پارک اوره رزینی در لردگان احداث می شود

 پارک اوره رزینی در لردگان احداث می شود
کدخبر : 16560

توافقنامه احداث پارک اوره رزینی فی مابین اقبال عباسی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، رسول اشرف¬زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه¬گذاری ایرانیان، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری و محسن محمودی مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان امضاء شد

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی پترول، استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست از اهمیت این اتفاق مهم در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال زایی گفت و تصریح کرد : ایجاد پارک اوره رزینی باعث اشتغال¬زایی برای 2 هزار و860 نفر بطور مستقیم و 5 هزار 200 نفر بطور غیرمستقیم می¬شود. 

رسول اشرف زاده مدیر عامل پترول نیز تصریح کرد: احداث پارک اوره رزینی با هدف تکمیل زنجیره ارزش اوره تولیدی تعریف شده است که با توجه به نوع محصولات تولیدی، حجم سرمایه¬گذاری و ظرفیت آنها با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی گفت : یکی از سیاست¬های اصلی هلدینگ خلیج¬فارس و پترول توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک¬های صنعتی پایین دستی است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از واردات برخی محصولات، خروج ارز از کشور، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه¬های بخش خصوصی اجرا می-شود. در همین راستا یک طرح توسعه¬ای کریستال ملامین به ظرفیت 40 هزار تن و یک پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت 115 هزارتن در حال اجرا است که طرح گریستال ملامین لردگان با سرمایه گذاری 50 میلیون دلار توسط پترول اجرا می گردد و تا حالا 27 درصد پیشرفت داشته است ولی پارک اوره رزینی با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

 امروز هیات امنای احداث پارک مذکور با حضور استاندار، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان و مدیرعامل های شرکت¬های پترول و لردگان تشکیل تا فرآیند شناسایی سرمایه¬گذاران بخش خصوصی آغاز گردد.

پارک اوره رزینی با هدف احداث 6 زون و 45 واحد با ظرفیت 115 هزارتن و سرمایه¬گذاری حدود 20 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی احداث می¬شود که شرکت پترول نیز سهامدار این طرح خواهد بود 

با احداث پارک اوره رزینی در لردگان 19 محصول پایین دستی شامل انواع کودهای شیمیایی، انواع پلاستیک¬ها، سیستم¬های آلاینده خودروها و ... تولید خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه