رپرتاژ اگهی

جاذبه های گردشگری اصفهان که ارزش دیدن را دارند

جاذبه های گردشگری اصفهان که ارزش دیدن را دارند
کدخبر : 29232

اصفهان، یکی از بزرگترین و دیدنی ترین شهرهای ایران است. شما میتوانید در فصل موردعلاقه خود، به این شهر سفر کرده و از مناطق گردشگری آن، دیدن نمایید.

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اصفهان یکی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران، پس از شهر مشهد می باشد. این شهر، از لحاظ گردشگری در رتبه سوم قرار گرفته است. سالانه توریست و گردشگران زیادی را به سوی خود، جذب می کند. همچنین این شهر، یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران نیز به شمار می آید. بهتر است قبل از سفر به این شهر زیبا، با مکان های دینی آن آشنا شده و با آسودگی خاطر به اصفهان سفر کنید.

اجاره ون در اصفهان

یکی از بزرگترین نگرانی ها هنگام سفر دسته جمعی، خودرو می باشد. شما می توانید از اجاره ون در اصفهان استفاده کرده و به راحتی با خانواده و یا دوستان خود به این شهر تاریخی، سفر کنید.

کرایه ون در اصفهان، هم به صورت با راننده و هم بدون راننده، امکان پذیر است. شما می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز شرکت رنت خودرو خود، از رنت ون در اصفهان استفاده کرده و از سفر خود لذت ببرید.

اجاره ون در اصفهان

جاذبه های گردشگری اصفهان

شهر اصفهان، مملو از مکان های دیدنی تاریخی و گردشگری می باشد.

کمتر شهری در ایران مانند اصفهان می باشد. زیرا این شهر، بسیاری از مکان های گردشگری را در دل خود و اطراف شهر خود، جای داده است. برای سفر به این شهر می توانید از قطار، اتوبوس، خودرو شخصی و هواپیما استفاده کنید.

منارجنبان

در ایران، برخی از منارها، قابلیت تکان خودرن را دارند که به آن ها منارجنبان می گویند.

یکی از معروف ترین منارحنبان ها در اصفهان واقع شده است. در گذشته منارجنبان از شهر جدا و در دهکده‌ای به نام «کارلادان» قرار داشت. ولی امروزه این بنا جزو اصفهان است و در نزدیکی محلی به نام نصرآباد قرار دارد. منارجنبان بنایی کهن با یک بقعه و دو مناره بر روی قبر عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانی ساخته شده است که وی در قرن هشتم هجری زندگی می کرده است.

مناره‌های منارجنبان یکی از شاخص‌ ترین و مهم ترین بخش‌های این بنا است. مناره‌ها از جنس خشت هستند و روی مناره‌ها با کاشی‌های فیروزه ای، مشکی و سفید تزیین شده است.

کویر مصر در اصفهان

کویر مصر، یکی از شگفت انگیزترین بناهای ایران است. روستایی در استان اصفهان به نام مصر با جمعیتی حدود 120 نفری و با گردشگران فراوانی که سالانه به این منطقه می‌آیند به یکی از قطب‌های ایرانگردی تبدیل شده است. تفریحات کویری از جاذبه‌ های دیگر در کویر مصر است.

  • کویرنوردی با آفرود
  • موتورسواری روی شن‌ های روان در سراشیبی‌ ها شبیه به موج‌ سواری در سواحل طوفانی مدیترانه
  • رصد ستارگان در آسمان صاف و پرستاره کویر مصر
  • شترسواری
  • اسکی روی شن

از دیگر مزایای سفر به کویر مصر می باشد.

کویر مصر در اصفهان

میدان نقش جهان، نماد شهر اصفهان

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر اصفهان، میدان نقش جهان است. در میدان نقش جهان و یا میدان امام، بسیاری از بناهای تاریخی و باستانی قرار دارد.

پیش از سال ۱۳۵۷، به این منطقه میدان شاه نیز گفته می شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش جهان به طور رسمی میدان امام نیز نامیده شد. نقش جهان در طول تاریخ با نام های میدان اصلی، میدان بزرگ، میدان قصر، میدان سلطنتی و میدان نو نیز شناخته می شد.

کلیسا و موزه وانک

کلیسا وانک، یکی از زیباترین بناهای تاریخی اصفهان است. در قرن یازدهم هجری، تعداد زیادی از ارامنه به دهکده ی جنوبی شهر اصفهان، مهاجرت کردند و نام آن دهکده را جلفا گذاشتند.

کلیسای وانک یا آمنا پرکیج در زمان شاه عباس دوم ساخته شده ‌است. داخل کلیسا و تمام دیوارهای اطراف و جوانب آن از تزئینات نقاشی رنگ و روغن و آب طلا به سبک ایرانی و تصاویری از زندگی حضرت مسیح (ع) متاثر از نقاشی ایتالیایی تزئین شده است.

کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو با نمایی شگفت انگیز و معماری باشکوه ایرانی یکی از مکان های گردشگری شهر اصفهان است که در سفر به شهر اصفهان حتما از آن باید بازدید نمایید.

بنای کاخ عالی قاپو، به شدت شگفت انگیز می باشد. از پشت بنا 5 طبقه، از کنار 3 طبقه و از طرف میدان نقش جهان در 2 طبقه دیده می شود. این بنا، مکانی برای اقامت شاه عباس صفوی بوده است. شاه عباس اول در سال 973 خورشیدی، دستور ساخت این بنا را صادر کرد. در دوره صفویان، این عمارت با نام های «قصر دولت خانه» و «دولت خانه مبارکه نقش جهان» معروف بوده است.

کاخ عالی قاپو در اصفهان

شما می توانید به راحتی، با توجه به بودجه خود، به این شهر دیدنی سفر کرده و از بناهای تاریخی و گردشگری آن، بازدید کنید. اجاره ون در اصفهان، بهترین گزینه برای صرفه جویی در زمان و هزینه های شما می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه