دلایل توجه ویژه سهامداران به سهم بانک دی

کدخبر : 55476

شاخص نظام بانکی از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۱ تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، بیش از ۵۸ درصد رشد داشته است. در این میان شاخص بانک دی با رشد ۱۰۵ درصدی در مدت مذکور نشان از روند صعود وضعیت شاخص‌های عملکردی دارد که نتیجه انجام اقدامات برنامه‌محور در تسهیلات‌دهی، افزایش میزان سپرده‌گذاری، مشتری مداری و برنامه‌های فناورمحوری همچون ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان است.

دانیال بهرامی-خبرنگار رصد اقتصادی, بانک دی در حوزه تولید و اشتغال کارهای بسیاری خوبی در سال گذشته به انجام رسانیده است به طوری که بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته تسهیلات در این بخش پرداخت شده است. برای سال ۱۴۰۲ بانک دی بنا دارد تا برنامه‌های استراتژیک خود را حول محور تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم با ایجاد کارگروه دنبال کند که ماحصل انجام اقدامات آن در حمایت‌های مالی از جامعه‌های هدف این بانک تعریف شده است.

نماد بانک دی در بازار سرمایه این روزها مورد توجه ویژه سهامداران خرد و بزرگ یا همان حقیقی و حقوقی است، یکی ازدلایل این توجه در بازارسرمایه، مساله فروش اموال مازاد و اعلام برنامه‌های مدیریتی این شرکت در جهت افزایش سهم بازار و سودآوری برای سهامداران است. بانک دی در دو ماهه کاری سال 1402 بازدهی سهام قابل توجه حدود 150 درصدی را نصیب سهامداران خود کرده که به دلیل خوش بینی به عملکرد مدیران شرکت بوده است. 

با نگاهی به روند قیمتی سهام بانک دی انتظار می رود که این بانک در سال جدید سود قابل توجهی را محقق کند. سهم دی، از آذرماه سال گذشته تاکنون توانست به فاز نزولی خود پایان دهد و تنها در پنج ماه، حدود ۲۳۰ درصد افزایش یابد. بانک دی با تمرکز بر بهداشت اعتباری، وصول مطالبات غیرجاری و نیز کاهش هزینه های غیرضرور، موفق شد در کارنامه سال گذشته خود رشد قابل توجهی را ثبت کند.

این بانک در راستای قوانین رفع موانع تولید تاکنون 12 بار مزایده فروش املاک مازاد را اجرا کرد. دوازدهمین مرحله از 67 فقره ملک برای فروش مزایده شد.

بانک دی تسهیلات زیادی را سال گذشته پرداخت کرده است . مانده تسهیلات بانک در پایان سال 1401 مبلغ 172 هزار میلیارد ریال بوه که 28 هزار میلیارد ریال برای بانک عایدی در سال گذشته داشت . گفتنی است که بانک دی دارای 135 هزار میلیارد ریال سرمایه است.

در سال جاری پیش بینی می شود با فروش این اقلامی که در مرحله دوازدهم مزایده بانک لیست شده به فروش برسد بانک دی قطعا به یکی از بانک های خاص در صنعت بانکداری ایران تبدیل می شود. به همین دلیل در بازار سرمایه توجه ویژه ای به این بانک شده و سهام این بانک زیاد دست به دست شده است.

این بانک توانست با تغییر بخش منابع از منابع گران‌قیمت به سمت منابع ارزان قیمت، صورت‌های مالی خود را هدایت کند که ماحصل این کار افزایش میزان تسهیلات‌دهی، کسب درآمد بیشتر، رضایت مشتریان و سهامداران بوده است. مطالبات غیرجاری این بانک شامل بدهی‌های معوق و مشکوک‌الوصول نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

بانک دی تلاش دارد تا در راستای عمل به مسئولیت خود در بخش تولید و اشتغال، گام‌های مثبتی را تحت عنوان جهاد بازاریابی با جذب منابع جدید بردارد. برنامه این بانک برای سال ۱۴۰۲ در جهت جذب مشتری جدید، کارگروه مهار تورم و ایجاد منابع جدید برای بخش‌های بنیاد شهید، ایثارگران و سایر آحادجامعه را در دستور کار خود قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه