رپرتاژ اگهی /

مزایای کار پاره وقت و دورکاری در جاب یابی

مزایای کار پاره وقت و دورکاری در جاب یابی
کدخبر : 38486

کار پاره وقت یکی از انواع مختلف اشتغال است که بسیاری از افراد برای رسیدن به شرایط بهتر از نظر درآمدی دنبال آن هستند.

استخدام به صورت دورکاری یا پاره وقت به ویژه برای دانشجویان و یا افرادی که به دنبال کار دوم هستند بسیار مناسب است. شکل دیگری از کار پاره وقت در تهران و سراسر کشور وجود دارد که به دورکاری مشهور است. دورکاری سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال در عرصه اشتغال دارا است و یکی از پرطرفدارترین انواع مشاغل است. با ما همراه باشید تا در مورد کار پاره وقت و دورکاری در منزل بیشتر بدانید.

 

تفاوت کار پاره وقت و دورکاری

اگرچه مشاغل دورکاری و پاره وقت دو مقوله کاملاً مجزا و مستقل از یکدیگر هستند  اما اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند. منظور از کار پاره وقت کاری است که مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به کار تمام وقت دارد. بنابراین ممکن است یک شغل پاره وقت نیز نیازمند حضور نیروی کار در محل کسب و کار باشد.

اما دورکاری به معنای کار کردن خارج از محیط کسب و کار است. در شرایط دورکاری شما می‌توانید وظایف محول شده را از خانه یا هر محل دیگری در مدت زمان مشخص شده از سوی کارفرما انجام دهید و حضور فیزیکی شما در محل کسب و کار هیچ الزامی ندارد.

بنابراین می‌توان گفت که ممکن است یک کار پاره وقت به صورت دورکاری باشد و یا شغل دورکاری شما به صورت پاره وقت باشد اما لزوماً کار پاره وقت و دورکاری مفهوم یکسانی ندارند.

602609cd-b3be-4826-9623-47dadcb9dff0 (1)

مزایای دورکاری

استخدام به صورت دورکاری از مزایای بسیاری برخوردار است به طوری که در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا تلاش می‌کنند تا بسیاری از مشاغل ممکن را به صورت دورکاری اداره کنند. از جمله مزایای دورکاری می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و انرژی اشاره کرد. مهمترین مزایایی که می‌توان برای مشاغل دورکاری نام برد به این شرح است:

افزایش رشد اشتغال

یکی از مهمترین مزایای دورکاری افزایش رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است. با امکان دورکاری افراد معلول، دانشجو، ساکن در مناطق محروم و… امکان اشتغال در مشاغلی که توانایی انجام را دارند خواهد داشت. مثلاً ممکن است یک شخص از زاهدان برای شرکتی در تهران به صورت دورکاری مشغول به کار باشد و به راحتی کسب درآمد کند.

صرفه‌جویی در وقت و انرژی

نکته مهم دیگری که در مشاغل دورکاری می‌توان به آن اشاره کردعدم حضور فیزیکی در محل کار است. به این ترتیب می‌توان از معضلاتی چون ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی‌های صوتی، ازدحام جمعیت در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و… به دور بود. در واقع هزینه‌های مرتبط با تأمین نیروی انسانی محل کار و همچنین رفت و آمد و… به شکل قابل توجهی در این نوع از مشاغل پایین‌تر است.

ظهور مشاغل جدید

در مشاغل دورکاری شخص نیازی به استفاده از دفتر کار و… ندارد و به این ترتیب می‌توان با سرمایه‌های اندک و تنها با تکیه بر مهارت بالای افراد در انجام امور و مدیریت آن در یک زمینه کاری مشغول به کار شد. بسیاری از سایت‌های آموزشی، فروشگاه‌های آنلاین، انجام امور مرتبط با برنامه‌نویسی، طراحی سایت، سئو، تدریس آنلاین و… از جمله مشاغلی هستند که می‌توان به صورت دورکاری آن‌ها را به راحتی انجام داد.

راندمان کاری بالا

در اکثر مشاغل دورکاری زمان کار کاملاً آزاد است. به این ترتیب فرد می‌تواند در زمان‌هایی که بیشترین تمرکز و انرژی را دارد به کار کردن بپردازد که این مسأله با افزایش بهره وری نیروی کار و عملکرد بهتر آن‌ها همراه خواهد بود. همچنین فرد می‌تواند با توجه به امکانی که دورکاری در اختیار او قرار می‌دهد زمان را به خوبی مدیریت کرده و به همه کارهای شخصی و خانوادگی خود نیز به راحتی رسیدگی کند.

کسب درآمد بیشتر

اشتغال به صورت دورکاری امکان یافتن شغل دوم را برای بسیاری از افرادی که از درآمد خود ناراضی هستند فراهم می‌کند. به این ترتیب فرد می‌تواند با اشتغال به صورت دورکاری برای شغل دوم خود درآمد قابل توجهی کسب کرده و شغل اول خود را نیز حفظ کند.

دسترسی به آگهی‌های استخدام دورکاری در منزل

یکی از سؤالات پر تکرار کاربران چگونگی دسترسی به آگهی‌های استخدام دورکاری در منزل است. در حال حاضر مشاغل دورکاری رو به افزایش هستند و در اکثر سایت‌های کاریابی آنلاین می‌توان نمونه‌های بسیاری از آگهی‌های دورکاری در منزل را مشاهده کرد.

یکی از منابع معتبر و به روز در این زمینه سایت جاب‌یابی است. در جاب‌یابی انواع آگهی‌های استخدام به صورت دورکاری را می‌توانید در صفحه مربوط به این آگهی‌ها مشاهده کنید. یک نکته بسیار مهم برای اشتغال به صورت دورکاری را باید یادآور شویم. امکان کلاهبرداری از کارجویان در این شیوه از کار بسیار زیاد است. بهتر است در این زمینه تحقیقات لازم را داشته باشید و اگر قصد دارید کار پاره وقت داشته باشید و یا به دنبال استخدام به صورت دورکاری هستید بررسی‌های لازم در مورد اعتبار آگهی دهنده را انجام دهید.

سایت جاب‌ یابی تلاش می‌کند تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب امکان تعامل مستقیم کارجو و کارفرما در زمینه‌های شغلی متنوع را فراهم نماید. برای استخدام به صورت دورکاری و یا جستجوی کار پاره وقت می‌توانید با مراجعه به آگهی‌های استخدامی موجود که به تفکیک استان و شهر مشخص شده‌اند، فرصت‌های شغلی موجود در استان محل اقامت خود را مشاهده کنید.

استخدام صورت دورکاری

همچنین اگر کارفرما هستید و به دنبال استخدام نیروی کار پاره وقت یا دورکاری هستید، نیز می‌توانید با ثبت آگهی استخدامی خود در جاب‌ یابی، در سریع‌ترین زمان نیروی کار مورد نظر خود را از میان رزومه‌های واجد شرایط بیابید.

جهت دسترسی به استخدام های جدید تهران و سراسر کشور روی عنوان روبرو کلیک کنید - استخدام های امروز تهران

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه