رپورتاژ آگهی/

نکات جالب عوامل خیانت زا در جامعه را بدانید!

نکات جالب عوامل خیانت زا در جامعه را بدانید!
کدخبر : 62749

قطعا زندگی هر شخصی که قربانی خیانت شده با چالش های پیچیده ای همراه بوده است و عبور از این مرحله کمک افراد متخصص و غیرمتخصص مختلفی را از لحاظ روحی می طلبد. فرد خیانت دیده بی شک برای یک بار هم که شده از خود سوال می کند که چرا این اتفاق افتاد و یا من چه کمبود ...

 

قطعا زندگی هر شخصی که قربانی خیانت شده با چالش های پیچیده ای همراه بوده است و عبور از این مرحله کمک افراد متخصص و غیرمتخصص مختلفی را از لحاظ روحی می طلبد. فرد خیانت دیده بی شک برای یک بار هم که شده از خود سوال می کند که چرا این اتفاق افتاد و یا من چه کمبودی در رابطه خود داشتم؟ همان طور که مستحضر هستید پس از شکل گیری خیانت در یک رابطه، فهمیدن دلیل آن نه تنها دردی دوا نمی کند بلکه فشار روانی حاصل از آن را نیز افزایش می دهد. بنابراین ما برای پوشش دادن این مطلب سعی کردیم نکات جالب عوامل خیانت زا در جامعه را بررسی کرده و زوایای پنهان خیانت را توضیح دهیم تا عوامل دخیل در این موضوع بر هر کس آشکار گردد و با ارتقای آگاهی افراد، از شدت وقوع آن در جامعه بکاهیم. از این که در این مقاله با ما همراه هستید سپاسگذاریم.

 

خیانت چیست؟

متاسفانه خیانت هم در ازدواج شکل می گیرد و هم در روابط عاطفی که عهد و پیمانی در آن بسته شده و بر مبنای همان عهد و پیمان، برنامه ریزی برای آینده و زندگی مشترک صورت گرفته است. ولی بنا بر دلایلی که در ادامه بررسی خواهیم کرد یکی از طرفین پا روی خط قرمز رابطه گذاشته و خیانت اتفاق می افتد. حال هرچقدر هم که این مشکل در نقطه ی آغاز رابطه دور از تصور باشد باز خیانت بر علیه تعهد اولیه شکل گرفته و این سوال را برای طرف مقابل ایجاد می کند که حال باید چه کرد؟ باید ماند و رابطه را ترمیم کرد یا باید ترک کرد؟

 

چند نوع خیانت وجود دارد؟

خیانت نیز مانند دیگر آسیب های موجود در رابطه انواع مختلفی دارد و عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در شکل گیری خیانت نقش آفرین باشد. اتفاقی که امروزه در بطن جامعه مثل آب خوردن اتفاق می افتد و بنیان خانواده های زیادی را از هم می پاشد. اگر به هر دلیلی این آسیب اجتماعی دامان شما را نیز گرفته و علی رغم تلاش های فراوان نتوانستید از بن بست آن رها شوید، بهترین وکیل خانواده در کرج می تواند براساس تجربیات خود کمک شایانی به شما ارائه دهد. در این قسمت چند مورد از انواع خیانت را مورد بحث قرار داده و موضوع آن را بطور کامل شرح می دهیم، با ما همراه باشید.

 

خیانت عاطفی

ترزا دی‌دوناتو روانشناس اجتماعی معروف می گوید: گاها در یک رابطه نقصی وجود دارد که افراد را به سمت رابطه خارج از چهارچوب و یا خارج از رابطه فعلی موجود، سوق می دهد. در این نوع خیانت، فردی که خیانت می کند وابستگی عاطفی کمی به شریک زندگی خود داشته و احساس صمیمیت کمی با همسر خود دارد. ولی احساس تعهدی که نسبت به عهد و پیمان ازدواج خود دارد مانع از این می شود که همسر خود را ترک کند و شروع به ایجاد رابطه پنهانی برای ارضای نیازهای روحی و عاطفی خود می کند. در چنین شرایطی با وجود عذاب وجدانی که نفر سوم و شخص خیانت گر دارد باز هم این رابطه تا مدت های زیادی به طول می انجامد. حال ممکن است پس از مدتی شخص با احساس پشیمانی به رابطه قبلی خود برگردد و یا برعکس آن اتفاق افتاده و با برملا شدن این رابطه پنهانی تار و پود یک زندگی مشترک از هم بپاشد.

 

خیانت یادآور

این نوع از خیانت زمانی شکل می گیرد که هیچ نوع علاقه و دل بستگی و میل جنسی مابین طرفین وجود ندارد و تنها عاملی که باعث ادامه این رابطه شده تعهد ایجاد شده در ازدواج است و بس. طبق گفته ی ترزا دی‌دوناتو عدم وجود عشق و علاقه و عدم تعهد همه ریشه در عدم رضایت از زندگی دارد. به عبارتی اگر بنا به هر دلیلی از زندگی مشترک رضایت نداشته باشید، نابودی عشق و علاقه و حذف تدریجی رابطه جنسی را به دنبال دارد.

 

خیانت اجباری

خیانت اجباری زمانی اتفاق می افتد که فرد خیانت گر عشق و علاقه و وابستگی زیادی به شریک زندگی خود دارد و هم چنین رضایت کافی از زندگی خود نیز دارد ولی معضلی دارد تحت عنوان ترس از طرد شدن از سوی جامعه. چنین شخصی تصور می کند در صورت دریافت پیشنهاد رابطه جنسی باید قبول کند در غیر این صورت توسط افراد جامعه طرد می شود و از بابت تایید نشدن توسط دیگران، ترس دارد که در نهایت این موضوع باعث شکل گیری خیانت می شود.

این مسئله یعنی نیاز به تایید شدن، می تواند باعث شکل گیری موقعیتی شود که شخص دست به خیانت بزند حتی اگر کلا با عقیده اش در تضاد باشد. یعنی برای فرار از تنهایی و تایید شدن از طرف جوی که در آن قرار دارد اقدام به کاری می کند که نه تنها از لحاظ تعهد بلکه از لحاظ اخلاقی نیز با آن مخالف است.

 

 

خیانت تضاد عاشقانه

گروهی از افراد وجود دارند که باور ایده آل گرانه ای دارند و معتقد اند ممکن است فردی در آن واحد احساس عاشقی و میل جنسی را نسبت به افراد مختلف داشه باشد. از لحاظ روانشناسی نیز این وضوع برای گروهی افراد ممکن است پیش بیاید و به طور همزمان احساس عشق را برای چند نفر مختلف احساس می کنند که در این نوع خیانت توسط شخص مذکور، به تمام افراد درگیر در رابطه آسیب روحی جدی وارد می شود.

 

خیانت فرصت طلبانه

در این نوع خیانت شخص خیانت گر به شدت نسبت به شریک زندگی خود حس عاشقی دارد ولی بنا به شرایط و موقعیت هایی که در آن قرار می گیرد تمایلات جنسی نسبت افراد دیگر پیدا می کند. از جمله این شرایط می توان به تحت تاثیر مواد مخدر قرار گرفتن و یا مصرف مشروبات الکلی اشاره کرد. به گفته ی دی‌دوناتو این گونه نیست که تمامی خیانت ها برنامه ریزی شده باشد و باب میل افراد بوده باشد، بلکه افراد در شرایطی قرار می گیرند که به هیچ عنوان فکرش را هم نمی کردند که این اتفاق بیوفتد. حال این وسط کسی که احساس عشق و علاقه زیادی به همسر خود داشته باشد پس از شکل گیری خیانت، درد و رنج بیشتری را متحمل می شود.

 

آیا خیانت منجر به طلاق می شود؟

یکی از عواملی که بیشترین درصد طلاق را به خود اختصاص داده همین مسئله ی خیانت است. ترمیم اعتماد آسیب دیده در اثر متحمل شدن خیانت، از دشوارترین چالش های یک انسان به شمار می رود. بهترین وکیل کرج با توجه به موضوع شغلی خود و جوی که در محیط کاری او حاکم است تصدیق می کند که گروهی از افراد که کارشان به طلاق می کشد آن دسته از آسیب دیده های خیانت هستند که علی رغم تلاش های زیاد و کمک های مشاورین باز از پس بخشش طرف مقابل برنیامده و تنهایی خود را بر زندگی که با بی اعتمادی ادامه پیدا کند ترجیح داده اند. بر اساس گزارش وکلا، آمار دقیقی از درصد واقعی خیانت در جامعه وجود نداشته و گاه پنجاه درصد طلاق ها بر اساس خیانت گزارش شده و گاه تنها 15 درصد آن تایید شده است.

به هرحال واقعیتی که ما با آن روبرو هستیم این است که خیانت فشار روحی روانی سنگینی را بر افراد وارد می کند و افراد ترومای سنگینی را متحمل می گردند و به عبارتی فرار را به قرار ترجیح می دهند و از رابطه زناشویی خود کنار می روند. اما ناگفته نماند که در کشورهای جهان سومی به دلیل خودسانسوری شدیدی که در این زمینه وجود دارد بیشتر زنان اند که قربانی روابط آلوده به خیانت هستند، زیرا نگاه نادرست جامعه به زنان مطلقه و شرایط زندگی دشواری که زنان مطلقه را درگیر می کند باعث می شود آن ها فشار روحی حاصل از خیانت را به جان خریده و از طلاق سر باز بزنند.

 

 

کلام آخر

به دلیل آثار سوئی که خیانت بر بنیان خانواده دارد تصمیم گرفتیم نکات جالب عوامل خیانت زا در جامعه را مورد بررسی قرار دهیم و یادآور شویم که گرچه خیانت انواع مختلفی دارد ولی به طور کلی همه ی انواع آن ریشه در کمبود محبت و عدم توجه داشته و افراد را نسبت به برقراری ارتباط با نفر سوم تحریک می کند. پیشنهاد ما به شما این است که با شناخت عوامل خیانت زا ریشه آن را در زندگی خود خشک کرده و ابعاد زندگی زناشویی خود را از آسیب آن حفظ کنید. ولی اگر بنا به دلایل شخصی حاضر به ادامه زندگی خود نبودید از یک وکیل مجرب و خبره در امور خانواده کمک گرفته و از پایمال شدن حق و حقوق خود جلوگیری کنید تا آسیب های وارده را به حداقل برسانید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه