هدف اصلی بانک ایران زمین

محوریت مشتری در بانکداری دیجیتال است

محوریت مشتری در بانکداری دیجیتال است
کدخبر : 27739

گسترش فناوری و روزانه در عصری که دیجیتال نام گرفته با وجود بازارهای رقابتی و راه‌های متنوع ارائه خدمت، بانک ها را بر آن داشته تا تحولاتی جدی و اساسی را تجربه کنند. نیازی که هر روزه با ورود فناوری‌های جدید و تغییرات لحظه‌ای فناوری اطلاعات و ارتباطات، برای همگان کاملا مشهود و لازم‌الاجرا است.

سمیرا عسگری خبرنگار  رصد اقتصادی ، از آن جایی که هدف اصلی و دغدغه همیشگی و اصلی بانکداران، میزان رضایت مشتری و شناخت نیازهای مشتریان مطابق با شرایط امروز برای ارائه خدمات مناسب و کیفی به آنان است، حفظ وفاداری مشتری موضوعی است که همواره به آن توجه می‌شود و محوریت مشتری به عنوان دستورالعملی برای افزایش درآمد مطرح است.

غفلت از تحولات فناور محور آن هم در دوره دیجیتال عصر فناوری، بانک‌ها را با چالش حفظ بازار روبرو می‌کند. تأکید بر حفظ علاقه‌های ذی‌نفعان و سرمایه‌های اجتماعی به ویژه برای بنگاه‌های مردم نهاد ضمن سازگاری با فناوری‌های روز، نیازمند هوشمندانه رفتار کردن است. همراه با این موضوعات، سرعت عملکرد سبب می‌شود تا محوریت مشتری را در بانک از دست نداده و وفاداری مشتریان نسبت به سازمان خود را به دست بیاورید.

بانکداری دیجیتال بحث گسترده‌ای است و جنبه‌های زیادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بانکداری دیجیتال به معنای، ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی سازی شده، سفارشی سازی شده، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزارها یا کانال‌های متناسب و یکپارچه سازی شده مبتنی بر تحلیل‌های پیشرفته از داده‌های مشتریان است.

مهران باوند سوادکوهی مدیر امور برنامه‌ریزی بانک ایران‌زمین معتقد است که بانکداری دیجیتال الگوی جدیدی است که از نظر افزایش بهره‌وری و سودآوری، مزایای قابل‌توجهی برای بانک‌ها دارد. این الگو با استفاده از زیرساخت‌های فناوری پیشرفته و به‌منظور ایجاد تغییرات در فرایندهای داخلی و رابط‌های کاربری خارجی، پیاده‌سازی می‌شود و چهار عامل هزینه، راحتی، کنترل و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد.

سوادکوهی در تعریف بانکداری دیجیتال این چنین می‌گوید: بانکداری دیجیتال رویکردی کامل در حوزه استراتژی و پذیرش یک راهبرد و مدلی جدید از بانکداری است که به بانکداری دیجیتال معروف شده است. این بانکداری الزاماتی به همراه دارد و مستلزم تحول و مدرن سازی در کلیه لایه‌های مدیریتی، عملیاتی، اجرایی و فناوری است. سوای آن نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌گرا به مشتری‌گرا و خدمت‌محور است.

این الگوی بانکداری به‌وسیله مشتری آغاز می‌شود، از حداکثر قابلیت سازی برای مشتری از منظر خدمت‌دهی، دسترسی، سودمندی و هزینه، اطمینان پیدا می‌کند و در رابطه با بانک، این الگو در پی کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل‌های نوین کسب‌وکار همراه با استفاده از نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌هاست.

بانک ایران زمین در جهت سبقت از رقبا در بازار پول و سرمایه از طریق شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها و بهره برداری مناسب و بهینه فرصتها در کنار جلب اعتماد مردم و رضایتمندی مشتریان اقدام به تحقیق، تدوین و پیاده‌سازی معیارهای موجود در بانکداری دیجیتال با محوریت مشتری نموده است.

این بانک با قرار دادن بند توسعه، عرضه و خلق ابزارهای نوین بانکی و شناسایی و اجرای شیوه های جدید تجهیز و تخصیص منابع در سند چشم‌انداز خود، توانسته است تا به این مهم دست پیدا کند و معتقد است که می‌بایست همواره به روز بودن ابزارهای دیجیتال در بانکداری را مدنظر قرار دهد تا میزان وفاداری و رضایت مشتریان را به مانند قبل در صدر نظرسنجی‌های عملکرد خود داشته باشد.

بانک ایران زمین همچنان مصمم به پایداری شعار خود یعنی "سرآمد و بر جسته‌شدن در صنعت بانکداری، پیشتازی در ارائه خدمات و محصولات متنوع مورد نیاز مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان" است.

سمیرا عسگری

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه