رپورتاژ آگهی/

چگونه ورق گالوانیزه را رنگ کنیم؟

چگونه ورق گالوانیزه را رنگ کنیم؟
کدخبر : 61984

ایجاد پوشش های رنگی بر روی ورق های گالوانیزه، آلومینیومی و مقاطع فولادی عمل جذابی است که از دیرباز با چالش های بسیاری همراه بوده است؛ زیرا رنگ آمیزی محصولاتی که سطحی تخت و صیقلی دارند، با رنگ های معمولی مشکل ساز خواهد بود و ممکن است سبب بروز مشکلاتی مانند از دست رفتن چسبندگی رنگ، چروک شدن یا پوسته شدن و از بین رفتن آن گردد.

با این وجود اگر یک رنگ مناسب برای انجام این عملیات انتخاب کنیم و مراحل زیر را به خوبی رعایت کنیم، ورق های گالوانیزه به راحتی با طیف های رنگی مختلف و محافظت بالا به دست می آیند. به طور کلی دو روش برای رنگ آمیزی ورق گالوانیزه وجود دارد که معمولاً روش اول با اصول و استانداردهای بیشتری همراه است؛ زیرا در کارخانه، خط ورق گالوانیزه رنگی انجام می گیرد:

رنگ آمیزی ورق گالوانیزه در کارخانه: برای رنگ آمیزی ورق ها، سطح آن ها باید عاری از هر گونه چربی، آلودگی و لایه های اکسیداسیون باشد، از این رو به وسیله محلول های قلیایی و غلطک ها یا برس های مخصوص که بر سطح و زیر ورق ها اعمال می شود و سپس برس می خورد، سطح آن پاکسازی شده و سپس به خوبی با آب خالص شستشو داده می شوند.

ممکن است بسته به ورق گالوانیزه مورد استفاده این فرآیند دوبار تکرار شود. برای تکمیل مراحل آماده سازی نیز ورق توسط دمش هوای گرم خشک و کروماته می گردد. در پایان این مراحل ممکن است در جهت افزایش چسبندگی پوشش رنگ و مقاومت بیشتر ورق گالوانیزه در برابر خوردگی یک ماده شیمیایی مناسب بر سطح محصول اعمال گردد تا پوشش رنگی در نهایت پوسته نشود.

در این بخش مراحل رنگ آمیزی آغاز می گردد که ابتدایی ترین لایه یک رنگ اولیه با عنوان پرایمر و جنس پلی آستر می باشد. پرایمر به وسیله غلطک های مخصوص بر دو سطح ورق اعمال شده تا از آن در برابر خش محافظت کند. جالب است بدانید در محیط های صنعتی از پرایمرهای اپوکسی استفاده می کنند. برای خشک شدن پرایمر ورق ها از کوره های مخصوص پخت عبور می کنند.

در مرحله بعدی نوبت به اعمال لایه های رنگ اصلی می رسد. جنس این رنگ ها معمولاً از پلی آستر، اپوکسی، پلی وینیل ابدین فلوئوراید، پلی وینیل کلراید و پلی یورتان می تواند باشد. پس از اعمال لایه های رنگ اصلی نیز مجدداً شیت های گالوانیزه از کوره های پخت مخصوص عبور می کنند.

در مراحل پایانی نیز سطح شیت ها به خوبی توسط اپراتور و کارشناس کنترل کیفیت بررسی شده و برای جلوگیری از آسیب دیدگی لایه های رنگی، یک لایه حفاظت کننده از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، بر سطح شیت ها چسبانده شده و سپس بسته بندی می گردند. لازم به ذکر است در برخی موارد به جای لایه رنگ نهایی از laminator برای اعمال لایه های حفاظت کننده از سطح از جنس pet یا pvc استفاده می کنند.

همچنین بهتر است بدانید رنگ آمیزی ورق گالوانیزه به روش دستی نیز امکان پذیر است که به وسیله اعمال رنگ ها بر روی شیت های گالوانیزه با فرچه، قلم مو یا اسپری انجام می گیرد. پس از گذشت 4 ساعت لایه بعدی رنگ بر سطح شیت زده می شود. البته باید گفت پیش از اقدام به رنگ آمیزی باید از پاک کننده های مخصوص جهت آماده سازی سطح استفاده کرد یا در صورت نیاز آن را با سنباده مخصوص پاکسازی کرد.

مشخصات ورق گالوانیزه رنگی

همان طور که ذکر شد، از رنگ آمیزی و انجام مراحل فوق بر روی ورق گالوانیزه، محصولات رنگی به دست می آیند. با این وجود می توان گفت مشخصات ورق های رنگی با محصولات گالوانیزه مشابه می باشند و تنها ممکن است در مواردی تفاوت داشته باشند؛ بنابراین از ویژگی های ورق گالوانیزه رنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر رطوبت، زنگ زدگی، خوردگی و اکسیداسیون
  • مقاومت در برابر حرارت
  • زیبایی سطح ظاهری
  • داشتن ظاهری یکنواخت، صاف و صیقلی
  • قابلیت فرم پذیری و شکل دهی
  • قابلیت جوش کاری، برش کاری و عملیات هایی مانند پانچ و ...
  • طول عمر بالا تا 50 سال
  • طیف رنگی متنوع
  • ضخامت پایین

در مورد مشخصات فنی ورق های گالوانیزه رنگی نیز باید گفت این فلزات مانند محصولات ساده گالوانیزه در بازه ضخامتی 18/0 تا 3 میلی متر (بسته به پوشش رنگ در برخی موارد تا 6 میلی متر)، عرض های 1000 و 1250 میلی متر و طول های متغیر تولید و عرضه می شوند. عرضه این فلزات نیز بسته به کارخانجات تولید کننده آن ها می تواند به سه صورت رول، شیت مسطح و شیت های فرمینگ یا شیروانی باشد.

طیف رنگی آن ها نیز متنوع بوده و در انواع رنگ های آبی، قرمز، سفید، صورتی، قهوه ای، سبز، بنفش، مشکی و ... در بازار به فروش می رسند. ضخامت پوشش رنگ در بخش سطحی این شیت ها 20 تا 25 میکرون و در بخش زیرین حدود 7 تا 15 میکرون در نظر گرفته می شود.

فرآیند تولید ورق گالوانیزه

امروزه ورق های گالوانیزه به عنوان محصولاتی محبوب در بین ورق های فولادی از نظر مقاومت در برابر عوامل رطوبتی و اکسیداسیون و زیبایی سطح ظاهری به شمار می آید، اما این مقاومت از کجا به وجود می آید؟ فرآیند گالوانیزاسیون یکی از بهترین روش ها برای افزایش مقاومت آهن و فولاد در برابر این گونه موارد است که به دو روش قابل انجام می باشد:

  • روش غوطه وری گرم (گالوانیزه گرم)
  • روش الکتروگالوانیزه (گالوانیزه سرد)

در کشور ما بیشتر از روش غوطه وری گرم استفاده می شود؛ زیرا روش دوم نیاز به یک سری تکنولوژی و دستگاه پیشرفته داشته و از نظر کیفیت نهایی، ورق های گالوانیزه گرم از مقاومت بیشتری برخوردار می باشند. در این روش ابتدا مراحل آماده سازی که شامل چربی زدایی به وسیله محلول های قلیایی، شستشوی کامل و کروماته یا هوادهی هستند، بر روی شیت های اسیدشویی یا روغنی انجام می گیرند. این مراحل سبب آماده شدن سطح محصول، افزایش چسبندگی پوشش ورق گالوانیزه و در نهایت پوشش های رنگی خواهند شد.

پس از آماده سازی سطح شیت ها، در صورت وجود زنگ زدگی مجدداً آن را در مخازن حاوی اسید فرو برده و شستشو می دهند. سپس شیت ها از حوضچه های مخصوص، حاوی فلز روی و در دمای 450 درجه سانتی گراد عبور می کنند تا لایه هایی از جنس این فلز بر سطح و زیر آن ها اعمال گردد. برای از بین بردن اضافات پوشش و افزایش چسبندگی آن، شیت ها از غلطک های نورد مخصوص عبور کرده تا پوشش به خوبی بر سطح قرار گیرد.

در نهایت ورق های گالوانیزه شده به وسیله محفظه هوای گرم خشک شده و در صورت سفارش و نحوه تولید کارخانه به صورت رول یا شیت بسته بندی می گردند. بخشی از این تولیدات نیز به خط ورق رنگی منتقل می شوند.

انواع ورق گالوانیزه شیروانی رنگی

ورق های گالوانیزه رنگی پس از تولید از یک سری دستگاه های مخصوص فرمینگ عبور می کنند تا ورق های شیروانی یا به اصطلاح فرمینگ به دست آید. محصولات شیروانی طرح های مختلفی دارند که هر طرح مشخصات مربوط به خود را داشته و در نتیجه کاربرد متفاوتی را به خود اختصاص می دهد.

از جمله رایج ترین طرح های ورق گالوانیزه شیروانی رنگی می توان به طرح سفال، ذوزنقه ای، شادولاین، دامپا یا لمبه، سینوسی کرکره ای، ژنوا، پرچین و پالرمو اشاره کرد. در این میان باید گفت یکی از مقرون به صرفه ترین طرح ها که موج های مربعی شکل در عرض آن تشکیل می گردد، ورق شیروانی ذوزنقه ای می باشد و با ارزش ترین طرح که از روش پرس بریک تولید شده و فشار زیادی را به دستگاه فرمینگ وارد می کند، ورق رنگی سفالی است. در ادامه به بررسی مشخصات سایر طرح ها پرداخته شده است:

  • ورق رنگی سینوسی کرکره ای: یکی از رایج ترین و قدیمی ترین طرح ها می باشد که به علت داشتن طرح های دایره ای و شبیه به کرکره، ورق سینوسی کرکره ای نامیده می شود. کاربرد این فرم بیشتر برای درب مغازه ها، پارکینگ، پوشش دهی انواع سقف ها و ... است.
  • شیت شیروانی رنگی شادولاین: ورق های شادولاین یکی از زیباترین فرمینگ های شیروانی هستند که فرم آن ها شبیه به سایه و خط دیده می شود. این فلزات نیز بیشتر برای پوشش دهی انواع سقف ها، حصار دور زمین و ... به کار می روند.
  • ورق شیروانی رنگی دامپا: فرم دامپا یا لمبه یکی از ظریف ترین طرح های محصولات فرمینگ است که بیشتر برای پوشش دهی سقف های داخلی، زیر سقف های شیروانی، مواردی که بیشتر زیبایی و ظرافت مد نظر است، کاربرد دارد.

سایر طرح های شیروانی ذکر شده مانند ژنوا یا جنوا، پرچین و ورق شیروانی پالرمو زیر مجموعه ورق طرح سفال بوده و کاربرد های خاص خود را دارند.

نحوه تعیین قیمت ورق گالوانیزه

به طور کلی قیمت محصولات فولادی بسته به کیفیت، نوع، مراحل تولید، کارخانه سازنده و سایر موارد متفاوت است، اما یکی از مهم ترین مواردی که در تعیین نرخ ورق های گالوانیزه اثرگذار است، میزان پوشش و غلظت فلز روی مورد استفاده برای سطح این محصولات است، اما باید گفت قیمت ورق گالوانیزه نیز مانند سایر ورق های فولادی بسته به نوسانات ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا در بورس کالا، نرخ شمش فولادی جهانی، کارخانه تولید کننده، استاندارد ها، کیفیت فلز پایه، نرخ مواد اولیه و ... تعیین می شود.

در کشور ما نیز به علت وجود تحریم های مختلف، نرخ شمش وارداتی یا صادراتی تأثیر خاصی بر روی قیمت ها نداشته و از این رو نرخ پایه این فلزات بسته به عوامل ذکر شده و توسط کارخانجات در بورس کالا مشخص می گردد و در نهایت به بازار آزاد می رسد. همچنین ضخامت و وزن به همراه گرید محصول در تعیین نرخ این فلزات بسیار اثرگذار هستند.

هر کدام از مشخصات ورق گالوانیزه در کارخانجات و مراحل پایانی تولید مانند تست چسبندگی رنگ، پوشش روی، تلورانس ابعادی، میزان پوشش و مقاومت محصول و کیفیت ظاهری کاملاً بررسی می شوند تا در صورت وجود ایراد برطرف گردند. نرخ محصولات گالوانیزه با توجه به ویژگی هایی که دارند بسیار به صرفه بوده و این عوامل تنها چرخه کوچکی از فرآیند قیمت گذاری این فلزات هستند.

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی

به طور کلی ورق های گالوانیزه رنگی کاربردهای مهمی را در صنایع به خود اختصاص می دهند؛ زیرا از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند. همچنین ورق گالوانیزه رنگ شده در کارخانه ها با کد رنگ مخصوص معرفی می گردند. با یک مثال ساده می توان گفت ورق رنگی سبز با کد استاندارد 6029 سفارش داده می شود. در نهایت این خریداران هستند که بسته به سلیقه و استانداردهای کاربری مورد نظر، این شیت ها را با کد رنگ مخصوص به خود خریداری می نمایند. با این وجود باید گفت بیشترین کاربرد شیت های رنگی در صنایع زیر است:

  • ساخت بدنه لوازم خانگی (بدنه یخچال و فریزر، آبگرمکن، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ماکروویو و ..)
  • صنایع فلزی (کابینت، تجهیزات اداری، انواع پارتیشن، بدنه رایانه و ...)
  • صنعت حمل و نقل (ساخت کانتینر، ماشین سنگین، اتاقک خودرو و ...)
  • صنایع ساختمانی (انواع سقف، بدنه انبار و کارگاه و سوله نمای داخلی و خارجی ساختمان ها)
  • ساخت شیت های شیروانی و فرمینگ

با وجود این کاربرد ها باید گفت ورق های رنگی از جمله محصولات فولادی با زیبایی ظاهری فوق العاده هستند که به علت داشتن مزیت هایی مانند نصب آسان، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، قیمت مقرون به صرفه، طیف رنگی متنوع، عدم شکستگی و صاف بودن سطح ظاهری در مصارف فوق به کار برده می شوند، اما بیشترین ضخامت مورد تقاضا برای ورق های رنگی 5/0 و پرکاربرد ترین طول این فلزات 6 متری می باشد.

خرید از یک مرجع معتبر می تواند شما را درباره این گونه مشخصات مطلع کند. شرکت آهن اینفو یکی از مراجع تخصصی و معتبر در زمینه تأمین انواع ورق های فولادی به شمار می آید که انواع خدمات برشکاری و فرمینگ را نیز برای ورق های رنگی انجام داده و سپس به خریداران تحویل می دهد.

سایت made-in-china درباره ورق های گالوانیزه می گوید:

Almost all Earth Materials are used by humans for something. The Galvanized Steel Sheet Price manufacturers proovide Hot Galvanized Steel,Roofing Sheet,Cold Rolled Steel Sheet products with 1. These products can be used for different uses such as making machines, making roads and buildings, or making computer chips and concrete, ceramics,

Humans use natural resources for everything they do. The Galvanized Steel Sheet Price and Hot Galvanized Steel,Roofing Sheet,Cold Rolled Steel Sheet products are usually used to get more enegy for specific effects. For example, soil and water can grow food, wood can be burned to provide heat or to build shelters.

تقریباً تمام مواد زمین توسط انسان برای چیزی استفاده می شود. تولید کنندگان قیمت ورق فولادی گالوانیزه محصولات فولاد گالوانیزه گرم، ورق سقف، ورق فولادی نورد سرد را با 1 ارائه می دهند.

انسان ها برای هر کاری که انجام می دهند از منابع طبیعی استفاده می کنند. قیمت ورق فولادی گالوانیزه و محصولات فولاد گالوانیزه گرم، ورق سقف، ورق فولادی نورد سرد معمولاً برای به دست آوردن انرژی بیشتر برای اثرات خاص استفاده می شود. به عنوان مثال، خاک و آب می توانند غذا را پرورش دهند، چوب را می توان برای تامین گرما یا ساختن پناهگاه سوزاند.

منبع: https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Galvanized_Steel_Sheet_Price.html

سایت علی بابا درباره ورق های گالوانیزه می گوید:

Before purchasing a galvanized steel sheet , it is essential to consider some properties. These properties include conductivity, corrosion resistance, density, hardness, and impact resistance. First of all, metal sheets are thermal conductors. Therefore, sheets with low conductivity are ideal for insulation, while those with high conductivity are used in applications like refrigeration. Secondly, it is essential to consider the density of the metal plate because it will determine how much a component of a specific size will weigh. This property is vital in the aerospace and automotive industry, where weight matters.

Moreover, corrosion resistance of a galvanized steel sheet is also essential. This is because some metal sheets can withstand harsh environmental conditions while others cannot. Therefore, the sheet you select should fit your needs. The other property to consider impacts resistance. If the sheet is likely to be subjected to vigorous collision and shock, you need to pick one with high resistance. Furthermore, metal hardness also matters because it determines the ability of a sheet to resist the pressure exerted on its surface. There are three types of hardness; Rockwell, Brinell, and Vickers. Therefore, the metal plate you select should have the hardness you require.

قبل از خرید ورق فولادی گالوانیزه، توجه به برخی از خواص ضروری است. این خواص عبارتند از رسانایی، مقاومت در برابر خوردگی، چگالی، سختی و مقاومت در برابر ضربه. اول از همه، ورق های فلزی رسانای حرارتی هستند. بنابراین، ورق هایی با رسانایی کم برای عایق کاری ایده آل هستند، در حالی که ورق هایی با رسانایی بالا در کاربردهایی مانند تبرید استفاده می شوند. ثانیاً، در نظر گرفتن چگالی صفحه فلزی ضروری است زیرا تعیین می کند که یک جزء از یک اندازه خاص چقدر وزن دارد. این ویژگی در صنعت هوافضا و خودروسازی، جایی که وزن اهمیت دارد، حیاتی است.

علاوه بر این، مقاومت در برابر خوردگی ورق فولادی گالوانیزه نیز ضروری است. این به این دلیل است که برخی از ورق های فلزی می توانند شرایط محیطی سخت را تحمل کنند در حالی که برخی دیگر نمی توانند. بنابراین، برگه ای که انتخاب می کنید باید متناسب با نیاز شما باشد. ویژگی دیگری که باید مقاومت در برابر ضربه را در نظر گرفت. اگر احتمال دارد ورق در معرض برخورد شدید و شوک قرار گیرد، باید یکی را انتخاب کنید که مقاومت بالایی داشته باشد. علاوه بر این، سختی فلز نیز اهمیت دارد زیرا توانایی ورق را برای مقاومت در برابر فشار وارد شده بر سطح آن تعیین می کند. سه نوع سختی وجود دارد. راکول، برینل و ویکرز. بنابراین، صفحه فلزی که انتخاب می کنید باید سختی مورد نیاز شما را داشته باشد.

منبع: https://www.alibaba.com/showroom/galvanized-steel-sheet.html

سایت buymetalonline درباره ورق های گالوانیزه می نویسد:

Robust, reliable and rust-resistant, our galvanised steel sheet is just the job when weather-proofing is a must. With its tough coating of zinc carbonate, it’s designed to withstand the most extreme of the elements and last for a very long time. From walls to washing machines, the scope for our best-selling metal is endless. We know that everyone’s need for galvanised steel plate is different, which is why we’re happy to cut yours down to the exact size you need. This free service ensures you have exactly what you need for your project, with absolutely nothing going to waste. Plus, there’s no minimum order, meaning no job’s too small.

Good for: Car parts, roofs, inner and outer wall sheeting, sheds, construction parts, buckets, planters, wheelbarrows, drainpipes, tubes, sections, machine-building, domestic appliances, electrical goods, agricultural machinery and many more. Galvanised steel’s properties make it tough enough for most exterior projects.

استحکام، قابل اعتماد و مقاوم در برابر زنگ زدگی، ورق فولادی گالوانیزه ما فقط زمانی کار می کند که ضد آب و هوا ضروری است. با پوشش سخت کربنات روی، طوری طراحی شده است که در برابر شدیدترین عناصر مقاومت کند و برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد. از دیوار گرفته تا ماشین لباسشویی، دامنه پرفروش ترین فلز ما بی پایان است. ما می دانیم که نیاز همه افراد به ورق فولادی گالوانیزه متفاوت است، به همین دلیل است که ما خوشحالیم که صفحه شما را به اندازه دقیق مورد نیاز خود کاهش می دهیم. این سرویس رایگان تضمین می کند که شما دقیقاً آنچه را که برای پروژه خود نیاز دارید، بدون هیچ چیز هدر می دهید. به علاوه، هیچ سفارش حداقلی وجود ندارد، به این معنی که هیچ شغلی خیلی کوچک نیست.

مناسب برای: قطعات خودرو، سقف، ورق دیوارهای داخلی و خارجی، سوله، قطعات ساختمانی، سطل، کاشت، چرخ دستی، لوله فاضلاب، لوله، بخش، ماشین سازی، لوازم خانگی، کالاهای الکتریکی، ماشین آلات کشاورزی و بسیاری موارد دیگر. خواص فولاد گالوانیزه آن را برای اکثر پروژه های بیرونی به اندازه کافی سخت می کند.

منبع: https://www.buymetalonline.co.uk/product/galvanised-steel-sheet/

سایت آهن اینفو درباره ورق های گالوانیزه می گویـد:

ورق گالوانیزه یکی از پر استفاده ترین ورق های فولادی  است که در تولید آن از مؤثرترین و پرکاربردترین روش برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی ورق آهنی پوشش یا کوتینگ ورق سیاه اسید شویی (ورق گرم اسید شویی)  با فلز روی (Zink) استفاده می شود. که به دو نوع ورق های گالوانیزه و رنگی تقسیم می شوند و در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

همان طور که اشاره کردیم برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فولاد، آن را گالوانیزه می کنند تا علاوه بر افزایش مقاومت، زیبایی ظاهری آن در مقایسه با ورق های سیاه افزایش یابد. قیمت ورق گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به نرخ مواد اولیه، برند سازنده، نوسانات ارزی و اقتصادی و... اشاره کرد.

همچنین در ایران کارخانجات تولید کننده این محصول آن را به روش غوطه وری گرم تولید می کنند که سبب داشتن توجیح اقتصادی می شود. از مهم ترین موارد تأثیر گذار بر نرخ ورق گالوانیزه وضعیت بورس و شمش فولادی می باشد؛ به صورتی که هر چه میزان عرضه ورق گالوانیزه در جداول بورس کالا بیشتر باشد، نرخ آن بالاتر می رود.

از سایر عوامل مؤثر بر قیمت شیت های گالوانیزه می توان به کیفیت محصول اشاره کرد که بسته به روش تولید و استانداردهای آن دارد. همچنین محصولات گالوانیزه با توجه به مزیت هایی که دارند، نرخ روزانه آن ها مقرون به صرفه می باشد. از جمله مزیت های این محصولات می توان به ضایعات کم و هزینه تولید پایین، پاکسازی آسان، مقاومت بالا، طول عمر بالا، کنترل و بازرسی راحت و ... اشاره کرد. به دلیل تحقیقات گسترده برای این منظور این فرایند یک روند کنترل شده دارد. با این وجود قیمت روز ورق گالوانیزه پایین تر از نوع رنگی در نظر گرفته می شوند؛ زیرا علاوه بر مراحل مربوط به نورد گرم، طی چندین مرحله رنگ آمیزی تولید خواهند شد.

منبع : https://www.ahaninfo.ir/products/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87

سایت metalsdepot درباره ورق های گالوانیزه می گوید:

Galvanized Steel Sheet & Plates , are intended for use where greater corrosion protection is required without painting. A lower cost alternative to stainless steel, galvanized sheet and plates have a rust free protection for up to 30 years, while maintaining strength with a durable surface coating. Metals Depot stocks many sizes in precut sizes, full mill sizes or we can hot dip virtually any size and quantity required for your welding or construction project.

 

Galvanized sheet / plate can be cut, machined or welded by common methods used for regular steel, but adequate ventilation should be used to avoid inhalation of fumes when heated. Sheared edges are not galvanized and can be treated with a cold galvanizing paint to maintain protection if desired.

ورق و صفحات فولادی گالوانیزه برای استفاده در مواردی که محافظت در برابر خوردگی بیشتر بدون رنگ آمیزی مورد نیاز است در نظر گرفته شده است. یک جایگزین ارزان‌تر برای فولاد ضد زنگ، ورق گالوانیزه و صفحات تا 30 سال از زنگ زدگی محافظت می‌کند و در عین حال استحکام را با پوشش سطحی بادوام حفظ می‌کند. Metals Depot اندازه‌های زیادی را در اندازه‌های پیش‌برش، اندازه‌های کامل آسیاب ذخیره می‌کند یا می‌توانیم تقریباً هر اندازه و مقدار مورد نیاز برای جوشکاری یا پروژه ساخت‌وساز شما را غوطه‌ور کنیم.

 

ورق/صفحه گالوانیزه را می توان با روش های معمولی که برای فولاد معمولی استفاده می شود برش داد، ماشین کاری یا جوش داد، اما باید از تهویه کافی برای جلوگیری از استنشاق دود هنگام گرم شدن استفاده کرد. لبه های بریده شده گالوانیزه نیستند و می توان آنها را با رنگ گالوانیزه سرد درمان کرد تا در صورت تمایل محافظت شود.

سایت metals4u درباره ورق های گالواینز می نویسد:

Galvanised steel sheet is manufactured from durable, strong DX51 grade steel which has been through a process of hot dip galvanising to coat them in a layer of zinc to increase the surface hardness and durability; this gives the sheet metal much better corrosion resistance than untreated steel and allows it to have much greater durability against the elements.

Galvanised steel plate or sheet is used for a variety of projects including furniture, car panels, general fabrication and much more as it is ideal for covering large areas with good protective qualities. This grade of steel also has excellent machinability and good formability properties.

ترجمه:

ورق فولادی گالوانیزه از فولاد بادوام و مستحکم درجه DX51 ساخته شده است که از طریق فرآیند گالوانیزه گرم برای پوشاندن آنها در یک لایه روی برای افزایش سختی و دوام سطح ساخته شده است. این به ورق فلز مقاومت در برابر خوردگی بسیار بهتری نسبت به فولاد تصفیه نشده می دهد و به آن اجازه می دهد دوام بسیار بیشتری در برابر عناصر داشته باشد.

ورق یا ورق فولادی گالوانیزه برای انواع پروژه ها از جمله مبلمان، پانل های اتومبیل، ساخت عمومی و موارد دیگر استفاده می شود، زیرا برای پوشاندن مناطق بزرگ با کیفیت محافظتی خوب ایده آل است. این درجه از فولاد همچنین دارای ماشینکاری عالی و خواص شکل پذیری خوب است.

جمع بندی

ورق گالوانیزه یکی از محصولات با اهمیت در صنعت می‌باشد. این نوع ورق با پوششی از روی صفحه فولادی تولید می‌شود که باعث مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی آن می‌شود. این نوع ورق به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در صنایع مختلف کاربرد دارد.

یکی از کاربردهای ورق گالوانیزه در صنعت ساختمان‌سازی است. این ورق برای ساخت ضلعان فلزی، شبکه‌ها و قوارب فولادی استفاده می‌شود. همچنین در ساخت انواع لوله‌ها و قطعات فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مقاوم سازی قطعات فولادی در معرض آب، رطوبت و اکسیژن، استفاده از ورق گالوانیزه کاربرد دارد.

ورق گالوانیزه نیز در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود. این ورق برای ساخت قطعات خودرویی که نیاز به مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند، استفاده می‌شود. همچنین در صنعت پیمانکاری و تولید انواع مخازن، برج‌های آب، سربندی‌های برق و تلفن، انبارهای فلزی و یخچال‌ها از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود.

قیمت لحظه‌ای این ورق اهمیت بالایی در بازار دارد. به دلیل تغییرات قیمت فلزات و عوامل دیگر، قیمت ورق گالوانیزه ممکن است به طور مداوم تغییر کند. برای اپراتورهای صنعتی و خریداران، داشتن اطلاعات صحیح و به‌روز در مورد قیمت لحظه‌ای این محصول بسیار ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه