یک نماینده مجلس شورای اسلامی:

اقدام سایپا در دوران تحریم قابل تقدیر است/ سایپا اجازه توقف تولید در دوران تحریم را نداد

اقدام سایپا در دوران تحریم قابل تقدیر است/ سایپا اجازه توقف تولید در دوران تحریم را نداد
کدخبر : 20692

نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی مدیران سایپا برای ادامه تولید خودرو در دوران تحریم گفت: اقدام سایپا در دوران تحریم قابل تقدیر است.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از خودرونگاران، یعقوب رضازاده در خصوص نقش سایپا در رونق و افزایش تولید اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید برای افزایش درآمد مردم و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی، منابع درآمدی و صادراتی غیر از نفت را بررسی و به آن توجه لازم داشته باشیم.

وی افزود: قطعاً توجه به صنعت خودرو می‌تواند در رشد اقتصادی کشور مؤثر باشد چرا که یک درآمد غیر نفتی برای کشور ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سیاست مجلس در قبال صنعت خودرو گفت: قطعاً مجلس از صنعت خودرو به عنوان یک صنعت مادر غیر نفتی حمایت می‌کند.

رضازاده ادامه داد: یکی از راهکارهای حمایت از صنعت خودرو دادن تسهیلات ارزان قیمت است و با این تسهیلات می‌توان مشکلات صنعت خودرو را رفع کرد.

وی افزود: همچنین وزارت خارجه می‌تواند با پیدا کردن بازارهای صادراتی خارجی کمک شایانی به صنعت خودرو کند. از طرف دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی این کار می‌تواند برای بهبود کمیت و کیفیت خودرو فعال باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  تأکید کرد: مسئولین دولتی باید برای افزایش کیفیت خودرو و افزایش تولید خودرو در کشور حمایت کنند.

رضازاده با اشاره به نقش دلالان در افزایش قیمت خودرو، گفت: قطعاً‌ باید دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شده و خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد و زمانی که خودرو در دست مصرف‌کننده است با قیمت تولیدی در کارخانه تفاوتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شرکت سایپا عملکرد خوبی در رشد صنعت خودرو و افزایش تولید داشته است، عنوان کرد: سایپا در دوران تحریم اجازه نداد خط تولید متوقف شود و این اقدام مدیران سایپا قابل تقدیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه