رپورتاژ آگهی/

سازه های شیشه ای شاه شیشه در صنعت و ساختمان سازی

سازه های شیشه ای شاه شیشه در صنعت و ساختمان سازی
کدخبر : 66708

در جهان سازه های مختلفی وجود دارد که با اشکال و مصالح متفاوتی ساخته شدند. اما در چند سال اخیر سازه‌ های تولید شده با شیشه بسیار کاربرد داشتند. این سازه ها را در مدل های مختلفی می توانید در سطح شهر مشاهده کنید. به عنوان مثال شرکت شاه شیشه در چند سال اخیر نمونه های مختلفی از سازه های شیشه ای مدرن را تولید کرده است. به طور کلی این سازه ها در کنار پیچیدگی و سختی هنگام نصب و تولید جذابیت زیادی را می توانند به ساختمان ها اضافه کنند.

در کنار ساخت و ساز ساختمان هایی با طرح و مدل های جدید استفاده از نور به عنوان روشنایی محیط و گرما نیز امری ضروری است. به همین خاطر سازه های شیشه ای نقش مهمی در زیبایی موارد گفته شده دارد. حال به بررسی سازه های شیشه ای شاه شیشه در صنعت و ساختمان سازی می پردازیم. 

 

انواع سازه های شیشه ای 

به طور کلی شیشه ها نمونه های مختلفی دارند. به عنوان مثال ما مدل هایی مثل پارتیشن شیشه ای ، از شیشه سکوریت برای طراحی آن استفاده می گرد. 

انواع سازه‌های شیشه‌ای عبارتند از:

پنجره

سازه‌ای شیشه‌ای است که به منظور ایجاد نور و دید به بیرون در دیوارها نصب می‌شود. به عنوان مثال شیشه درب سرویس جز همین موارد است. 

درب شیشه‌ای

درب‌هایی هستند که از شیشه تشکیل شده‌اند و برای ایجاد دید بین فضاهای مختلف استفاده می‌شوند.

دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش شیشه‌ای سازه‌ای است که به جای دیوارهای مدل های قدیمی تر، از شیشه استفاده می‌کند و برای ایجاد دید و انتقال نور به فضاها استفاده می‌شود که ما نمونه های آن را در اماکن عمومی مانند ساختمان های تجاری مشاهده میکنیم.

سقف شیشه‌ای

سقف شیشه ای سازه‌ای است که از شیشه در ساختار سقف استفاده شده و به فضاها اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم از نور طبیعی بهره‌مند شوند.

نمای شیشه‌ای

نوعی از سازه است که در نماهای ساختمان‌ها استفاده می‌شود و با ایجاد یک پوسته شیشه‌ای، برای دید به بیرون و ورود نور طبیعی به فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تنها برخی از نمونه‌های سازه‌های شیشه‌ای هستند و در عمل، بسیاری از طرح‌ها و استفاده‌های متنوع دیگری نیز وجود دارد.

هندریل شیشه‌ای

هندریل شیشه ای جز انواع مدل های سازه های شیشه ای در صنعت و ساختمان سازی است. این مدل به منظور ایمنی و حفاظت از افراد در ارتفاعات استفاده می‌شود. هندریل شامل پانل‌های شیشه‌ای و سیستم پشتیبانی و نگهدارنده است که در کنار پله‌ها، راه‌پله‌ها، بالکن‌ها، تراس‌ها، نمای ساختمان و سایر مکان‌هایی که احتمال سقوط افراد وجود دارد، نصب می‌شود.

کاربرد هندریل 

هندریل شیشه‌ای به عنوان یک سازه زیبا و شفاف، به فضاها زیبایی می‌بخشد و با ایجاد دید بصری بین فضاها، احساس امنیت بیشتری به افراد می‌دهد. همچنین، از آنجایی که شیشه در این سازه استفاده می‌شود، امکان نفوذ نور بهتر و ایجاد حس فضای بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

هندریل شیشه‌ای در مکان‌هایی مانند ساختمان‌های تجاری و اداری، هتل‌ها، برج‌ها، واحدهای مسکونی، فضاهای عمومی و تجاری، و حتی پل‌ها و فضاهای عمومی روباز استفاده می‌شود.

باکس شیشه ای

یکی از انواع سازه های شیشه ای در صنعت و ساختمان سازی باکس شیشه ای است که از شیشه به عنوان جداره‌های آن استفاده می‌کند. این سازه معمولاً شامل یک قاب شیشه‌ای با بستری از فلز یا چوب است که فضایی شفاف و شیشه‌ای را به وجود می‌آورد. 

باکس شیشه‌ای به عنوان یک راه حل زیبا و مدرن برای نمایش محصولات، شیشه‌های دکوراتیو و اشیاء گرانبها استفاده می‌شود. همچنین، این باکس‌ها می‌توانند به عنوان جعبه نمایشگاهی خودرو، ویترین فروشگاهی، باکس های شیشه ای مخصوص جواهرات، جعبه نمونه‌های محصولات و یا عناصر نمایشی در فضاهای نمایشگاهی مورد استفاده قرار بگیرند.

شیشه کابین دوش

همانطور که از اسم آن پیداست شیشه کابین دوش یک سازه شیشه‌ای است که برای ایجاد فضای مدرن در داخل حمام استفاده می‌شود. البته این تنها مدل از سازه های شیشه ای در صنعت و ساختمان سازی نیست. این کابین‌ها معمولاً از شیشه شفاف و مقاوم ساخته شده‌اند و دارای درب های شیشه‌ای هستند که قابل باز و بسته شدن است و از ورود آب به سایر قسمت های حمام و سرویس‌بهداشتی جلوگیری می کنند.

شیشه کابین دوش معمولا به عنوان یک راه حل زیبا و مدرن در حمام‌های مسکونی، هتل‌ها، سوناها و مراکز آبگرم استفاده می‌شوند.

شیشه های به کار رفته در سازه های شیشه ای از چه نوعی هستند؟

شیشه هایی مانند شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه دوجداره و شیشه خم که برای طراحی و دکوراسیون سازه های شیشه در صنف های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند متفاوت هستند که در زیر به پرکاربردترین آنها اشاره می شود:

شیشه سکوریت

شیشه سکوریت، نوعی شیشه است که به دلیل فرآیند فرآوری خاص, استحکام و ایمنی بالایی دارد. این ویژگی ها شیشه سکوریت را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در انواع سازه‌های شیشه‌ای تبدیل می‌کند. استحکام شیشه سکوریت در حدود 4 تا 5 برابر قوی‌تر از شیشه معمولی است. این امر آن را در برابر ضربه، فشار و لرزش مقاوم می‌کند. شیشه سکوریت شفاف و صاف است و ظاهری شیک و مدرن به سازه‌های شیشه‌ای می‌بخشد.

شیشه خم

شیشه خم ویژگی‌هایی دارد که آن را از شیشه‌های معمولی یا هر مدلی که در بین سازه های شیشه ای مشاهده کردید متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • امکان ایجاد سطوح خم و منحنی در شیشه.
  • افزایش قابلیت طراحی و خلاقیت در ساختمان‌ها و قطعات داخلی.
  • ایجاد دید بصری منحنی و جذاب در فضاهای مختلف اداری و مسکونی.
  • قابلیت انعطاف پذیری در تنظیم شکل و ابعاد شیشه بر اساس نیازهای مهندسان و طراحان.
  • استفاده در معماری مدرن و طراحی‌های فضای داخلی منحنی و متفاوت.

 

نحوه سفارش سازه های شیشه ای

ما در این مطلب به بررسی انواع سازه های شیشه ای در صنعت و ساختمان سازی پرداختیم. یک مورد از مدل های دیگری که شاید بیشتر اسم آن را شنیده باشید شیشه دو جداره است. برای سفارش سازه‌های شیشه‌ای، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

تعیین نیازها

اولین مرحله تعیین نیاز و احتیاجات شما خواهد بود. شما باید سازه شیشه‌ای مورد نظرتان و اینکه چه نوع شیشه‌ای را قصد دارید برای ساختمان استفاده کنید، از قبل مشخص کنید. این پرسش را مطرح کنید که آیا نیاز به پنجره، درب، دیوار، سقف، نمای شیشه‌ای و یا هندریل دارید.

مشاوره با تولید کننده یا پیمانکار

دومین مرحله یعنی مشورت با تولیدکننده یا پیمانکارانی است که در زمینه ساخت سازه‌های شیشه‌ای فعالیت دارند. 

بررسی و انتخاب طرح

بر اساس نیازها و سلیقه شما، طرح‌ها و الگوهای مختلف را انتخاب کنید. ممکن است تولیدکننده یا پیمانکار، نمونه‌ها یا تصاویری از کارهای قبلی را نشان دهد.

تعیین ابعاد و مشخصات فنی

بر اساس مکان نصب و نیازهای فنی، ابعاد دقیق و مشخصات فنی مورد نیاز را تعیین کنید. مواردی مانند ضخامت شیشه، نوع شیشه، نوع فریم و سیستم پشتیبانی.

برآورد قیمت و تعیین زمان تحویل

تولیدکننده یا پیمانکار بر اساس مشخصات و طرح انتخابی شما، قیمت و زمان تحویل را برآورد می‌کند. بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که آیا قیمت و زمان تحویل مناسب است یا خیر.

شرکت شاه شیشه با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه تولید و طراحی انواع سازه های شیشه ای شامل نرده شیشه ای، درب شیشه ای، پارتیشن شیشه ای، دیوارپوش شیشه ای و… آماده ارائه خدمات به کارفرمایان می باشد. جهت مشاهده نمونه کارها و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شاه شیشه به نشانی اینترنتی https://shahshishe.com مراجعه نمایید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه