کارخانه تولید ماسک ۳ لایه در منطقه ویژه پتروشیمی راه‌اندازی شد

کارخانه تولید ماسک ۳ لایه در منطقه ویژه پتروشیمی راه‌اندازی شد
کدخبر : 7756

با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بستر سرمایه گذاری قرار است کارخانه تولید ماسک ۳ لایه برای رفع نیازهای مردم استان در مواقع بحران راه اندازی شود؛ شورای راهبردی صنایع پتروشیمی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۲۵ میلیارد ریال برای مردم منطقه هزینه کرده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  تسنیم ، صبح امروز نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان بندرماهشهر با تعدادی از نمایندگان روابط‌ عمومی‌های شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

 

این جلسه با رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی و با حضور مدیران روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، شرکت فجر انرژی خلیج فارس، پتروشیمی بندرامام و پتروشیمی تندگویان در تالار اندیشه برگزار شده است.

امین معاوی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور 4 جلسه با حضور مدیران عامل شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شده و مصوبات و اقدماتی در این زمینه اتخاذ شده است.

وی افزود: اجرای طرح غربالگری به صورت مستمر در شرکت‌های منطقه ویژه پتروشیمی و اعمال محدودیت‌‌ها در این شرکت‌ها از اقدامات اولیه در این زمینه بوده است.

 

مدیر روابط عمومی پتروشیمی بندرامام بیان کرد: شورای راهبردی صنایع پتروشیمی منطقه بیمارستان‌های شهرستان بندرماهشهر را برای مقابله با ویروس کرونا تجهیز کرده‌اند.

وی گفت: بیمارستان صنایع پتروشیمی با پشتوانه شرکت‌های پتروشیمی منطقه به عنوان بیمارستان مرجع شناسایی شده تا مردم شهرستان بندرماهشهر را تحت پوشش دهد. تمامی خدمات این بیمارستان به مردم منطقه رایگان بوده است.

معاوی عنوان کرد: شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی تمام مواد ضدعفونی بر پایه الکل را به صورت رایگان برای شهرستان بندرماهشهر تامین کرده است؛ بیش از 170 هزار لیتر آب ژاول به صورت کاملا رایگان در اختیار مردم شهرستان بندرماهشهر قرار داده است.

 

وی ادامه داد: با اختصاص اعتباری از شورای راهبردی صنایع پتروشیمی این محصول به صورت رایگان در اختیار مردم شهرستان بندرماهشهر قرار گرفته است؛ تا کنون پتروشیمی کارون 4 میلیون و 200 هزار لیتر را با قیمت سال گذشته به 13 استان ارسال کرده است.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی بندرامام افزود: پتروشیمی بندرامام 60 تن مواد اولیه البسه مخصوص گندضدایی را به صورت رایگان در اختیار جهادگران قرار داده است؛ همچنین این شرکت مواد اولیه یکی از تولیدات هیئت فاطمیون را به صورت رایگان در اختیار این مجموعه قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: ناوگان آتش نشانی شرکت‌های پتروشیمی منطقه نیز روزانه با هماهنگی قرارگا‌ه‌های پدافند زیستی مناطق مختلف شهرستان بندرماهشهر را گندزدایی می‌کنند؛ همچنین پمپ‌های گندزدایی جهادگران قرارگاه‌ها نیز توسط صنایع پتروشیمی تامین شده است.

 

معاوی خاطرنشان‌ کرد: صنایع پتروشیمی منطقه نقاهتگاه بیماران کرونایی را که در خانه معلم بندرماهشهر واقع شده است را آماده و تجهیز کرده‌اند؛ 55 درصد شورای راهبردی متعلق به شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس بوده که 25 درصد از آن متعلق به پتروشیمی بندرامام است.

سیاوش فرجی در ادامه اظهار داشت: اولویت‌های اول شرکت‌های منطقه در مواقع بحران حفظ تولید است؛ فعالیت‌های اعم از کاهش نیرو و شناسایی کارمندان دارای بیماری خاص بوده است.

وی افزود: همچنین دستورالعملی اجرا شد تا کارکنان شیفت کار صنایع پتروشیمی نیز حضور کمتری در محل کار خود داشته باشند.

 

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پتروشیمی بیان کرد: شورای راهبردی صنایع پتروشیمی 21 هزار بشکه نیم لیتری مایع ضدعفونی دست بر پایه الکل بوده که در میان ادارات، بیمارستان‌ها و کارمندان به صورت رایگان توزیع شده است.

وی گفت: با جذب یک سرمایه گذار و ایجاد بستر سرمایه گذاری بزودی کارخانه تولید ماسک 3 لایه در منطقع ویژه اقتصادی پتروشیمی راه‌اندازی خواهد شد؛ با آغاز به کار این کارخانه نیاز استان خوزستان در مواقع بحرانی مانند گردوغبار و شیوع ویروس های این چنین رفع خواهد شد.

مسعود شبانلو نیز در پایان اظهار داشت:  شورای راهبردی صنایع پتروشیمی 30 میلیارد ریال برای خرید آب ژاول پتروشیمی کارون اختصاص داده است؛ همچنین در کنار این پتروشیمی بندرامام و تندگویان مواد اولیه مایع‌های ضدعفونی بر پایه الکل را برای تولید این محصول خریداری کرده‌اند.

 

وی افزود: 5 هزار دست لباس و کیت‌های تشخیص ویروس کرونا با ارزش 15 میلیارد ریال برای بیمارستان‌های شهرستان بندرماهشهر تهیه و خریداری شده است؛ 10 میلیارد ریال دیگر نیز برای تجهیز بیمارستان صنایع پتروشیمی از سوی شورای راهبردی اختصاص یافته است.

مدیر روابط عمومی شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بیان کرد: 5 میلیارد ریال به دانشکده پزشکی استان برای انتقال به بیمارستان‌های بندرماهشهر تزریق شده است؛ 5 میلیارد ریال دیگر نیز از سوی شورای راهبردی برای خرید ماسک اعضای ستاد بحران استان خوزستان اختصاص یافته است.

وی گفت: 4 میلیارد ریال برای تجهیز و اماده سازی نقاهتگاه بندرماهشهر اختصاص یافته است؛ 6 دستگاه رادیولوژی تخصصی برای بیمارستان صنایع پتروشیمی و 5 دستگاه دیگر برای سایر بیمارستان‌های استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 31 میلیار ریال اختصاص یافته است.

 

شبانلو در پایان با اشاره به تامین غذا و امکانات قرارگاه‌های زیستی خاطرنشان کرد: در مجموع تا کنون 125 میلیارد ریال از اعتبارات شورای راهبردی صنایع پتروشیمی به شهرستان بندرماهشهر و استان خوزستان اختصاص یافته است.

شورای راهبردی صنایع پتروشیمی متشکل همه مدیران عامل شرکت‌های حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، فرماندار شهرستان بندرماهشهر، امام جمعه این شهر و نماینده مردم در مجلس این شهرستان بوده است؛ این شورا در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی به مردم منطقه شکل گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه