رپورتاژ آگهی/

سایت تخمین قیمت خودرو

سایت تخمین قیمت خودرو
کدخبر : 62201

زمانی که تصمیم می‌گیرید خودروی خود را بفروشید، باید از محدوده قیمتی آن آگاه باشید و بدانید که ماشینتان چقدر می‌ارزد. از آن‌جایی هم که قیمت اتومبیل در بازار خودروی کشورمان بسیار پرنوسان است و نه تنها روزانه، بلکه لحظه‌ای بالا و پایین می‌شود، اطلاع از قیمت‌ها هنگام خرید و فروش ماشین، اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

پلتفرم‌های آنلاین تخمین قیمت خودرو بهترین ابزار در به‌دست آوردن قیمت تخمینی اتومبیل هستند و به خریدار و فروشنده کمک می‌کنند که قیمت واقعی ماشین را بدانند.

 

چرا تخمین قیمت خودرو کارکرده با سایت‌؟

 

از طرق مختلفی می‌توان قیمت حدودی ماشین کارکرده را به‌دست آورد. مثلا خودتان می‌توانید به سایت‌های آگهی ماشین دست دوم مراجعه کنید و با مشاهده آگهی‌های مشابه، قیمت حدودی ماشینتان را تخمین بزنید. یا اینکه می‌توانید ماشینتان را به نمایشگاه اتومبیل ببرید و از متصدی آن بخواهید که با توجه به اطلاعی که از بازار دارد، قیمت خودروی شما را تعیین کند.

در این میان اما استفاده از محاسبه‌گرهای اینترنتی مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین گزینه است. استعلام آنلاین قیمت ماشین با بهترین روش موجود به کمک همین محاسبه‌گرهای اینترنتی انجام می‌شود و به دلایل زیر نسبت به روش‌های دیگر ارجحیت دارد:

  • تمامی ضعف‌ها و نقاط قوت ماشین را به محاسبه‌گر می‌دهید. در نتیجه هوش مصنوعی آن کاملا می‌داند که دقیقا با چه اتومبیلی طرف است (و هیچ چیزی از دید آن مخفی نمی‌ماند).
  • در دیتابیس سایت تخمین آنلاین، قیمت روز انواع خودرو موجود است و محاسبه‌گر در مقایسه با نرخ روز ماشین صفر، قیمت خودرو دست دوم را تعیین می‌کند.
  • با توجه به هوش مصنوعی که در ساخت سایت تخمین قیمت به کار رفته، قیمت‌گذاری روی ماشین با دقیق‌ترین شیوه صورت می‌گیرد.
  • خطای انسانی (مثل فراموشی، حدس اشتباه، عدم اطلاع دقیق از شرایط بازار و ...) در محاسبه‌گر راه ندارد.
  • سایت تخمین آنلاین قیمت ماشین قصد ندارد که اصطلاحا «تو سر ماشین بزند» و آن را با کم‌ترین قیمت از شما بردارد!

 

تخمین قیمت خودرو دست دوم با توجه به چه عواملی صورت می‌گیرد؟

محاسبه قیمت خودرو دست دوم اصولی دارد و با توجه آن اصول صورت می‌گیرد. مثلا حتما شنیده‌اید که رنگ داشتن و تصادفی بودن ماشین تاثیر زیادی بر قیمت ماشین دست دوم دارد. در ادامه به مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ماشین دست دوم اشاره کرده‌ایم:

 

سال تولید و میزان کارکرد

بیش از هر عامل دیگری، این مورد تعیین‌کننده در قیمت ماشین دست دوم است. طبیعتا خودروهای جدیدتر با سال تولید بالاتر، نسبت به خودروهای مشابه با سال تولید پایین‌تر، قیمت بیشتری دارند. مثلا در مورد ماشین‌های ایرانی، به طور حدودی به ازای هر سال، چیزی حدود 30 میلیون افت قیمت وجود دارد.

یعنی دو خودرو مشابه اگر همه چیزشان مثل یکدیگر باشد، و فقط سال تولیدشان یک سال تفاوت داشته باشد، حدود 30 میلیون اختلاف قیمت دارند.

کارکرد ماشین هم تقریبا همین تاثیر را بر قیمت ماشین دارد. کارکرد بالاتر مساوی است با قیمت پایین‌تر. البته تاثیر کارکرد به خود ماشین هم برمی‌گردد. مثلا میزان کارکرد ماشین بر خودروهای تویوتا چندان تاثیر ندارد، یعنی خیلی باعث افت قیمت آن نمی‌شود. از آن جایی هم که کارکرد ماشین‌ها بسیار دست‌کاری شده‌اند، توصیه می‌کنیم حتما از واقعی بودن کارکرد اتومبیل مطمئن شوید.

 

وضعیت بدنه خودرو (رنگ نداشتن و تصادفی نبودن ماشین)

وضعیت بدنه اتومبیل از مهم‌ترین عوامل در قیمت‌گذاری روی ماشین است. هر چه خودرو مورد نظر از لحاظ وضعیت بدنه در سلامت بیشتری قرار داشته باشد، تاثیر مثبت آن برروی تخمین قیمت خودرو بیشتر است. البته باید در نظر داشت که سلامت بدنه خودرو و رنگ نداشتن آن بیشتر روی خودروهای مدل بالا تاثیر دارند و این فاکتور برای خودروهای مدل پایین که بیش از ده سال از تولید آن گذشته، عملا تفاوت چندانی برروی قیمت ایجاد نمی‌کنند.

نکته: توصیه می‌کنیم برای اطمینان از خوردگی بدنه و رنگ داشتن یا نداشتن آن، فقط و فقط ماشین را به یکی از مراکز تشخیص رنگ ببرید و از اطمینان به ادعای سایر افراد (چه فروشنده و چه هر شخص دیگری) بپرهیزید.

 

رنگ خودرو

منظورمان رنگ خود ماشین است. در همه جای دنیا رنگ‌های خاص گران‌تر هستند، اما در کشورمان وضعیت متفاوت است. در ایران اتومبیل‌های سفید، نوک مدادی و مشکی طرفداران بیشتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارند و در نتیجه خرید و فروش این رنگ‌ها راحت‌تر صورت می‌گیرد. همین عامل باعث شده که قیمت ماشین‌های با رنگ سفید، نوک مدادی و مشکی بیشتر باشد.

همین حالا قیمت ماشینتان را تعیین کنید: تخمین قیمت خودرو ۴۵

 

وضعیت شاسی‌ها

شاسی‌های خودرو در واقع اسکلت اصلی ماشین هستند. در نتیجه سلامت شاسی‌های جلو و عقب تاثیر زیادی بر قیمت خودرو کارکرده دارد. شاسی‌ها معمولا در صورت بروز تصادفات شدید آسیب می‌بینند. در صورت آسیب رسیدن به شاسی ماشین نیز خودرو دیگر نمی‌تواند به صورت ایده‌آل در جاده حرکت کند و اصطلاحا گیجی خواهد داشت. در نتیجه اگر شاسی اتومبیل خورده باشد، قیمت آن افت بسیار جدی پیدا خواهد کرد.

 

وضعیت فنی و موتوری خودرو

بسیاری از ماشین‌بازها روی این مورد بیش از سایر عوامل تاکید می‌کنند، زیرا بقیه مشکلات را شاید بتوان برطرف کرد، اما مشکلات فنی عملا از بین نمی‌روند. مثلا اگر موتور ماشین یکی دو بار تعمیر اساسی شده باشد، احتمالا طولی نخواهد کشید که به تعمیر بعدی نیاز خواهد داشت.

ماشین‌هایی که وضعیت فنی خوبی ندارند (چه موتوری باشد و چه به جلوبندی و دیگر نقاط آن مربوط باشد)، خودروهای قابل اعتمادی نیستند و با قیمت‌های بسیار پایین‌تری در بازار معامله می‌شوند.

 

سایر موارد

به جز پنج پارامتر بالا، عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت ماشین تاثیرگذارند، ولی اثر آن‌ها به حدی نیست که قیمت ماشین را زیر و رو کنند. مواردی مثل بیمه ماشین، وضعیت لاستیک، انجام سرویس‌های دوره‌ای، تعویض قطعات مصرفی، رخ ماشین در دید اول و سلامت آپشن‌های ماشین در این دسته قرار می‌گیرند.

 

سخن آخر؛ حتما خودتان هم قیمت‌ها در بازار را چک کنید

محاسبه آنلاین و تخمین قیمت خودرو کارکرده در پلتفرم‌های آنلاین براساس اطلاعات از تجمیع معاملات بازار خودروی کشورمان انجام می‌شود و علی‌رغم دقت بالا، باز هم اینطور نیست که هیچ خطایی نداشته باشد و ارزش واقعی ماشین را به شکل کاملا دقیق مشخص کند.

از همین رو توصیه می‌کنیم که بعد از آنکه قیمت ماشینتان را در یک محاسبه‌گر آنلاین به‌دست آوردید، خودتان قیمت ماشین‌های مشابه را در سایت چک کنید تا مطمئن شوید که قیمت خودرویتان به شکل صحیح تعیین شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه