رپورتاژ آگهی/

با کدام مدرک زبان سریع تر مهاجرت یا اپلای کنیم؟

کدخبر : 55492

مدارک مختلفی برای تایید سطح زبان انگلیسی در فرآیند مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مورد قبول است، اما اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که با کدام مدرک تاییدیه سطح زبان انگلیسی زودتر می‌توانیم مهاجرت کنیم یا پذیرش تحصیلی بگیریم باید این را بدانید که مدرک زبان مناسب برای مهاجرت یا اخذ پذیرش به کشورهای انگلیسی زبان به دانشگاه، مقطع تحصیلی، کشور مقصد و برنامه مهاجرتی مورد نظر بستگی دارد و همه این مدارک می توانند قابل قبول تلقی شوند.

 

مدارک مختلفی برای تایید سطح زبان انگلیسی در فرآیند مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مورد قبول است، اما اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که با کدام مدرک تاییدیه سطح زبان انگلیسی زودتر می‌توانیم مهاجرت کنیم یا پذیرش تحصیلی بگیریم باید این را بدانید که مدرک زبان مناسب برای مهاجرت یا اخذ پذیرش به کشورهای انگلیسی زبان به دانشگاه، مقطع تحصیلی، کشور مقصد و برنامه مهاجرتی مورد نظر بستگی دارد و همه این مدارک می توانند قابل قبول تلقی شوند.

آموزش زبان

بعضی از مدارک معتبر زبان انگلیسی عبارتند از:

 

  • مدرک آیلتس  (IELTS)

آزمون بین المللی آیلتس، یکی از مهم‌ترین و پر درخواست‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است. سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر دنیا با سطوح زبان انگلیسی مختلف، به قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری در این آزمون شرکت می‌کنند. مهم‌ترین نکته در زمان آماده‌سازی برای آزمون آیلتس این است که دقیقا بدانید مهارت‌های شما بر چه اساسی نمره داده خواهند شد تا بتوانید به‌خوبی پیشرفت خود را اندازه‌گیری نمایید. نمره‌دهی در آزمون آیلتس با عنوان Band شناخته می‌شود و به هر مهارت نمره‌ای بین 1 تا 9 اختصاص داده خواهد شد. مره کلی که شما در امتحان آیلتس کسب خواهید کرد میانگین مجموع نمراتی است که در هر مهارت کسب کرده‌اید. مهارت‌های مورد نیاز در آزمون آیلتس IELTS عبارتند از مهارت خواندن(Reading)، نوشتن(Writing)، صحبت کردن (Speaking) و گوش کردن (Listening) و هر کدام از این مهارت‌ها در قالب یک آزمون مجزا سنجیده می‌شوند.

 

  • مدرک تافل  (TOEFL)

آزمون تافل TOEFL یک آزمون آمریکایی است و یکی از شناخته شده‌ترین آزمون‌های بین‌المللی است که معمولا کسانی که قصد ادامه تحصیل در سایر کشورها علی الخصوص دانشگاه‌های کشور آمریکا را دارند در این آزمون شرکت می‌کنند. آزمون تافل فقط نوع آکادمیک دارد و این روزها بیشتر به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و به TOEFL IBT معروف است. این آزمون تمامی مهارت‌های اصلی در زبان انگلیسی را می‌سنجد و سوالاتی که برای ارزیابی سطح زبان زبان آموزان طراحی شده اند شامل ۴ مهارت شنیداری، صحبت کردن، نوشتاری و خواندن است. آزمون تافل هم مانند آزمون آیلتس نمره‌ی قبولی یا رد ندارد و شما با توجه به دانش خود نمره‌ای را میان ۰ تا ۱۲۰ کسب خواهید کرد، که این نمره با توجه به برنامه و هدف شما از شرکت در آزمون دارای ارزش می‌‌شود. برای شرکت در کلاس خصوصی تافل می توانید با شماره 02184347743 –  کارشناسان آموزش کلاس خصوصی تافل سفیر تماس بگیرید و در با کیفیت ترین کلاس های خصوصی با بهترین اسااتید موسسه زبان سفیر شرکت کنید.

 

آموزش زبان

 

  • مدرک پی تی ای (PTE)

آزمون PTE که آزمونی کاملا کامپیوتری است و فقط در مراکز رسمی پیرسون برگزار می‌شود، یکی از آزمون‌های تاییدیه سطح زبان انگلیسی مانند IELTS و TOEFL و دولینگو است که از اعتبار بالای جهانی برخوردار بوده و مورد قبول اکثر کشورهای دنیا علی الخصوص استرالیا برای مهاجرت و ادامه تحصیل است و متقاضیان علاقمند به مهاجرت به این کشور و کشورهای اروپایی می‌توانند از این آزمون استفاده کنند. این آزمون در 3 نوع متفاوت برگزار می‌گردد و نوع آکادمیک و جنرال آن از انواع متداول آزمون PTE است. سوالات آزمون پی تی ای بر اساس مهارت‌های اصلی زبانی تفکیک می‌شوند و معمولا سوالات دو مهارت را همزمان ارزیابی می‌کند و نمره سوالات هر بخش، روی مهارت های دیگر هم تاثیر می‌گذارند. این آزمون شامل 20 تسک مختلف در قالب 4 مهارت اصلی اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ است و در مدت تقریبا 3 ساعت به صورت آنلاین در یکی از مراکز برگزاری مورد تایید سازمان پیرسون برگزار می‌گردد و زمان استراحت 10 دقیقه ای به داوطلب اختصاص داده می‌شود.

برای شروع آمادگی این آزمون شما باید مهارت های خود را برای بخش های مختلف آن تقویت کنید برای ریدینگ می توانید کتاب های تقویت مهارت ریدینگ یا مجلات و نشریات محبوب بخوانید. برای تقویت مهارت اسپیکینگ دیدن اخبار و ویدئوهایی که متن ویدئو به انگلیسی دارند و گوش کردن پادکست و TED TALKS و موزیک علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ به بهبود و ارتقاء مهارت اسپیکینگ شما هم کمک می‌کند. برای بهبود مهارت رایتینگ هم می‌توانید از کتاب‌های تقویت مهارت نوشتاری استفاده کنید و این مهارت خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید در کلاس خصوصی آمادگی امتحان PTE شرکت نمایید تا با انواع سوالات و تکنیک‌های موفقیت در این آزمون آشنا شوید.  برای شرکت در کلاس خصوصی آزمون PTE با شماره 02174056000 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان آموزش موسسه سفیر شما را در راه رسیدن به هدفتان یاری رسانند.

 

  • سیستم ارزیابی زبان انگلیسی کانادا (CELPIP)

آزمون سلپیپ CELPIP مخفف عبارت Canadian English Language Proficiency Index Program به معنی برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی است. آزمون ارزیابی زبان انگلیسی CELPIP ابزاری برای سنجش مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیداری و مکالمه است. این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می‌گردد و شامل دو نوع است. آزمون سلپیپ مورد پذیرش دولت کانادا بوده و برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند مناسب است.

1.آزمون سلپیپ جنرال که مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه را مورد سنجش قرار می‌دهد. این آزمون مورد تائید سازمان مهاجرت و شهروندی IRCC کانادا و شورای تنظیم مقررات بریتیش کلمبیا است. زمان در نظر گرفته شده برای تست سلپیپ جنرال حدودا سه ساعت و نیم است.

2. آزمون سلپیپ General LS Test که مهارت‌های شنیداری و مکالمه فرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. زمان در نظر گرفته شده برای این آزمون حدود 1 ساعت و 10 دقیقه است. نتایج آزمون سلپپیپ بعد از حدود 4 یا 5 روز به صورت آنلاین در دسترس شرکت کنندگان قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون CELPIP و شرکت در کلاس خصوصی آمادگی آزمون آن با شماره تماس 74056000 – کارشناسان آموزش موسسه سفیر  برای کلاس خصوصی CELPIP سفیر تماس بگیرید.

 

  • مدرک دولینگو (Duolingo)

مدرک آزمون دولینگو همانند آزمون آیلتس و تافل 2 سال اعتبار دارد و برای مهاجرت تحصیلی مورد قبول دانشگاههای معتبر سرتاسر جهان است. نمره آزمون دولینگو از 160 است و نمره مورد قبول دانشگاه‌های معتبر دنیا نمره‌ای بین 120 تا 135 است. بنابراین اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارید، آزمون دولینگو یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها هم از نظر قیمتی و هم از نظر سختی آزمون است. آزمون دولینگو یک آزمون تطبیقی یا Adaptive  است، به این معنا که با پاسخ‌های صحیح شما، سطح آزمون سخت‌تر می‌شود تا سطح واقعی و نمره نهایی شما تعیین گردد. در آزمون دولینگو تمام مهارت‌های شما همزمان با هم سنجیده شده و برخلاف آزمون آیلتس، بخش‌های جداگانه و مشخصی برای آزمون وجود ندارد.

 

آموزش زبان

 

همانطور که در این مطلب هم به آن اشاره شد، آزمون برگزار شده برای اخذ هریک از این مدارک از نظر محتوا، شیوه آزمون، تعداد سوالات، مدت زمان برگزاری آزمون و نحوه ارزیابی مهارت‌های زبانی با یکدیگر متفاوت هستند. اما یادتان نرود که هرچه سطح زبان انگلیسی شما بالاتر باشد، میتوانید نمره بالاتری در ازمون مورد نظرتان کسب کنید و فرایند مهاجرت و اخذ پذیرش شما سریعتر پیش خواهد رفت.

راه‌های مختلفی برای آمادگی آزمون دولینگو وجود دارد اما بهترین آنها شرکت در کلاس خصوصی دولینگو است. در کلاس خصوصی آمادگی آزمون دولینگو شما می توانید با استفاده از دانش و راهنمایی های مدرسین با تجربه موسسه زبان سفیر گفتمان، مهارت های اسپیکینگ و رایتینگ خود را ارتقا داده و بتوانید نمره بالاتری در آزمون دولینگو کسب نمایید.

برای ثبت نام در کلاس خصوصی آمادگی آزمون دولینگو شما می توانید با شماره های 02174056000 و 02184347743 کارشناسان آموزش موسسه سفیر تماس بگیرید. پس از برقراری تماس اولیه سطح زبا شما به رایگان توسط کارشناسان آموزش موسسه سفیر سنجیده خواهد شد و شما لازم است در Practice Test  آزمون دولینگو که در سایت دولینگو به رایگان در دسترس داوطلبان است شرکت نمایید. پس از بررسی نتیجه آزمون تعیین سطح شفاهی و نمره پرکتیس تست و  نمره ای که داوطلب برای کسب آن تلاش می کند، تعداد جلسات خصوصی مشخص شده و هماهنگی های لازم انجام می شود. لینک ورود و ثبت نام کلاس خصوصی زبان ( safirmall.com/product-category/کلاس-خصوصی )

برای اطلاعات دقیق تر در مورد مدارک قابل قبول برای هر برنامه مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان، بهتر است به سایت دانشگاه یا سفارت یا کنسولگری آن کشور مراجعه کنید و یا با کارشناسان آموزش موسسه زبان سفیر گفتمان به شماره 02174056000 تماس حاصل فرمایید تا با توجه به سطح زبان شما، مدت زمان رسیدن به  Deadline و ... مشاوره رایگان آموزشی دریافت نمایید و خود را برای رسیدن به نمره مورد نیازتان آماده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • مصطفی
    0

    من چند سال پیش به انگلیس مهاجرت کردم. هیچ مدرک زبانی نداشتم ولی فکر می‌کردم می‌توانم با تلاش و پشتکار زبان انگلیسی را یاد بگیرم. اما واقعیت خیلی متفاوت بود.

    در ابتدا، کاری نداشتم که به من کمک کند تا زبان را یاد بگیرم. بعد از چند ماه، توانستم کلمات و عبارات ابتدایی را یاد بگیرم و با کمک دیکشنری می‌توانستم مکالمه کنم. اما هنوز با مسائل زیادی مواجه بودم.

    اولین مشکلی که با آن مواجه شدم، پیدا کردن کار بود. به دلیل نداشتن مدرک زبانی، کارفرمایان من را قبول نمی‌کردند و به من گفته بودند که باید ابتدا زبان را به خوبی یاد بگیرم.

    دومین مشکلی که با آن مواجه شدم، زندگی روزمره بود. نمی‌توانستم با همسایگان و افراد محلی ارتباط برقرار کنم و برای خرید برخی موارد ضروری، مجبور بودم از دیکشنری استفاده کنم. این موضوع باعث شد که احساس تنهایی و خستگی بیشتری داشته باشم.

    سومین مشکلی که با آن روبرو شدم، خواندن و نوشتن بود. در دوران تحصیلی، می‌توانستم با دیکشنری به خوبی درس بخوانم و نوشته‌هایم را تصحیح کنم، اما در زندگی روزمره، این کار بسیار سخت بود.

    بعد از چند سال، توانستم با تلاش و پشتکار، زبان را به خوبی یاد بگیرم. اما در این مدت، بسیاری از فرصت‌ها را از دست دادم و با برخی مشکلات روبرو شدم. پس اگر می‌خواهید به کشوری با زبان متفاوت مهاجرت کنید، حتماً باید در ابتدا زبان را به خوبی یاد بگیرید.

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه