رپورتاژ آگهی/

چرا به جای زغال سنتی باید از زغال فشرده استفاده کنیم؟

چرا به جای زغال سنتی باید از زغال فشرده استفاده کنیم؟
کدخبر : 59861

 

اگر با مزایای زغال فشرده آشنا شوید متوجه خواهید شد که چرا باید آن را جایگزین زغال سنتی کنیم. این تکه سیاه‌رنگ امروزه برای مصارف گوناگونی از جمله پخت غذا‌هایی مانند کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موضوع که بهتر است از کدام نوع آن استفاده کنیم نیازمند بررسی‌هایی است. در این متن سعی کرده‌ایم این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنیم و به مزایای هرکدام بپردازیم. شما نیز با خواندن این متن پاسخ سوال‌هایتان در این باره را خواهید یافت. در نهایت نیز با کوره صنعتی و اهمیت استفاده از آن آشنا می‌شویم.

برتری زغال فشرده نسبت به زغال سنتی

ابتدا باید آگاه شویم که مزایای زغال فشرده چیست تا بتوانیم آن را جایگزین زغال سنتی کنیم. برخی از بهترین فواید استفاده از زغال نوع فشرده عبارت‌اند از:

  • این محصول از حرارت و ماندگاری بالایی برخوردار است و این موضوع باعث استفاده بهینه از این محصول می‌شود.
  • هنگام سوزانده شدن این محصول بوی بد و گاز‌های مضر تولید نمی‌شود زیرا در هنگام تولید بوی بد آن گرفته شده است.
  • به این دلیل که این محصول حالت قالبی دارد، می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد. این شکل قالبی یکی از بهترین مزایای زغال فشرده به‌ شمار می‌رود. زیرا می‌توان از آن در شومینه و قلیان به ‌راحتی استفاده کرد بدون آن‌که منظره بدی ایجاد کند.
  • این نوع زغال هنگام سوختن نیاز به اکسیژن ‌رسانی زیادی ندارد.
  • هنگام سوختن جرقه ایجاد نمی‌کند.
  • قیمت زغال فشرده نسبت به زغال سنتی مقرون به ‌صرفه‌تر است.
  • این محصول وزن سبکی دارد و به ‌راحتی می‌توان آن را جا ‌به ‌جا کرد.
  • این محصول به شکل بسته ‌بندی شده در اختیار شما قرار می‌گیرد و استفاده از آن راحت است زیرا نیازی به تکه کردن آن ندارید.

علاوه ‌بر مزایای زغال فشرده که ذکر شد، عدم آسیب‌رسانی به طبیعت نیز از مزایای ویژه آن است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مزایای زغال فشرده برای طبیعت

بیشترین مصرف زغال در کشور ما مربوط به تهیه کباب و تامین سوخت قلیان است. برای این میزان مصرف هر ساله تعداد زیادی از درختان جنگل‌ها را قطع می‌کنند. آیا برای تهیه زغال فشرده هم نیاز است درختان را قطع کنند؟

پاسخ این سوال منفی است. تنها برای تهیه نوع سنتی نیاز است که درختان مختلفی بریده و سوزانده شوند. امروزه این کار به‌صورت قاچاق نیز بسیار گسترش یافته است.

برای تهیه زغال فشرده از موادی نظیر پوست گردو، خاک اره و خاک زغال استفاده می‌شود. به همین دلیل آسیبی به درختان، جنگل‌ ها و محیط‌ زیست وارد نمی‌شود. این موضوع باعث شده است که یکی از بهترین مزایای زغال فشرده را عدم آسیب‌ رسانی به طبیعت و محیط‌ زیست بدانیم.

اگر شما نیز از طرفداران محیط‌ زیست هستید می‌توانید در راستای حفظ آن قدمی کوچک بردارید. برای این کار کافی است که استفاده از زغال فشرده را جایگزین استفاده از نوع سنتی کنید. با این کار از قطع ‌شدن چندین درخت و نابودی جنگل‌ها در طول سال‌ها جلوگیری خواهید کرد.

مزایای تولید زغال فشرده

همان‌طور که مصرف زغال فشرده مزایای زیادی دارد، تولید ‌کردن آن نیز با فوایدی همراه است. برخلاف تولید زغال سنتی که اولین ایراد وارد بر آن آسیب به محیط‌ زیست است، به‌ وجود‌ آمدن این محصول با مزایای فراوانی همراه است که اکنون ۵ مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  1. مواد اولیه ‌ای که برای تولید زغال فشرده استفاده می‌شود را به ‌راحتی می‌توان به دست آورد زیرا به ‌وفور یافت می‌شوند. خاک اره، خاک زغال و پوست گردو سه ماده اصلی به ‌کار ‌رفته در تولید نوع فشرده این محصول هستند. برای استفاده از این مواد اولیه نه نیازی به قطع‌ کردن درخت داریم نه نیازی به وارد ‌کردن مواد اولیه؛ بلکه به ‌راحتی در هر جای کشور می‌توان به این مواد دسترسی پیدا کرد.
  2. این زغال بازار فروش خوبی دارد و همین ویژگی یکی از مزایای تولید زغال فشرده به شمار می‌رود. حال که مواد اولیه به فراوانی و با قیمت ارزان یافت می‌شود و از طرفی بازار فروش خوبی برای این محصول وجود دارد می‌توان مقدار تولید را افزایش داد.
  3. از دیگر مزایای زغال فشرده و تولید آن، می‌توان سود‌آوری بالا با مقدار سرمایه اندک را نام برد.
  4. جلوگیری از آسیب ‌رسانی به محیط‌ زیست از فواید مشترک تولید زغال فشرده و استفاده از آن است. ما به طبیعت نیاز داریم؛ بنابراین، لازم است برای نگهداری از آن تلاش کنیم و از محصولات دوستدار محیط زیست استفاده کنیم.
  5. مازاد تولید زغال فشرده در کشور را به‌راحتی می‌توان به دیگر کشور‌ها از جمله کشور‌های همسایه صادر کرد. به همین دلیل این محصول می‌تواند برای تولیدکنندگان آن سودآوری خوبی داشته باشد.

با وجود مزایایی که برای تولید و استفاده از زغال فشرده وجود دارد، استفاده از آن به نوع سنتی ارجحیت دارد. حفاظت از محیط ‌زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲ مزیت فوق‌العاده استفاده از این محصول است.

مزایای زغال فشرده تولید شده با کوره صنعتی

زغال‌ هایی که با کوره صنعتی تولید می‌شوند دارای مزیت ‌هایی نسبت به زغال‌ های تولید‌ شده با کوره سنتی هستند. برخی از مزایای محصول به‌دست‌ آمده توسط این روش در ادامه ذکر شده است.

اولین مورد از مزایای زغال فشرده تولید ‌شده با کوره صنعتی این است که بوی زغال به طور کامل گرفته می‌شود. در حالی‌که در کوره سنتی این اتفاق نمی‌افتد و این محصول کاملا با بو و گاز تولید می‌شود‌. خشک شدن و سوزاندن مواد اولیه برای تولید زغال فشرده به ‌طور همزمان صورت می‌گیرد اما در روش سنتی این اتفاقات به‌ صورت ۲ مرحله جداگانه انجام می‌شود.

در کنار این مزایا ممکن است استفاده از این روش تولید با معایبی نیز همراه باشد. از مزایای زغال فشرده، تولید و استفاده از آن به حفظ محیط ‌زیست به دلیل جلوگیری از برش درختان اشاره کردیم اما از معایب کوره صنعتی، به وجود آمدن دود زیاد در فرایند تولید را می‌توان نام برد که باعث آلودگی هوا می‌شود.

سخن پایانی

مزایای زغال فشرده نسبت به نوع سنتی آن بسیار زیاد است. به ‌گونه ‌ای که معایب آن چندان به چشم نمی‌آید. به‌ راحتی می‌توان این نوع را جایگزین نوع سنتی کرد و برای مصارف گوناگون از آن بهره برد. اکنون که با مزیت‌های این محصول آشنا شده‌اید می‌توانید به‌راحتی استفاده از آن را جایگزین نوع قدیمی کنید.

تنها کافی است یک سایت معتبر برای خرید زغال و بهره ‌مندی از مزایای آن پیدا کنید. اگر به دنبال سفارش این محصول هستید می‌توانید با خرید آنلاین در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه