رپرتاژ اگهی /

زندگی ام را با تار و پود فرش بافتم

زندگی ام  را با تار و پود فرش بافتم
کدخبر : 42923

همیشه نقش و نگار فرش مرا غرق لذت و شادی می کرد اما فکرش را نمی کردم که یک روز این نقش و نگارهای زیبا، زندگی ام را نیز غرق در ثروت و شادکامی کند و این دستاوردی بود که از تجارت فرش، این هنر نفیس ایرانی بدست آوردم.

فرش چله ابریشم

می توان گفت که به صورت قطعی تمام اشخاصی که اهل هنر هستند و همچنین علاقه به فرشهای گرانبها دارند، فرش چله ابریشم را می شناسند البته این فرش امروزه در سبکهای جدیدتر و مدرن به صورت نازک یا ضخیم وجود دارد.

اگر بخواهیم نگاه کلی به تاریخچه فرش بیاندازیم به راحتی می توان متوجه شد که فرش در واقع یکی از وسیله های قدیمی و بسیار مهم در خانه های ایرانی به شمار می ‌رود که از زمانهای گذشته مورد استفاده قرار می گرفته تا به حال که به عنوان یکی از وسایل پراهمیت برای دکوراسیون خانه به شمار می رود.

جالب است که بدانید فرش ایرانی به دلیل کیفیت و همچنین طرحهای بسیار چشم‌ نوازی که دارد در سراسر جهان طرفداران بیشماری دارد زیرا ایرانیان توانسته اند تا انواع فرش را از جنس ابریشمی پشمی تا جنسهای دیگر را به زیبایی طراحی کنند و ببافند، به همین خاطر است که می توان ادعا کرد که تمامی افراد جهان برای یک بار هم که شده آوازه فرش ایرانی را شنیده اند.

فرش دستباف

از مهمترین هنرهای ایرانی بافت انواع فرش و تابلو فرش بوده که در همه کشورهای جهان شناخته شده می باشد و هنر دست ایرانیان هر ساله در بهترین نمایشگاه های جهان در معرض دید همگان قرار می گیرد، امروزه در بسیاری از خانه های اعیانی انواع تابلو فرش یکی از مهمترین لوازم برای دکوراسیون خانه محسوب می شود و در هر فضای خانه متناسب با آن محل تابلویی انتخاب می شود، اولین تابلوهایی که درخانه ها مورد استفاده قرار می گرفتند به صورت نقاشی بوده و استفاده از انواع فرش دستبافت فقط به عنوان یک پوشش در کف استفاده می شده است.

 

اما با افزایش ساخت انواع لوازمات برای زیبا ساختن محیط منزل و یا مکانهای عمومی، فرشها نیز جز این دسته قرار گرفتند و برای نشان دادن ارزش نمونه های دست بافت آنها را به صورت تابلو طراحی و با بازار عرضه کردند، اولین محصولات فرش با استفاده از پشم حیوانات تولید می شده و صرفا برای محافظت و آسیب نرسیدن به پا استفاده می شده است، از قرن نوزدهم این محصولات به عنوان یک هنر معروف گردید و همگان هنر دست ایرانیان را شناخته و برای خرید آن نیز اقدام می کردند.

 

فرش گل ابریشم

در کشور ما انواع گوناگونی از فرش با بهترین کیفیت تولید می شود و از زیباترین نوع این محصول فرش گل ابریشم می باشد، انواع فرش گل ابریشم جدید اصل مدرن با طرحهای شیک و متنوع در بازار این محصول عرضه می شود که به سبب کیفیت بالا و زیبایی فوق العاده ای که دارند، مورد استقبال مصرف کنندگان بسیاری هستند و از فروش بالایی برخوردار می باشند.

طرحهای زیبا و کیفیت بالا از ویژگیهای خوب یک فرش مناسب می باشد و به همین دلیل تولید کنندگان در تلاش هستند تا با تولید گل ابریشم جدید این موارد را رعایت کنند و محصولاتی را تولید کنند که بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گیرند. فرش گل ابریشم در واقع نوعی از فرش است که دور حاشیه ها و نقشهای آن از پشم نیست و به جای پرز پشمی دارای پرز ابریشمی هستند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه