رسم های عجیب سال نو در سراسر جهان!+ تصاویر

رسم های عجیب سال نو در سراسر جهان!+ تصاویر
کدخبر : 46234

سال نو میلادی در هر نقطه از جهان با برپایی جشن‌ها و سنت‌های خاص و منحصر به فرد همراه است که در این مطلب با چند سنت عجیب آشنا خواهید شد.

جشن‌های سال نو در سرتاسر جهان، همراه با مراسم و سنت‌های خاص برگزار می‌شود. این سنت‌ها به طور قابل توجهی فراتر از پرتاب فشفشه با انجام شمارش معکوس است.

از خوردن ۱۲ دانه انگور، ریختن بستنی روی زمین تا پوشیدن لباس رنگارنگ و آتش زدن مجسمه ها، همه سنت‌ها و مراسمی هستند که در نقاط محتلف جهان برپا می‌شوند.

انداختن بستنی روی زمین

سوئیسی‌ها برای داشتن یک سال خوب و پرنعمت، با انداختن بستنی روی زمین به استقبال آن می‌روند.

بستنی

پرتاب مبلمان در آفریقای جنوبی

در ژوهانسبورگ، مردم اثاثیه قدیمی را از محل سکونت خود حذف می‌کنند تا سال نو را بدون درهم ریختگی‌های غیر ضروری آغاز کنند.

کلمبیایی‌ها با چمدان راه می‌روند

در کلمبیا، کودکان ۱۲ سالگی چمدان‌های خود را می‌بندند و در محله خود پرسه می‌زنند تا آرزوی یک سال پر از هیجان و سفر را داشته باشند.

مشت زدن در پرو

جشنواره سالانه مشت‌بازی تاکاناکوی در آخرین هفته دسامبر هر سال در استان چومبیویلکاس پرو برگزار می‌شود. جشنواره تاکاناکوی تلاش می‌کند تا مردم گذشته را پشت سر گذاشته و با ذهنی آرام به استقبال سال نو بروند.

مشت

پرتاب آب از پنجره‌ها در پورتوریکو

در نیمه‌شب، پورتوریکویی‌ها سطل‌های آب را به بیرون از پنجره‌هایشان پرتاب می‌کنند تا ارواح شیطانی سال قبل را از خود دور کنند.

بشقاب شکنی دانمارکی

در شب سال نو، دانمارکی‌ها رسم دیرینه‌ای دارند که بشقاب‌ها را روی درب خانه دوستان و اقوام خود می‌کوبند. می‌گویند هرچه غذا‌های بیشتری بخورید، سال جدید برای شما خوش شانس‌تر خواهد بود.

ایرلند نان را به دیوار می‌کوبد

ایرلندی‌ها با کوبیدن نان به دیوار خانه هایشان، تلاش می‌کنند تا با دور کردن بدشانسی به استقبال سال نو بروند.

جمهوری چک:  کشف خوش شانسی با سیب

در جمهوری چک، افراد یک سیب را از وسط نصف می‌کنند تا سرنوشت خود را از مرکز مشخص کنند. اگر دانه‌های سیب یک صلیب تشکیل دهند، بدشانسی پیش بینی می‌شود و اگر شبیه به شکل یک ستاره باشد سالی پر از خوش شانسی در انتظار آن‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه