مزایای صادرات به امارات+ آشنایی با قوانین صادرات و واردات

کدخبر : 66795

آیا تاکنون به فکر صادرات به امارات اندیشیده‌اید؟ مراحل صادرات کالا به امارات چیست؟ کشور امارات نتیجه طبیعی اقتصادی متنوع بوده؛ یعنی چیزی که همیشه مورد تحسین قرار گرفته است.

بر اساس نتایج نشان داده گمرک، امارات با مبلغی در حدود 18 میلیارد و 395 میلیون دلار و همچنین سودی بالغ بر 30.83 درصدی در بازار واردات ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای مختلف در سالیان گذشته به کشورمان بوده است! این میزان واردات در مقایسه با ۱۲ماهه سال گذشته با رشد بیش از 11 درصدی از نظر ارزش دلاری روبه رو شده است.

 

چرا صادرات به امارات تا این اندازه اهمیت دارد؟

امارات متحده عربی یکی از کشورهای بسیار مهم اقتصادی و تجاری در جهان بوده که شرکت‌های زیادی از سرتاسر دنیا در این کشور حضور دارند. امارات جزو آن دسته از کشورهایی است که در سال‌های اخیر رشد اقتصادی خیلی خوبی داشته و در مدت‌زمان کوتاهی توانسته اقتصادش را با بسیاری از کشورهای دنیا همچون ایران گره بزند.

به همین علت تعدادی زیادی فعالان اقتصادی این کشور را به‌عنوان ماکتی از اقتصاد جهان می‌شناسند. حضور برخی افراد و همچنین شرکت‌های مطرح دنیا باعث شده که تجارت با امارات به‌آسانی و با شرایط بهتری انجام شود.

صادرات به امارات+ آشنایی با قوانین صادرات و واردات

 

شرایط لازم برای صادرات به امارات چیست؟

کشور امارات به‌عنوان قطبی اقتصادی استراتژیک در خاورمیانه از قوانین تجاری و گمرکی بخصوصی برخوردار است؛ بنابراین برای ورود به بازار این کشور باید با این قوانین به آشنایی لازم را داشته و به طور کامل از شرایط تجارت در این کشور اطلاع داشته باشید.

همچنین شرکت‌های ساکن شده در این کشور باید قوانین دولتی امارات را به‌درستی رعایت کنند. علاوه بر موارد گفته شده بالا همه بازرگانان یا شرکت‌های بازرگانی موظف‌اند شرایط زیر را هم رعایت کنند:

 

  • شرکت‌ها هنگام صادرات به کشور امارات باید کد واردکننده یا صادرکننده خود را ارسال کنند.
  • محصولاتی که به امارات صادر می‌شوند، باید حتماً با کالاهایی که در پروانه واردات یا صادرات ذکر شده‌اند، مطابقت داشته باشند.
  • محصولات باید ظرف ۷۲ ساعت بعد از ارسال یا دریافت به مقصد خود رسیده باشند.

ناگفته نماند که برای فعالیت در هر بخش از واردات یا صادرات به امارات به ثبت شرکت حوزه صادرات واردات در دبی نیاز خواهید داشت، یعنی باید حتماً شرکتی را ثبت کنید تا این اجازه را برای واردات یا صادرات امارات دبی داشته باشید.

 

درباره اقتصاد امارات متحده عربی چه اطلاعاتی دارید؟

پیش از آن که قصد داشته باشید وارد تجارت بین‌المللی با کشوری شوید، لازم است درباره اقتصاد آن کشور تحقیقات لازم را انجام دهید تا بتوانید بازارهای آن کشور را به‌خوبی بشناسید. درسته امارات کشوری کوچک در حاشیه خلیج‌فارس است؛ ولی اقتصاد آن به‌اندازه بسیاری از کشورهای مهم بر دنیا تأثیرگذار است.

علاوه‌برآن اقتصاد این کشور بیشتر از همه بر پایه نفت، گردشگری، خدمات و غیره پایدار بوده و به‌عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا شناخته شده است. تولید ناخالصی در این بسیار زیاد است و در برخی مواقع نیز با کشورهای صنعتی اروپایی هم‌تراز می‌شود.

 

نحوه صادرات به امارات متحده عربی چگونه است؟

تاجرانی که قصد دارند کالاهای خود را به کشور امارات صادر کنند، باید آشنایی کاملی با روش‌های صادرات در این کشور را داشته باشند. اکثر فعالیت‌های تجاری امارات با استفاده از شرکت‌های بازرگانی انجام می‌گیرد.

به همین علت تاجران ایرانی باید از طریق یکی از شرکت‌های بازرگانی مستقر شده در دبی به صادرات امارات اقدام کنند یا اینکه به‌صورت جداگانه شرکتی در این کشور افتتاح کنند. اولین گام برای صادرات انواع کالاها به این کشور، ثبت‌نام در گمرک دبی است.

شروع رویه ثبت‌نام به دریافت کد واردکننده یا صادر شده از مرجع نیازمند است. این شرکا می‌بایست مدرک ثبت خود را به اداره گمرک دبی بفرستند و پس از آن با استفاده از مجوز شرکت‌های بازرگانی، امکان صادرات به این کشور فراهم می‌شود.

مدارک ثبت شرکت حوزه صادرات در دبی

 

در مورد راه‌های صادرات کالا به امارات چه می‌دانید؟

صادرات کالا به امارات از طریق راه‌های مختلفی انجام می‌گیرد که در این جا به مختصر مواردی اشاره می‌کنیم:

  • پیداکردن نمایندگی یا واسط تجاری: این روش می‌تواند به شما کمک کند تا در بازار محلی امارات حضور پیدا کرده و روابط تجاری محلی را برقرار کنید.
  • ایجاد شراکت با شرکت‌های محلی: این روش به شما کمک می‌کند تا از زیرساخت‌ها و ارتباطات محلی شرکت‌های محلی استفاده کرده و ورود به بازار برایتان راحت‌تر شود.
  • شرکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری: این روش به شما این اجازه را می‌دهد تا محصولات خود را به بازار محلی معرفی و ارتباطات تجاری ایجاد کنید.
  • استفاده از خدمات اینترنتی و بازاریابی آنلاین: در این بخش می‌توانید از طریق اینترنت و رسانه‌های اجتماعی با مخاطبان محلی در ارتباط باشید و محصولات خود را به آن‌ها معرفی کرده و به فروش برسانید.

 

آمار و ارقام صادرات امارات به بقیه کشورها چقدر است؟

کشور امارات در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تجارت خارجی غیرنفتی برابر با ۱.۲۳۹ تریلیون درهم را داشته است! از این میزان، صادرات غیرنفتی به ارزش ۲۰۵ میلیارد درهم انجام شده که نشان‌دهنده رشد ۱۱.۹ درصدی به نسبت نیمه اول سال ۲۰۲۲ است.

از محصولات برتر صادراتی امارات متحده عربی می‌توان به طلا، آلومینیوم، روغن، سیگار و مفتول مسی اشاره کرد. در میان ۱۰ شریک تجاری برتر امارات، چین، هند، ایالات متحده و عربستان سعودی قرار دارند. ترکیه نیز با رشد ۸۷.۴ درصدی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ جزو بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات امارات محسوب شده است.

صادرات غیرنفتی امارات به ده شریک تجاری خود در کل ۲۲.۹ درصد رشد کرده است. این صادرات غیرنفتی تجارت خارجی امارات در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۱۶.۶ درصد بوده که نشان‌دهنده افزایش بالایی نسبت به سال‌های گذشته است.

 

مراحل صادرات کالا به امارات به چه صورت است؟

فرایند صادرات کالا به کشور امارات متحده عربی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که شامل چندین مرحله مهم و اصلی طبق جدول ذکر شده زیر است.

مرحله

توضیحات

تحقیقات بازار

تحقیقات بازاریابی و ارزیابی تقاضا و نیازهای بازار مقصد

تأمین مجوزهای لازم

بررسی و دریافت مجوزهای لازم از ادارات و وزارتخانه‌های مربوطه برای صادرکردن محصولات

تنظیم اسناد صادراتی

اسناد صادراتی شامل تنظیم فاکتورها، بارنامه‌ها، گواهی‌ها و سند‌های مربوط به صادرات

حمل‌ونقل

انتخاب روش درست حمل‌ونقل برای فرستادن کالا به مقصد همراه با بررسی مسائل مربوط به بسته‌بندی و بیمه‌نامه

پرداخت و مالیات

ارزیابی مسائل مالیاتی و پرداخت هزینه‌های صادرات به کشور امارات

انجام گمرکات

انجام پروسه گمرکی در کشور مبدأ و مقصد برای صادرات کالاها

تحویل کالا به مقصد

انجام ترتیبات لازم از جمله اخذ مدارک و گواهی‌های لازم برای تحویل‌گرفتن کالا به مشتری در امارات

پس از فروش

ارائه خدمات پس از فروش و حفظ رضایتمندی مشتریان با ارائه خدمات پشتیبانی و پس از فروش

ثبت شرکت حوزه واردات در دبی با کمترین هزینه

 

امور مهاجرتی را به کدام مؤسسه محول کنیم؟

مسائل مهاجرتی در سال‌های اخیر چالش‌هایی را برای متقاضیان به وجود آورده است. همچنین اطمینان‌کردن به یک مؤسسه مهاجرتی از دغدغه‌های مهم آنان به‌حساب می‌آید.

ازاین‌رو مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ با سال‌های زیاد فعالیت کاری جزو موسسه‌های بسیار معتبر در زمینه انجام امورات مهاجرتی بوده که با دردست‌داشتن مجوز و مدارک رسمی، قانونی شناخته شده است.

افدل گروپ همچنین دارای کارشناسان، مشاوران و تیم وکلای بسیار متخصص، کارآزموده و تحصیل‌کرده است که اطلاعات جامع و درستی را دررابطه‌با اخذ انواع ویزا (کاری، تحصیلی، توریستی و...)، مهاجرت کاری به دبی، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت در دبی و... به مخاطبان عزیز ارائه می‌دهند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه