رپورتاژ آگهی/

مناسب ترین سرمایه گذاری در شرایط تورمی

کدخبر : 55375

حفظ ارزش دارایی‌های شخصی اصلی‌ترین دلیل اشخاص برای سرمایه‌گذاری در شرایط تورمی است، از این رو انتخاب یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در چنین شرایطی ممکن است دغدغه‌ی خیلی از افراد باشد که در این مطلب قرار است در خصوص آن صحبت شود.

 

حفظ ارزش دارایی‌های شخصی اصلی‌ترین دلیل اشخاص برای سرمایه‌گذاری در شرایط تورمی است، از این رو انتخاب یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در چنین شرایطی ممکن است دغدغه‌ی خیلی از افراد باشد که در این مطلب قرار است در خصوص آن صحبت شود.

سرمایه‌گذاری

 

سرمایه‌گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری در علم اقتصاد به این معنی است که یک شخص منابع مالی‌اش را با این هدف که منابع با ارزش‌تری در آینده به دست آورد، به یک یا چند دارایی مختلف اختصاص دهد. دارایی‌ها یا منابعی که افراد می‌توانند در آن سرماهی‌گذاری کنند شامل موارد زیر می‌شوند:

 

سرمایه‌گذاری در مسکن

خرید ملک (خانه، مغازه، زمین) همیشه یکی از گزینه‌های مورد بحث و بررسی میان اقشار مختلف جامعه بوده و به نوعی یک گزینه پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری

 

سرمایه‌گذاری در بانک

سرمایه‌گذاری در بانک‌ها یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری کم‌ریسک است و مناسب افرادیست که درجه ریسک‌پذیری پایینی دارند و به دنبال کسب سود بالایی نیستند. این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند به نوعی به حفظ ارزش پول سرمایه‌گذار کمک کند.

 

سرمایه‌گذاری در ارز

سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این بازار باید بسیار هوشمندانه گام بردارد و اقدام کند. نوسان‌های قیمت ارز در کشور ایران بازار مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود فراهم کرده اما این بازار ریسک بسیار بالایی دارد و تا حد زیادی وابسته به اتفاقات و اخبار داخلی و بین‌المللی است. وجود دلال‌ها در این بازار نیز باعث شده تا سرمابیه‌گذاران نتوانند به راحتی الگوی روند قیمتی ارز را پیش‌بینی کنند و این روند بیشتر متکی به اخبار و اتفاقات سیاسی روز کشور و خارج از کشور باشد. همچنین خرید و فروش ارز یا به عبارتی بالا رفتن میزان تقاضا در این بازار ممکن است منجر به افزایش قیمت آن و در نتیجه افزایش قیمت‌ سایر محصولات و کالاهای مرتبط با ارز شوند که این امر برای جامعه مطلوب نخواهد بود و می‌تواند بر معیشت کلی جامعه تاثیر بگذارد.

 

 

سرمایه گذاری در طلا

خرید و فروش سکه و طلا گزینه دیگری برای سرمایه‌گذاری است. بازار سکه و طلا همیشه یکی از گزینه‌های محبوب در میان اقشار مختلف بوده، اما خرید فیزیکی سکه و طلا با اینکه می‌تواند قدرت خرید سرمایه‌گذار را حفظ کند، اما ریسک‌های مختص به خودش را نیز دارد. منظور از ریسک، ریسک نگهداری طلا و سکه و خطرات سرقت آن و ریسک تقلبی بودن است. در کنار ریسک نیز مواردی همچون کارمزد، تاثیرپذیری از بازار جهانی را در نظر گرفت.

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در بورس

با توجه به داده‌های تاریخی، بورس بازاری است که توانسته در بلند مدت بیشترین بازدهی را بین سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کند. همچنین افراد می‌توانند از طریق بورس در طلا سرمایه‌گذاری کنند. بزرگترین مزیت این روش، عدم وجود نگرانی‌هایی مانند تقلبی بودن طلا و احتمال سرقت است.

 

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا از طریق بورس، استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری طلا است. صندوق طلا یا (Gold Fund)، یک نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله (ETF) در بورس کالا است. این صندوق‌ عمده سرمایه خود را روی گواهی سپرده سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. حداقل ۷۰ درصد از پرتفوی صندوق طلا در خرید سکه طلا و و مابقی آن در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. سرمایه‌گذاری در صندوق طلا می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای افرادی باشد که طلا را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در نظر دارند ولی فرصت یا دانش کافی برای تحلیل آن را ندارند.

 

لازم به ذکر است که صندوق طلا تنها یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری در بورس است و در این بازار ابزارهای متنوع دیگری مانند انواع صندو‌های سرمایه‌گذاری بدون ریسک، کم‌ریسک و پر ریسک، انواع صندوق‌ها مانند سهامی، صندوق مختلط، درآمد ثابت و … وجود دارد.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه