سرپرست مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی بانک صنعت و معدن:

بهینه سازی در قوانین با رویکرد مانع‌زدایی و تسهیل تأمین مالی طرح های صنعتی

بهینه سازی در قوانین با رویکرد مانع‌زدایی و تسهیل تأمین مالی طرح های صنعتی
کدخبر : 19326

امید کاملی اظهار داشت: مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی به عنوان خط دوم دفاعی و ابزار مهم حاکمیت شرکتی سعی در تسهیل تحقق اهداف بانک با نظارت مستقیم هیأت مدیره ..

به گزارش رصد  اقتصادی ، امید کاملی اظهار داشت: مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی به عنوان خط دوم دفاعی و ابزار مهم حاکمیت شرکتی سعی در تسهیل تحقق اهداف بانک با نظارت مستقیم هیأت مدیره بر صحت و سلامت انجام عملیات بانکی دارد و درصدد است تا قوانین و مقررات را با رویکرد مانع‌زدایی و تسهیل تأمین مالی طرحهای صنعتی بهینه نماید.

 وی ضمن بیان مطلب فوق عنوان داشت: از آنجا که بانک ها برای ایجاد ارزش افزوده در فعالیتهای اقتصادی و تحقق اهداف و منافع سهامداران و سایر ذینفعان از جمله آحاد جامعه بنیان نهاده شده‌اند، انطباق فرآیندها و عملیات آنها با قوانین و مقررات بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: هنر مدیران و کارشناسان زبده نه در اجرای صرف مقررات بلکه در تسهیل و چابک‌سازی فرآیندهای ارائه خدمات در دنیای پررقابت کنونی است تا مقررات، خود مانع از انجام وظایف اصلی نباشند.

کاملی تصریح کرد: برنامه عملیاتی رعایت قوانین و مقررات(تطبیق) این بانک در سال 1400 مبنی بر ایجاد موازنه بین کنترل رعایت الزامات و مقررات هر یک از فرآیندهای اصلی بانک از یک سو و از طرف دیگر ارائه راهکارهای بازمهندسی فرآیندها با رویکرد مانع‌زدایی و تسهیل ارائه خدمات به ویژه تأمین مالی بهینه و به هنگام طرح های صنعتی با اولویت طرح های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و تأمین سرمایه‌ در گردش واحدهایی است که از ظرفیت کامل تولید به دلیل کمبود منابع استفاده نمی کنند.

سرپرست مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک صنعت و معدن خاطر نشان کرد: در بخش مبارزه با پولشویی نیز کنترل سیستمی تمامی تراکنش های بانک مطابق دستورالعمل های بانک مرکزی، توسعه سامانه‌های پایش تراکنش های مالی مشتریان، پشتیبانی اطلاعات مورد نیاز مراجع قضایی با پاسخگویی به هنگام و پایش جریان های مالی طرح ها از محل تسهیلات بانک و منابع سهامداران برنامه‌ریزی و پیگیری می گردد و در این ارتباط در سال 1399 بیش از 2300 گزارش و سوابق مالی به نهادهای ذیربط کشور ارائه شده است.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه