رپورتاژ آگهی/

دزدی خانه در روز روشن!! اسرار سارقین

دزدی خانه در روز روشن!! اسرار سارقین
کدخبر : 66780

دیگه انقدر همه چی عادی شده و دزد ها نترس شده اند که در روز روشن هم اقدام به دزدی می کنند!! و اگر بخواهیم واقع بین باشیم، 70 درصد ایراد و مشکل از سمت خودمان است که هم سارق تاسرا به منزل خود مشتاق می کنیم و هم مسائل امنیتی را رعایت نمی کنیم. حال در ادامه راجب نکات امنیتی و مشتاق نشدن سارقین به منزل خود صحبت خواهیم کرد.

دیگه انقدر همه چی عادی شده و دزد ها نترس شده اند که در روز روشن هم اقدام به دزدی می کنند!! و اگر بخواهیم واقع بین باشیم، 70 درصد ایراد و مشکل از سمت خودمان است که هم سارق تاسرا به منزل خود مشتاق می کنیم و هم مسائل امنیتی را رعایت نمی کنیم. حال در ادامه راجب نکات امنیتی و مشتاق نشدن سارقین به منزل خود صحبت خواهیم کرد.

یک مثالی از دزدی در روز روشن بزنیم

یک پیرمردی پیش پلیس رفته و گفته من دائم در خانه صداهای وحشتناک می شنوم و باعث شده اهل خانه دائم در حال ترس باشند، جوری که دیگه خانه را جابه جا کردیم اما وقتی به خانه جدید می رویم و وسایل را میچینیم که بعضی از وسایل نیست و بعد از پیگیری ها متوجه شدیم که در حین اسباب کشی در روز روشن دزدی می کردند از وسایل منزل، پلیس نیز بعد از جست و جو دریافت که یک مدل جدید برای دزدی بوده.

فروشگاه فایروال

فروشگاه فایروال (Firewall)

فروشگاه فایروال دارای چند سال سابقه در زمینه فروش محصولات فایروال بوده که توانسته رضایت مصرف کنندگان خود را جلب کند و جزو فروشندگان اصلی خود شرکت فایروال می باشد، که با خرید از این سایت می توانید از گارانتی 5 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله فایروال بهره مند شوید.

آدرس مجموعه : https://firewallco.net/

چه زمانی احتمال سرقت منزل ما بالا می رود؟

یک سوال بسیار ساده بوده زیرا زمانی احتمال سرقت بالا می رود که نکات امنیتی را رعایت نمی کنید. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم نکاتی مانند :

  • برای چند روز خانه را خالی بگذاریم
  • وصل نکردن حفاظ برای درب و پنجره (مخصوصا طبقات اول)
  • نگداری کردن از اموال با ارزش در خانه و نگذاشتن آن ها در بانک
  • عوض نکردن قفل های خانه برای مستاجر جدید
  • نداشتن سیستم های ضد سرقت مانند دزدگیر و دوربین
  • دادن برنامه سفر خود به افراد غریبه
  • امن نکردن ورودی ها ساختمان

نکات امنیتی برای جلوگیری از سرقت

نکات امنیتی برای جلوگیری از سرقت

با رعایت کردن این نکات تا حدودی می توانید از ورود سارقین به محل زندگی خود جلوگیری کنید.

دزد ها را به منزل خود مشتاق نکنید

  • اگر حیاط یا باغچه ای دارید سعی کنید وسایلی مانند دوچرخه، موتور، دیش ماهواره، کباب پز و... را در آن قرار ندهید.
  • اگر در منزل خود وسایل با ارزش دارید سعی کنید که در روز هایی که همه تعطیل هستند و تعطیلات عمومی بوده به مسافرت نروید. چون خیابان ها خیلی خلوت تر از روز های معمولی است و دست دزدان باز است.

جدی گرفتن قفل درب و پنجره

  • این را می دانیم که هیچ قفلی به صورت 100 درصد امنیت را تامین نمی کند. با این حال شما باید بهترین قفل ها را برای منزل خود بخرید.
  • اگر قفل کلید گم شد یا شما کلید را قفل کردید باید حتما قفل منزل را عوض کنید.
  • استفاده کردن از حفاظ های فلزی برای پنجره خود

سیستم های هشدار دهنده

  • استفاده کردن از سیستم اعلام سرقتی مانند دزدگیر، می تواند خیلی کارآمد باشد. مخصوصا تایم هایی که می خواهید به تعطیلات بروید. پس باید به فکر این موضوع باشید.
  • باید حتما سنسور هایی که برای منزل استفاده می شود را در نقاط خوب نصب کنند که این مورد را اگر به نصاب کار بلد بسپارید می دانید که چه جاهایی از منزل شما، شامل نقطه کور نمی باشد.
  • بهتر است از سیستم دزدگیری استفاده کنید که با کیفیت باشد و آژیر کاذب نزند.

روشن نگه داشتن چراغ ها

یکی از هشدار هایی که می شود از سرقت جلوگیری کرد، اگر تصمیم دارید برای مدت زیادی منزل را ترک کنید علاوه بر بقیه نکات ایمنی که راجبشون صحبت کردیم، چراغ های منزل را نیز روشن بگذارید، با این ترفند شاید سارق حس کند شما منزل هستید.

اقدامات کوچک دیگر

  • برای دیگران کلید را زیر فرش، گلدان و... مخفی نکنید زیرا این مورد یکی از مواردی بوده که در ابتدا به ذهن سارق می آید.
  • اگر حرکت هایی غیر معمول و مشکوکی دیدید حتما باید به پلیس اطلاع دهید.
  • داشتن یک نگهبان برای آپارتمان ضروری بوده و امنیت را تا حدودی می توانید به محیط برگردانید.

روش های جدید دزدی

باید بگوییم که در خرید دزدگیر اماکن تردید نکنید، در واقع بهترین روش جلوگیری از به سرقت رفتن منزل و بستن راه دزد به خانه است. این را بدانید که دزدی مانند شتری بوده که ممکن است دم خانه هر کدام از ما بشیند و باعث سرقت شود. درست است که راه های دزدی روز به روز جدید تر می شود اما حداقل ممکن باید بعضی از راه ها را برای سارق بست.

مرد عنکبوتی

به نقل از فروشگاه فایروال این شگرد کاملا واضح است به طوری که مانند مرد عنکبوتی از طریق پنجره و پشت بام وارد منزل می شوند. یک روزی در فیروزآباد یک مرد را دستگیر کردند وقتی پلیس پیگیری کرد متوجه شد که برای این نوع سرقت افراد خاصی را قبول می کنند، این افراد باید قدرت بدنی بالایی داشته باشند تا برای این نوع دزدی از آن ها استفاده شود.

حال شرکت هایی که در حیطه تولیدی دزدگیر منزل کار می کنند به فکر این موضوع هستند و برای آن یک سنسور ضربه ای ساختند. که باید روی دیوار، سقف نصب شود. عملکرد این سنسور به این صورت بوده که با حس کردن ضربه ای سریعا آژیر را به صدا در میاورند.

روش توپ زنی سرقت

روش توپ زنی

روش توپ زنی از قدیمی ترین روش ها بوده که فقط اسم عجیب غریبی دارد. این روش در واقع همان مدل شکستن توپی قفل درب ها بوده. که دزد با داشتن ابزارهایی مانند دیلم قفل درب خانه را می شکنند و وارد خانه می شوند اما باید بگوییم که این مورد برای منازلی که دارای قفل های دیجیتالی است کاربرد ندارد. چون دیگر توپی ندارد که بتوانند بشکنند.

سه زن سارق

شگرد آن ها به این صورت است که وارد طلا فروشی می شوند و طلا ها را کش می روند. این مورد به سه زن معروف شده زیرا اولین بار این سه زن اقدام به این روش کردند. اما امروزه دیگه فقط سه زن نیستند بلکه مرد، زن و حتی جوان هم هستند که وارد طلا فروشی ها شده و با سرگرم کردن فروشنده طلا ها را بر می دارند.

سرقت در 15 دقیقه

سرقت کردن از خانه ها یکی دیگر از شگرد ها بوده که سارقین در مرحله اول خودرو گران قیمت را خریداری می کنند و بعد از آن به دزدی می پردازند. این سرقت به این صورت بوده که افراد سارق در خیابان ها چرخیده و ماشین های مدل بالا را در نظر می گیرند و بهترین را انتخاب می کنند، بعد از دزدی پلاکی جعل می کنند و روی خودرو نصب می کنند. و در نهایت سرقت منزل را شروع کرده. به گفته خود سارقین فقط 15 دقیقه صرف به غارت بردن اموال می کنند. اما پشت این 15 دقیقه ساعت ها فکر وجود دارد.

پرونده دزد نامرئی

پرونده دزد نامرئی

اولین بار این پرونده در سال 1387 در پاکدشت اتفاق افتاد. یکی از عجیب ترین پرونده های سرقت که سارق جرات داشت در زمانی که افراد خانه در منزل خواب هستند شبانه وارد منزل شود و محتویات کیف و جیب ها را خالی کند. پلیس مبارزه با سرقت درگیر این موضوع می شود که چه طور ممکن است این اتفاق بیافتد. پس مال باخته را به آگاهی خواستند تا راجب این موضوع بیشتر توضیح دهند. فردی که آمد یک پیرمردی بود که آن شب را اینگونه بازگو کرد.

حدود ساعت 3 بامداد بوده که احساس کردم فردی در خانه راه می رود، اما احتمال نمی دادم که سارق باشد و فکر می کردم یکی از اهل منزله که برای آب خوردن از خواب بلند شده به همین دلیل توجه نکرده و خوابیدم. اما وقتی صبح از خواب بلند شدم دیدم تمام لوازم جیب و گوشی موبایل ها به سرقت رفته، تازه متوجه ماجرا شدم.

پلیس که این موضوع را دید یک تیم از کارآگاه ها را خواسته تا موضوع را بررسی کنند، اما چند روز بعد یک فرد دیگه گزارش این چنینی را داد. پلیس خیلی تلاش کرد اما روز به روز این سرقت بیشتر می شد. و مردم هم خیلی از این موضوع می ترسیدند.

پلیس شبانه در محل هایی که سرقت اتفاق افتاده گشت زنی می کرد اما موردی را پیدا نمی کرد. سارق این موضوع را متوجه شده بود و سرقت را به محله بالا تری برده. بعد از چند وقت فردی به اداره گزارش داد که ساعت 4 نصفه شب در حالی که تلویزیون تماشا می کرده فردی وارد منزل شده و بعد از اینکه متوجه شد بیدار هستم با من درگیر شد و بعد از زمین انداختن من پا به فرار گذاشت.

بعد از این اطلاعات متوجه شدیم سارق یک نفر است. این فرد نامرئی که همه را ترسانده بود و دائم دست به دزدی میزد. بعد از آخرین سرقتی که انجام داد بیست روز ناپدید شد و ما راحت شدیم و فکر کردیم جای دیگری دستگیر شده. اما آنگونه نبود و بعد از 20 روز سارق دوباره شروع کرد.

اما حالا دیگر پلیس اقدام فنی کرد و چون سارق تلفن هم دزدیده بود دست به ردیابی تلفن ها زدند اما آن سال ها هنوز آنقدر پیشرفت نکرده بود اما خب باز هم ناامید نشدند و بلاخره یکی از تلفن ها را ردیابی کردند و فردی که از تلفن استفاده می کرد را دستگیر کردند.

اما این فرد این گوشی را از فروشنده ای جوان گرفته بوده با قیمت پایین که می گفته این گوشی برای خودش است. پس دوباره مجبور شدیم که بگردیم.

یک روز یکی از کاراگاها آمد گفت یکی از تلفن های دزدی روشن شده و ما آن شخص را دستگیر کردیم. این فرد عباس بوده که گفت چند روز پیش این گوشی را از مهدی پسر خالش گرفته. وقتی مهدی را گرفتیم متوجه شدیم فرد سابقه داری است و به اتهام سرقت در زندان بوده.

پس پلیس دستور داد که چند روز مهدی را زیر نظر بگیرند. بعد متوجه شدیم مهدی همان سارق نامرئی است و ما توانستیم مهدی را دستگیر کنیم.

مهدی بعد از چند روز بلاخره اعتراف کرد و گفت که با دوستانش راجب پیرزنی تنها صحبت می کردند که پولدار است. پس به این فکر افتادم که به سراغ آن بروم و شبانه اقدام کردم و به راحتی تمام جیب آن را خالی کردم. بعد از آن چون دیگر تابستان بود و مردم در و پنجره خود را باز می ذاشتند به راحتی وارد می شدم و اموال آن ها را بر میداشتم.

و این سرقت بود که خیلی راحت به مدت دو ماه انجام می شد و مهدی میلیون میلیون پول به جیب می زد اما خوشبختانه دستگیر شد.

چرا باید از دزدگیرهای فایروال استفاده کنیم؟

چرا باید از دزدگیرهای فایروال استفاده کنیم؟

پیشگیری از سرقت

با داشتن دزدگیر و سنسور های آن باعث می شوید، سارق مکان شما را برای سرقت انتخاب نکند.

جلوگیری از دزدی

با به صدا در آمدن آژیر باعث می شوید دزد به کار خود ادامه ندهد و از آن محل فرار کند.

اطلاع دادن به پلیس در صورت سرقت

در فایروال یک سری زون ها وجود دارد که به این زون ها زون مخفی گفته می شود و شما می توانید شماره ها 21 و 22 را به شماره پلیس و آتش نشانی اختصاص دهید.

کنترل از راه دور

با استفاده از نرم افزار فایروال شما می توانید از راه دور به کنترل سیستم خود بپردازید.

ایجاد حس امنیت

با داشتن دزدگیر می توانید امنیت و آرامش را به محل خود هدیه دهید

راه های پیشگیری از سرقت خانه در یک نگاه

اگر می خواهید از به سرقت رفتن خانه خود جلوگیری کنید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • حفاظ گذاری کردن روی پنجره ها : نصب حفاظ های محکم روی دیوار یا پنجره ها می تواند از وارد شدن سارق جلوگیری کند.
  • نصب قفل های ایمن : استفاده کردن از قفل های استاندارد می تواند از باز شدن درب یا پنجره توسط سارق جلوگیری کرد.
  • روشن نگه داشتن خانه : روشن نگه داشتن خانه در زمان هایی که حضور ندارد می تواند سارق را به شک بیاندازد و سمت خانه شما قدم نگذارد.
  • آموزش به فرزندان : فرزندان خود را در مورد های پیشگیری از سرقت آموزش دهید تا بدانند که در نبود شما و یا هر مورد دیگر بدانند چه کار کنند.
  • نذاشتن لوازم گران قیمت در معرض دید: وسایلی که گران هستند را در معرض دید قرار ندهید.

چه کارهایی پس از دزدی خانه در روز روشن باید انجام شود؟

  • اعلام دزدی به مراکز مربوطه، فورا انجام شود.
  • تا جایی که ممکن است به وسایل خانه‌تان دست نزنید و حتما به مراجع مربوط گزارش کنید.
  • حضور داشتن در داخل خانه.
  • آلارم‌های خانه را فعال نموده و برای اطمینان، رمز آن را تغییر دهید.

مزایای نصب سیستم امنیتی

مزایای نصب سیستم امنیتی

  • افزایش امنیت خانه
  • اعلام هشدار زمانی که فردی به خانه وارد می‌شود
  • آسایش خاطر برای مسافران
  • کاربردی بودن دستگاه

دلایل استفاده کردن از سیستم امنیتی

  • تعریف مناطق مختلف در خانه و مدیریت کردن هر کدام به صورت جداگانه
  • قابلیت فعال کردن یا غیر فعال کردن سیستم ها از راه دور
  • تامین آرامش و آسایش سالمندان و افراد مختلف
  • اطلاع رسانی تمامی خطر هایی که در مکان اتفاق می افتد
  • استفاده ساده و رابط کاربری قابل فهم
  • ضبط کردن ویدیو توسط دوربین
  • مجهز بودن به سنسور های حساس

مراکز فروش دزدگیر اماکن

مراکز فروش دزدگیر اماکن

اگر امنیت مکان خود را امری ضروری می دانید پس نیاز است که از مراکز معتبری اقدام به خرید دزدگیر اماکن کنید.

لازم است با توجه به ویژگی هایی که راجب دزدگیر اماکن گفتیم به دنبال برند های خوب باشید، برند هایی مانند : دزدگیر فایروال، دزدگیر سایلکس، دزدگیر جی ام کا و... بوده که شما می توانید از آن ها بسته به ویژگی هایی که دارد خرید کنید.

حال با یافتن بهترین برند ، به نمایندگی های آن داخل سطح کشور مراجعه کنید تا بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش محصول استفاده کنید.

لازم به ذکر است اگر از برند فایروال را انتخاب می کنید باید از نمایندگی های معتبر فایروال خریداری کنید که شامل گارانتی و خدمات پس از فروش آن بشوید.

هک کردن دزدگیر اماکن

هک کردن دزدگیر اماکن

لازم است در مرحله اول بگوییم دزدگیر هایی که تحت شبکه هستند را می توان هک کرد، اما دزدگیر های دیگر که تحت شبکه نیستند امکان هک کردن آن ها بسیار سخت و دشوار است. و برای هک کردن نیاز به ابزار های بسیار قدرتمند دارند و به راحتی نمی توانن دزدگیر را از کار بیاندازند با یک مثال برایتان شرح می دهیم.

مثلا اگر سارق از دستگاهی به اسم جمر استفاده می کند می تواند یک سیگنالی به دزدگیر ارسال کند اما این سیگنال نیز فقط روی دستگاه های بیسم جوابگو بوده و دستگاه های باسیم به کار خود ادامه می دهند. به همین دلیل برای نصب کردن دزدگیر ما پیشنهاد می کنیم که از هر دو نوع بیسیم و با سیم استفاده کنید.

نتیجه گیری و نکات کلیدی

مدیریت خطر دزدی یکی از مسائل مهم است که ما در جامعه مدرن با آن مواجه هستیم. برای جلوگیری از دزدی خانه در روز روشن، باید روی علل آن کار کنیم و روش‌های پیشگیری را رعایت کنیم. استفاده از برنامه‌های نظارتی محلی و نصب سیستم‌های امنیتی، نیز می‌تواند به جلوگیری از دزدی خانه در روز روشن کمک کند. شما می توانید از فروشگاه فایروال اقدام به خرید آن دزدگیر کنید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه