خبر بد به دارندگان سهام عدالت / فروش سهام عدالت قفل شد !

خبر بد به دارندگان سهام عدالت / فروش سهام عدالت قفل شد !
کدخبر : 13446

مدیر معاملات کارگزاری بانک رفاه نیز همانند مدیر عامل کارگزاری فارابی(سامانه سعدی) از عدم فروش سهام عدالت خبر می‌دهد که خریداری برای آن وجود ندارد و حدود یک ماه است که هیچ درخواست فروشی انجام نشده است.

بیش از 40 روز است که درخواست‌های فروش سهام عدالت از سوی کارگزاری انجام نمی‌شود و انتظار متقاضیان فروش سهام برای دریافت پول بخشی از سهام خود بدون نتیجه است.

 

خبرجنجالی : عکس بی حجاب داور معروف عصرجدید لورفت + عکس جنجالی

 

 

به گفته مدیران کارگزاری‌ها، از 20 مرداد ماه با افت شاخص بورس فروش سهام عدالت هم متوقف شد، همچنین پس از آن که از 28 مرداد ماه با دستور شرکت سپرده‌گذاری مرکزی روش فروش به بلوکی تغییر کرد، عملا سهام عدالت فروخته نمی‌شود یا در تعداد محدودی انجام می‌شود.

 

جواد حبیبی، مدیر معاملات کارگزاری بانک رفاه نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز از عدم فروش سهام عدالت طی ماه اخیر خبر داد و گفت: در حال حاضر خریداری وجود ندارد که سهام عدالت را به آن بفروشیم، آخرین فروش ما به یک ماه قبل برمی‌گردد و طی یک ماه اخیر هیچ گونه فروشی از طریق کارگزاری بانک رفاه انجام نشده است که طبیعتا واریزی نیز نداشته‌ام.

 


بیشتر بخوانید : جهت اطلاع از دریافت یارانه 120 هزار تومانی کلیک کنید + شرایط دریافت یارانه جدید


 

وی در خصوص مشکلات سهام عدالت عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم در خصوص سهام عدالت این است که مثلا سهامدار به قیمت 20 روز قبل درخواست فروش بخشی از سهام خود را ثبت کرده اما این روزها ارزش سهام افت کرده است، طبیعتا باید این امکان برای سهامداران فراهم شود که اگر شخصی با این افت قیمت نمی‌خواهد سهامش را بفروشد بتواند درخواست خود را اصلاح یا لغو کند؛ اما متاسفانه این امکان وجود ندارد.

 

وی افزود: اگر سهامداران بتوانند درخواستشان را اصلاح یا لغو کنند هم فشار فروش کمتر می‌شود و هم سهام با قیمت پایین فروخته نمی‌شود. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محدودیت ایجاد کرده‌اند که فقط باید در زمان مثبت بودن درخواست‌های فروش گذاشته شود وگرنه درخواست حذف می‌شود.

 

مطالعه بیشتر : پیش بینی مهم بورس فردا چهارشنبه 2 مهر | 99/7/2

 

حبیبی معتقد است: بازار افت کرده و با پایین آمدن بازار ارزش سهام عدالت هم کم می‌شود، به خصوص در پالایشی‌ها که شدت آن بیشتر شده است، بنابراین فروش سهام عدالت منطقی نیست.

 

ارزش سهام عدالت روز شنبه هفته جاری ۱۷ میلیون و ۱۳۹ هزار تومان بود اما در روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان رسید. این یعنی افت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ارزش سهام عدالت طی دو روز. این افت در حالی است که قرار بود ارزش سهام عدالت به پای ملک و زمین برسد.

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه