پرداخت غرامت بیماری به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی

پرداخت غرامت بیماری به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی
کدخبر : 8599

رئیس اداره امور بیمه‌ای کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ۵۰ درصدی غرامت بیمه ایام بیماری بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان به شعب تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از ایسنا، قاسم قضایی در خصوص پرداخت غرامت ایام بیماری بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر بیمه شده‌ای دچار حادثه شود غرامت دستمزد ایام بیماری به وی تعلق می‌گیرد. در خصوص بیمه ایام بیماری که بیمه شده لازم بود به شعب تامین اجتماعی مراجعه کند، در شرایط کنونی نیاز به معاینات پزشکی حذف شده و لازم نیست این فرد به کمیسیون پزشکی مراجعه کند.

 

 

وی با بیان اینکه این افراد می‌توانند درخواست خود را بدون حضور و از طریق سامانه‌ای که به این منظور راه اندازی شده ثبت کنند اظهار کرد: با کمک این سامانه این افراد علی الحساب ۵۰ درصد از غرامت خود را دریافت می‌کنند تا بعد از برقراری شرایط عادی، کمیسیون پزشکی برای آنها تشکیل شود.

 

 

رئیس اداره امور بیمه‌ای کمیسیون های پزشکی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این افراد می‌توانند به سامانه Eservices.tamin.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۶۴۵۰۱ تماس بگیرند تصریح کرد: بعد از  ثبت نام در این سامانه کافی است تا افراد فقط گواهی پزشکی خود را در سایت قرار دهند.

 

 

قضایی در خصوص مستمری از کار افتادگی نیز توضیح داد: طبق موضوع ماده ۹۱ تامین اجتماعی بیمه از کارافتادگی کسانی که دو سوم یا ۶۶ درصد توانمندی خود را از دست داده باشند تعلق می‌گیرد. همچنین اگر از کارافتادگی ناشی از حادثه در محل کار باشد حتی اگر در روز اول اشتغال فرد این اتفاق بیفتد نیازی به هیچ سابقه بیمه‌ای نیست اما برای بیماری‌هایی که به تدریج اتفاق می‌افتد قبل از درخواست بیمه مستمری از کارافتادگی باید فرد یک سال سابقه بیمه داشته باشد.

 

 

وی در خصوص برنامه‌های تامین اجتماعی همزمان با شیوع کرونا نیز توضیح داد: ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و به دنبال این هستیم تا سامانه کمیسیون‌های پزشکی را تشکیل دهیم تا امکان ثبت درخواست افراد به شکل غیرحضوری فراهم شود. به این ترتیب متقاضیان لازم نیست به تامین اجتماعی مراجعه کنند و می‌توانند از طریق ارسال مدارک از منزل، آنها را در اختیار ما قرار دهند.

 

 

رئیس اداره امور بیمه ای کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی با اشاره به اینکه همچنین برای بیمه شدگان اختیاری، خویش فرما و ... نیز تمهیداتی برقرار شده تا آنها در صورت قطع بیمه خود بدون معاینات پزشکی بیمه شوند تصریح کرد: این افراد فقط با یک بار مراجعه به تامین اجتماعی می‌توانند قرارداد خود را ثبت کنند و بیمه خود را در صورت قطع شدن مجددا برقرار کنند. بعد از برقراری شرایط عادی نیز جلسات مربوط به کمیسیون پزشکی برای آنها برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه