مبلغ جدید واریزی سود سهام عدالت مشخص شد

مبلغ جدید واریزی سود سهام عدالت مشخص شد
کدخبر : 14572

با این موضوع لغو درخواست فروش سهام عدالت تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده این در حالی است که ارزش کل سهام عدالت ۳۸ درصد افت کرده است، در صورت فروش سهام چقدر پول برای سهامداران واریز می‌شود؟

ازاد سازی سهام عدالت خیلی ها را به فکر فروش سهام عدالت و عده ای را به فکر مدیریت سهام عدالت انداخت . برخی دیگر از فروش سهام عدالت منصرف شدند . طبق گفته مسئولان سهام عدالت قرار بود امکان لغو درخواست فروش سهام عدالت طی هفته‌های گذشته برای سهامداران فراهم شود.

 

خبرداغ :  توهین زشت احسان علیخانی به پدرش + فیلم جنجالی
 

 

 

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در این خصوص گفته بود: موضوع امکان حذف درخواست فروش سهام عدالت برای آن دسته از سهامدارانی که از فروش سهامشان منصرف شده‌اند در کمیته فنی مطرح و با آن موافقت شد.

 

بیشتر بخوانید : شمارش معکوس برای پرداخت یارانه جدید + مبلغ

 

به گفته وی قرار بود این امکان برای همه سهامداران فراهم شود.

 

اما بررسی پنل سهام عدالت در برخی از کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی نشان می‌دهد که این مصوبه کمیته فنی سهام عدالت هنوز اجرا نشده است.

 

در یکی از کارگزاری‌های بزرگ نیز گزینه لغو موجود در کنار هر سهم موجود شده اما غیرفعال است و سهامدار نمی‌تواند درخواست خود را حذف کند.

 

سهام عدالت با افت‌های اخیر بازار سرمایه به پایین‌ترین مقدار خود طی بیش از چهار ماه اخیر رسیده است، در ابتدای تیر ماه بود قیمت برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی وارد کانال 13 میلیون تومان شد و تا میانه مرداد ماه به مرز 21 میلیون تومان رسید.

 

با آزادسازی 30 درصد دوم سهام عدالت در روز 18 مرداد ماه، ارزش 60 درصد فروش سهام عدالت حدود 12 میلیون و 600 هزار تومان برآورد می‌شد اما با افت بازار طی دو ماه و نیم اخیر ارزش سهام عدالت نیز 40 درصد افت کرده است.

 

بنابراین با افت قیمت سهام عدالت و عدم امکان لغو درخواست فروش، میزان واریزی پول برای سهامداران نسبت به قیمت آن در مرداد ماه پنج میلیون تومان کمتر است.

 

در پایان معاملات روز پنجم آبان ماه هر برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می‌شود.

 


خبرداغ : فیلم و عکس جدید ریحانه پارسا در ترکیه با محسن افشانی + فیلم


 

درخواست فروش 60 درصد این برگه‌های سهام اگر در مرداد ماه توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شد، مبلغ واریزی باید 12 میلیون و 600 هزار تومان می‌بود اما در حال حاضر اگر 60 درصد فروخته شود هفت میلیون و 500 هزار تومان واریز می‌شود.

 

در واقع ارزش کل سهام عدالت به رقمی کمتر از 60 درصد آن در مرداد ماه رسیده است.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه