کرونا | جهت دریافت بسته معیشتی دولت و وام حمایتی بدون ضامن کلیک کنید

کرونا | جهت دریافت بسته معیشتی دولت و وام حمایتی بدون ضامن کلیک کنید
کدخبر : 6245

با اعلام رقم احتمالی پرداختی به حساب برخی خانوار‌ها این سوال تداعی می‌شود که گیرندگان این بسته حمایتی چه کسانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران : دولت از روزهای گذشته با جلسات پی در پی در صدد حمایت از کسب و کارهای بدون درآمدهای ثابت بر آمده است. کسب و کارهای که بر اثر شیوع ویروس کرونا و عدم خرید عمومی جامعه با کسادی خاصی همراه شده اند.

 
حمایت هایی از جمله تعویق اقساط بانکی، تعویق قبوض برق و آب، بخشش اجاره بها توسط سازمان بنیاد مستضعفان و همچنین انواع حمایت های لازم که از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است.
 
 

** فوری : جهت دریافت بسته حمایتی و وام اینجا کلیک کنید ... 

 

 
روز گذشته رئیس جمهور طی دستوری به دستگاه های دولتی از حمایت نقدی برخی کسب و کارها خبر می دهد؛ رئیس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم‌درآمد و صاحبان کسب‌وکارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده‌اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار "اقشار کم‌برخورداری که کسب‌وکار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده‌اند"، قرار گیرد.
 

هدف دولت حمایت از سه میلیون خانوار ایرانی 

برآورد می‌شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته‌های حمایتی شوند.

 براساس دستور حجت الاسلام حسن روحانی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می‌گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی و یا ثبت‌نام شده‌اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت.

 

** فوری : جهت دریافت بسته حمایتی و وام اینجا کلیک کنید ... 

 

 

سازمان برنامه و بودجه نیز با دستور رئیس جمهور، موظف به تأمین اعتبار این بسته حمایتی شده است.

همچنین قرار است جلسه آتی کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه به‌ریاست دکتر روحانی و با حضور وزرای اقتصادی ذی‌ربط و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و اصناف تشکیل شود.

 

بسته حمایتی نقدی و اعتباری هفته آینده پرداخت می شود

بر همین اساس یک منبع آگاه در سازمان برنامه و بودجه کشور از نهایی شدن بسته حمایتی نقدی و اعتباری دولت خبر داد و گفت: رقم و تعداد پرداختی های این بسته حمایتی هنوز قطعی نشده اما پرداخت در هفته آینده انجام خواهد شد.

 

پرداخت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به تعدادی از خانوار‌های اقشار آسیب پذیر

روز گذشته رضا عوض پور رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در تشریح رقم پرداختی به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا می گوید: دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند.

 

او افزود: در برآورد اولیه ما حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد، در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

 

او گفت: مبالغ دریافتی این افراد برای خانوار یک نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانوار دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانوار سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

در نهایت گفتنی است که دولت با حمایت های مختلف از کسب و کارها قصد دارد تا میزان آسیب اقتصادی این ویروس منحوس را هر بیشتر کاهش دهد حال باید دید زمان واریز این بسته حمایتی به افرادی که هنوز معیار شناسایی آن ها مشخص نیست. چه زمانی خواهد بود.

 

** فوری : جهت دریافت بسته حمایتی و وام اینجا کلیک کنید ... 

 

 

پرداخت وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومانی به ۴ میلیون نفر

نوبخت گفت: به ۴ میلیون نفر که شرایط ویژه دارند بدون نیاز به ضامن ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

 

، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حدود ۷ میلیون نفری را شناسایی کردیم که قرار است تحت حمایت ۲ بسته معیشتی ویژه قرار دهیم.

 

او افزود: ۳ میلیون نفر کسانی هستند که از درآمد ثابت ندارند و مشمول دریافت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ماه خواهند شد.

نوبخت گفت: ۴ میلیون نفر دیگر کسانی هستند که شرایطشان به نوعی است که به آن ها ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

 

او ادامه داد: این وام ۱۲ درصد سود دارد که ۸ درصد آن را برنامه و بودجه پرداخت می کند. دریافت وام نیاز به ضامن ندارد و با کارت یارانه قابل پرداخت است. روزهای پایانی اسفند ماه زمان پرداخت بسته حمایتی از افراد آسیب دیده از کرونا است.

 

 

** فوری : جهت دریافت بسته حمایتی و وام اینجا کلیک کنید ... 

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: این رقم ۳۰ ماهه بازگردانده می شود که ۳ ماه تنفس دارد و اقساط آن ماهی ۸۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد:  ۲۵۰ میلیارد تومان مبلع مورد نیاز استان گیلان است که واریز خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • علی امیری
    2

    درخواست وام 20000000

  • بهلول قلیزاده
    2

    وام معیشیتی

  • حسن اشرق
    2

    درخواست وام 2000000ریالی

  • احسان حسن پور
    0

    درخواست وام ۲۰۰۰۰۰۰

  • ناشناس
    1

    سلام سید سجاد موسوی درخواست وام ۲۰۰۰۰۰۰۰ریالی معادل دو میلیون تومان

  • ناشناس
    0

    درخواست وام 2000000تومانی دارم

  • 0

    احمد یوسفی درخواست وام 2000000دارم

  • مهدی مهرابی
    0

    سلام درخواست وام 20میلیون ریالی رو دارم.

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه