که در حوزه های دیگر بسیار فعال و موفق هستند ولی نیاز بازار و تقاضای این زمینه را به درستی حس کردند و به خوبی انعطاف داشتند

4-کمپانی زیمنس بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند

جای تعجب نیست که یکی از متخصصان پیشرو لوازم خانگی اکنون یکی از متخصصان پیشرو لوازم خانگی هوشمند است. زیمنس شرکتی است که در حال حاضر با اجاق‌ گاز های هوشمندی وارد بازار شده است که می‌توانند زمان‌ و دمای پخت و پز را از طریق گوشی موبایل دریافت کند و ماشین‌های ظرفشویی که توسط گوشی موبایل و از راه دور فرمان میگیرد ، و دستگاه قهوه‌ سازی که سفارش‌های قهوه شما را از طریق تلفن همراه می‌گیرد و یخچال‌هایی که غذای شما را برای اطلاعات تغذیه‌ای اسکن می‌کنند . این امکانات ، آینده آشپزخانه منازل است .

پرطرفدار ترین محصول شرکت زیمنس

فر iQ700 –  اجاقی که خود تمیز شونده است که از داخل و خارج خانه قابل کنترل است. این اجاق هوشمند زمان پخت و دمای دستور پخت را از گوشی شما دریافت می کند و با استفاده از فناوری حسگر های فوق پیشرفته ، می داند چه زمانی غذای شما کاملاً پخته شده است.

5-کمپانی بوش بهترین ماشین لباسشویی هوشمند

بوش یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی است که در رقابت هوشمندسازی شرکت می کند، مجموعه ای از لوازم و ابزارهای هوشمند دارد که به راحتی از طریق برنامه Home Connect کنترل می شوند. اجاق‌ گاز های هوشمند، ماشین‌های لباسشویی، قهوه‌ساز و یخچال‌ها را می‌توانید از طریق تلفن همراه کنترل کنید.

همچنین بوش مجموعه ای از کلیدهای هوشمند، ترموستات ها، پریزهای هوشمند ، سنسور دود و سنسور حرکتی را تولید می کند.

 

پرطرفدار ترین محصول شرکت بوش

ماشین لباسشویی iDOS  رنگ، نوع مواد و میزان کثیفی لباس‌های خود را در برنامه Home Connect وارد کنید و به این ماشین لباسشویی فوق‌هوشمند اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد. حتی می توانید شستشوی خود را از راه دور از طریق تلفن خود کنترل و نظارت کنید.

 

6-سامسونگ – بهترین شبکه وای فای

در سال 2014، شرکت سامسونگ ، پلتفرم SmartThings را خریداری کرد و نشان داد که در توسعه محصولات هوشمند برای خانه های آینده جدی هستند.

در حالی که از دید همه ، گوشی های هوشمند ، بازی شماره 1 سامسونگ است ، اما این شرکت خوش نام و دارای تکنولوژی ، اکنون در حال تولید برخی از محصولات هوشمند بسیار چشمگیر است که همگی از طریق دستیار صوتی خود یعنی Bixby به هم متصل می شوند. محصولاتی مانند دوربین‌ ، سنسور و ردیاب های مختلف و مهم‌تر از همه، شبکه مش پروتکل وای فای است.

 

پرطرفدار ترین محصول شرکت سامسونگ

SmartThings WiFi  نسل بعدی مودم روتر مش وای فای مبتنی بر هوش مصنوعی فوق العاده قدرتمند که به عنوان یک کنترلر هوشمند عمل می کند. مش وای فای از چندین گره در سراسر خانه به جای یک روتر مرکزی برای پوشش وسیع تر و سیگنال قوی تر استفاده می کند. روتر WiFi مش SmartThings محیط خانه شما را ارزیابی میکند و دستگاه های شما و دیتای منتقل شده را تجزیه و تحلیل می کند تا سرعت و پوشش وای فای بهینه را ارائه دهد.

 

7-  LG   بهترین جاروبرقی هوشمند

ال‌جی که به خاطر تلویزیون‌های پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری است که به تازگی با دستگاه‌های هوشمند ، وارد عرصه هوشمند سازی شده است

از طریق اپلیکیشن LG ThinQ، می‌توانید تمام لوازم هوشمند ال‌جی خود از جمله ماشین لباسشویی، جاروبرقی، یخچال، ماشین ظرفشویی، تهویه مطبوع و تلویزیون را از راه دور کنترل کنید.

 

پرطرفدار ترین محصول شرکت LG

جاروبرقی هوشمند ال‌جی CordZero –  می‌توانید این جاروبرقی هوشمند را از هر نقطه‌ای از طریق برنامه ThinQ کنترل کنید. شما حتی می توانید خانه خود را از طریق دوربین داخلی ببینید و آن را برای تمیز کردن مناطق خاصی برنامه ریزی کنید

 

8-فیلیپس - بهترین روشنایی هوشمند

این شرکت دارای تکنولوژی چندملیتی برای همه چیز از لوازم خانه از جمله ریش تراش های برقی گرفته تا تلویزیون و سینمای خانگی شناخته شده است، فیلیپس با راه‌اندازی اولین سیستم روشنایی خانه هوشمند در سال 2012، به تولیدکننده غالب دستگاه‌های خانه هوشمند - روشنایی هوشمند - تبدیل شده است.

در حالی که تلویزیون‌های هوشمند و مسواک‌های هوشمند این شرکت نیز بسیار شناخته شده هستند،  نورپردازی Philips Hue بهترین سیستم روشنایی هوشمند در بازار است. لامپ‌های هوشمند و نوارهای LED و برنامه Hue به شما اجازه می‌دهند محیط روشنایی خود را به راحتی شخصی‌سازی و کنترل کنید.

 

پرطرفدار ترین محصول شرکت فیلیپس

Philips Hue Play یک نوار LED با تغییر رنگ که با تلویزیون شما همگام می شود و به تصویر تلویزیون شما واکنش نشان می دهد.

9-شرکت TUYA  بهترین پلتفرم هوشمند سازی

امروزه شرکت های کوچک ، توان تولید زیرساخت و پشتیبانی مطلوب را ندارند . شرکت تویا برای یکپارچه کردن تولیدی های کوچک ، یک پلتفرم وسیع و یکپارچه و خدمات بیشماری را پیاده سازی کرده که شامل اپلیکیشن و خدمات فضای ابری یا Cloud  می شود . این بستر برای تمامی تولید کنندگان تجهیزات هوشمند به نحوی پیاده سازی شده است که تمامی کسب و کار های این حوزه می توانند از این خدمات بهره مند شوند . سرور های قوی و سرعت بالا و خدمات بی نظیر از مزیت های این کمپانی رو به رشد چینی است .

پرطرفدار ترین محصول شرکت TUYA

اپلیکیشن SMARTLIFE بهترین و کاملترین نرم افزار تجهیزات هوشمندسازی است که توسط شرکت تویا ارائه شده و تمامی محصولات تحت پوشش پلتفرم تویا با این نرم افزار قابل کنترل و اجرا است . همچنین پشتیبانی خوبی با دیگر پلتفرم های دنیا برقرار کرده است . مانند دستیار صوتی الکسا آمازون و گوگل .

حوزه خانه هوشمند هر سال رقابتی تر می شود و شرکت های بیشتری پا به این عرصه میگذارند . اگر شرکتی را میشناسید که در این زمینه مطرح و نامی است لطفا در پیام ها به ما اطلاع دهید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه