اقدامات فناورمحور بانک صادرات بر حمایت از تولید

اقدامات فناورمحور بانک صادرات بر حمایت از تولید
کدخبر : 55475

مسیر پر فراز و نشیب و بداخلاقی‌ها هیچگاه سبب نگردید که بانک صادرات و مدیران و طراحان برنامه‌ای آن از دستیابی به خدمات فناورمحور و تامین مالی نیازهای فعالان عرصه تولید برای رسیدن به توسعه اقتصادی کنار بکشند، بلکه همواره نیازها را شناسایی و به عنوان اولین‌ها در ارائه طرح‌ها برای رسیدن به درآمد بیشتر و افزایش سهم بازار خود را مطرح کرده است.

دانیال بهرامی-خبرنگار رصد اقتصادی, بانک صادرات ایران که تمام تلاش خود را برای رسیدن به جایگاه‌های برتر در صنعت بانکداری ایران و جهان به کار بسته و در این مسیر حتی مورد تحریم‌های خارج از کشور و بدبینی‌های داخلی هم قرار گرفته است. این بانک همواره با حضور در پروژه‌های بزرگ و توسعه‌ای و همچنین ارائه خدمات نوین بانکی سعی دارد تا با گام‌نهادن در مسیر توسعه اقتصادی و بانکداری کشور، چالش‌ها را شناسایی و برای مشکلات این عرصه در جهت ارزآوری و درآمد بیشتر راه‌حل‌های بنیادی را به دست بیاورد.

بانک صادرات ایران از نخستین بانک‌های ایران است که با هدف جذب سرمایه‌گذار در تامین مالی طرح‌های ملی و ارائه خدمات به بخش‌های کشاورزی تاسیس شد.سال 1401 برای این بانک در سطح درآمدی 3 همتی از محل تسهیلات اعطایی آغاز شد. وبصادر در مرداد ماه به بیش از 4 همت درآمد از این محل دست پیدا کرد. با توجه به فروش 3 ماهه اخیر این بانک به نظر می‌سد سطح درآمد ماهانه وبصادر از تسهیلات اعطایی خود در بالای 4 همت تثبیت شده است. با توجه به تداوم روند رشد درآمدی بانک صادرات ایران در سال‌های گذشته، احتمال می‌رود که در سال جاری وبصادر به سطح 5 همتی نیز دست پیدا کند.

بانک صادرات ایران با هدف حمایت از رشد تولید و خدمات، طی سال گذشته در کنار اعطای اعتبار و تسهیلات قابل توجه به بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کشور، ساختارهای متعددی را برای تامین مالی شرکت‌های خرد، متوسط و بزرگ تدارک دیده است. «پترو صاد پلاس» و «بانکداری شرکتی» از جمله ساختارهای تازه تاسیس بانک صادرات ایران است که حمایت از تولید را در اولویت اهداف خود قرار داده‌اند و حتی در مواردی به کارآفرینان و شرکت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، مشاوره نیز ارایه می‌کنند.

حضور در اقصی نقاط داخل و خارج از کشور با 2.000 شعبه و بانک مستقل که بعضا در بهترین نقاط تجاری و اقتصادی کشور واقع شده اند، از یک سو و اعتماد عامه مردم به این بانک و برندینگ قوی آن از سوی دیگر، سرمایه اجتماعی قابل توجهی به شمار می‌­رود.

بانک صادرات ایران همواره در جهت تسریع و تسهیل حرکت در مسیر بانکداری نوین و شبکه پولی در ایران برای مشتریان، متقاضیان و عموم مردم جامعه برنامه‌ها و طرح‌هایی را برای ارائه خدمات بانکی همچون چکنو را به انجام رسانیده است. خدمتی که برای رسیدن به آن بسیاری سختی‌ها و مرارت‌ها توسط کارکنان، مدیریت و طراحان برنامه‌ای در بانک صادرات ایران با نرمی و لطافت پشت سر گذاشته شد.

محصول نوین بانک صادرات ایران با عنوان چکنو از محصولات فناورمحوری در عرصه چک الکترونیک نظام بانکداری است که اخیرا توسط این بانک رونمایی و با استقبال گسترده مواجه شده است. قابلیت‌ها و مزیت‌های فراوان برای تسهیل خدمات پرداخت و نقل و انتقال و مراودات پولی، رفع دغدغه وصول مطالبات و... عرصه جدیدی برای توسعه همکاری‌های مشترک ایجاد خواهد کرد. روند رو به رشد کارکرد چک الکترونیک تا سال‌های آینده قطعاً چک کاغذی را از گردونه مبادلات حذف خواهد کرد و جایگاه ویژه خود را به دست خواهد آورد.

این بانک در حال حاضر 1.585 شعبه در استان­ ها، 366 شعبه در تهران و 24 شعبه در مناطق آزاد دارد. در خارج از کشور هم 22 شعبه، 3 دفتر سرپرستی و 2 بانک مستقل در خارج از کشور، سهم عمده ­ای در فعالیت ­های بانکی بین المللی می­ تواند ایفا کند. علاوه بر این استقرار بیش از 5.200 دستگاه خودپرداز، بیش از 800 هزار پایانه فروش، حدود 7000 پایانه شعب و صدور حدود 32 میلیون کارت فعال، نشان­ دهنده فعالیت قابل توجه بانک در نظام جامع و فناوری به ­روز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه