عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تلاش مدیران سایپا برای افزایش و رونق تولید خودرو، کشور را از وابستگی نجات می‌دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: تلاش مدیران سایپا برای افزایش و رونق تولید خودرو، کشور را از وابستگی نجات می‌دهد
کدخبر : 20653

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تقدیر و تشکر از تلاش مدیران سایپا برای تولید خودرو در داخل و مقابله با تحریم‌ها گفت: تلاش مدیران سایپا برای افزایش و رونق تولید خودرو در کشور، ایران را از وابستگی نجات می‌دهد.

به گزارش رصد اقتصادی:  رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاست مجلس در قبال صنعت خودروی کشور اظهار داشت: مجلس موافق حمایت از صنعت خودروی کشور است و در همین راستا در بودجه سال جاری برای تقویت تولیدات داخلی و صنعت خودروی کشور 32 هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی دولت، در لایحه بودجه سال جاری افزوده است که این نشان از حمایت مجلس از تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه شرکت سایپا در دو سال گذشته به خصوص در دوران تحریم سیاست‌های بسیار خوبی را برای تقویت خودرو در داخل در پیش گرفته است، عنوان کرد:‌ اقدام سایپا برای تنوع در تولید خودرو و تولید خودروهای جدید و تلاش برای تأمین قطعات خودرو در داخل یک سیاست درست و به جایی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: همانطور که مدیران سایپا به سمت داخلی‌سازی و تأمین قطعات خودرو در داخل حرکت می‌کنند ما باید در مسائل اقتصادی و درآمدزایی به نیروها و ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم و کشور را از وابستگی نجات دهیم.

رحمانی تأکید کرد: داخلی‌سازی و تأمین قطعات خودرو که اولویت‌ سیاست‌های فعلی سایپا است ما را از وابستگی به خارج نجات می‌‌دهد.

وی با بیان اینکه خودروسازان خارجی همواره برای تولید خودرو در داخل بازی در می‌آوردند، تصریح کرد: این شرکت های خارجی در دوران تحریم ایران را رها کردند؛ اما با تلاش مدیران خودروساز، خط تولید خودرو متوقف نشد. قطعاً اگر خودمان را در صنعت خودرو باور کنیم و از توان و مدیریت داخلی استفاده شود این وابستگی از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به قرارداد شرکت سایپا با وزارت دفاع و هوافضای سپاه برای تأمین قطعات خودرو در داخل اظهار داشت: همانطور که در صنعت هوافضا، موشک و نانو به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم به طوری که این پیشرفت‌‌ها حیرت‌آور است همین اقدام و شگفتی را می‌توان در صنعت خودرو به وجود آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه