پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی هیات مدیره بانک تجارت جنجال ساز شد

پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی هیات مدیره بانک تجارت جنجال ساز شد
کدخبر : 21242

تصویب پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی برای هیات مدیره بانک تجارت جنجال آفرین شده است.

به گزارش رصد اقتصادی: پس از افزایش انتقادها از اقدام مجمع عمومی در تصویب پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی برای اعضای هیات مدیره بانک تجارت، مسئولان بانک تجارت در گفتگو با رسانه‌ها از رقم پاداش تصویبی برای اعضای هیات مدیره بانک دفاع کردند.

محمود صفرزاده مدیر امور مالی بانک، در این رابطه می‌گوید که پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی طبق قانون بوده است.

 
 
 

تصویب پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی برای هیات مدیره بانک تجارت جنجال آفرین شده است. منتقدان می‌گویند که این پاداش برخلاف قانون، از بیت المال به جیب هیات مدیره می‌رود و مصوبه آن باید لغو شود. اما مسئولان بانک تجارت معتقدند که این پاداش کمتر از سقف تعیین شده است و برخلاف قانون نیست.

اخیرا ویدیویی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد در مجمع عمومی بانک تجارت، اعضاء در ۵۵ ثانیه پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی را برای اعضای هیات مدیره به تصویب می‌رسانند.  

البته در ابتدای ویدیو، مجری جلسه پاداش ابتدایی را ۴۰۰ میلیون تومان عنوان می‌کند، اما در کمتر از ۲۰ ثانیه این مبلغ به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

علاوه بر این، بررسی مصوبات مجمع عمومی بانک تجارت در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد که برای حداقل دوجلسه در ماه، اعضای هیات مدیره مبلغ ۳ میلیون تومان حق حضور و یک میلیون وسیصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین برای شرکت اعضا در جلسات کمیته‌های تخصصی به شرط حداقل یک جلسه در ماه مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان مازاد به عنوان حق حضور دریافت می‌کنند.

 

 

واکنش‌ها به پاداش ۵۰۰ میلیونی هیات مدیره بانک تجارت

پس از انتشار این ویدیو، افکار عمومی نسبت به مصوبه مجمع واکنش نشان دادند. اما مهم‌ترین واکنش متعلق به برخی نمایندگان مجلس بود.

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در این رابطه گفته زمانی که اعضای هیات مدیره بانک تجارت ۴۰۰ میلیون تومان برای خودشان پاداش تعیین می‌کنند و بعد در عرض ۱۵ ثانیه آن را به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسانند، این مساله‌ی مهم کشور است که باید به آن پرداخته شود.

در این میان برخی از کاربران نیز معتقدند که اقدام مجمع عمومی در تصویب پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی برای اعضای هیات مدیره بانک تجارت خلاف قانون بوده است.

بخش دیگری از کاربران نیز با انتقاد از اقدام مجمع، می‌گویند که این پاداش تضییع سرمایه، سهامداران است.

البته برخی از فعالان رسانه‌ای نیز گفته اند که مجمع برخلاف سازوکار‌های رسمی و بدون رای گیری اقدام به تصویب پاداش کرده است.

این دسته می‌گویند که موضوع باید پیش از آن که در مجمع طرح شود، در کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شد. اما در اقدامی ناگهانی مسئله پاداش در مجمع عمومی طرح شد و رقم آن نیز از ۴۰۰ یک باره به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.  

اما در این میان، بخشی از کاربران پاداش تصویبی را با حقوق یک سال کارگران مقایسه کرده و معتقدند که این مسئله مصداق بارز بی عدالتی است.

آن‌ها گفته اند برای تصویب دستمزد کارگران ماه‌ها جلسه برگزار می‌کنند تا مبلغ ناچیزی را افزایش دهند. اما پاداش هیات مدیره بانک تجارت در ۲۰ ثانیه، رقم مذکور ۱۰۰ میلیون افزایش می‌یابد.
 
در مقابل تعداد معدودی از کاربران نیز از عملکرد هیات مدیره و پاداش تصویبی دفاع کرده اند. آن‌ها معتقدند که برخلاف دوره‌های قبل اعضای فعلی هیات مدیره، بانک تجارت را به سوددهی معقول رسانده اند.

 


دفاع بانک تجارت از مصوبه مجمع!

پس از افزایش انتقادها، مسئولان بانک تجارت در گفتگو با رسانه‌ها از رقم پاداش تصویبی برای اعضای هیات مدیره بانک دفاع کردند.

محمود صفرزاده مدیر امور مالی بانک، در این رابطه می‌گوید که طبق قانون حدود ۲۰ میلیارد ریال پاداش به اعضای هیأت مدیره قابل پرداخت بوده که طبق نظر مجمع، صاحبان سهام مبلغ ۵ میلیارد ریال به صورت ناخالص به همه اعضای هیئت مدیره تخصیص داد که پس از کسر مالیات مابقی بین ۵ نفر عضو محترم هیات مدیره تقسیم می‌شود.

او همچنین گفته که اعضای هیأت مدیره پاداشی در ۴ سال قبل دریافت نکرده اند و این برای اولین بار است بعد از چهار سال هیئت مدیره بانک قرار است از این پاداش بهره‌مند شود.

مدیر امور مالی بانک تجارت در این گفتگو به دفاع از عملکرد هیات مدیره پرداخته است.

او می‌گوید که دستیابی به سود ۹۱ هزار میلیارد ریالی درحالی محقق شد که نه تنها دارایی‌های بانک کاهش پیدا نکرد بلکه با ۷ درصد افزایش در دارایی‌های ثابت و بیش از ۳۰۰ درصد افزایش در سرمایه‌گذاری‌های بانک همراه بوده است.

 

 

منبع: فرادید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه