استعلام و پرداخت خلافی ماشین سه سوته در سال 1400

استعلام و پرداخت خلافی ماشین سه سوته در سال 1400
کدخبر : 21152

در دنیای رانندگی، خلافی خودرو بسیار رایج است. بعضی از تخلفات رانندگی نسبت به سایر خطاها جدی‌تر هستند؛ پلیس برای آن ها جرایم سنگینی در نظر گرفته است. دانستن قوانین رانندگی و جرایم مربوط به نقض آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با دانستن این قوانین، احتیاط رانندگان بیشتر و میزان خلافی کمتر خواهد شد. در این مطلب، در صدد هستیم اطلاعاتی درباره خلافی خودرو ارائه دهیم. این مطلب را از دست ندهید.

 

 

تخلف رانندگی با جریمه پلیس همراه است

 

در دنیای رانندگی، خلافی خودرو  بسیار رایج است. بعضی از تخلفات رانندگی نسبت به سایر خطاها جدی‌تر هستند؛ پلیس برای آن ها جرایم سنگینی در نظر گرفته است. دانستن قوانین رانندگی و جرایم مربوط به نقض آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با دانستن این قوانین، احتیاط رانندگان بیشتر و میزان خلافی کمتر خواهد شد. در این مطلب، در صدد هستیم اطلاعاتی درباره خلافی خودرو ارائه دهیم. این مطلب را از دست ندهید.

خلافی خودرو چیست؟

خلافی اتومبیل همه تخلفات و نقض قوانین رانندگی است که شما با وسیله نقلیه خود مرتکب می‌شوید. این موارد، در پرونده  خودروی  شما نزد نیروی انتظامی ثبت می‌گردد. بعضی از این خطاهای رانندگی جریمه دارند. با یپشرفت تکنولوژی پلیس هم در ثبت و ضبط جرایم رانندگی دقیق و عمیق تر عمل می‌کند. گواه این مطلب نصب دوربین های کنترل سرعت است.

چگونه پلیس خودروی شما را جریمه می کند؟

نیروی انتظامی از شیوه‌های متنوعی برای ثبت جرایم رانندگی استفاده می‌کند:

روش ثبت خلافی ماشین با دوربین

امروزه با مکانیزه شدن تجهیزات، بسیاری از فرایندهای کنترلی راحت‌تر شده اند. دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی به عنوان دستیار پلیس راهور کار می‌کنند.این دوربین‌ها بسته به هدف  و کارکرد خود، یک سیستم نظارتی هوشمند برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی هستند.

روش تسلیمی برگه جریمه رانندگی

در روش تسلیمی برگه خلافی، پلیس برگه جریمه را با مشخصات راننده و گواهینامه، مشخصات خودرو، نوع تخلف‌، محل و زمان تخلف و مشخصات افسرتکمیل می‌کند و به راننده تحویل می‌دهد.

روش خودداری از گرفتن قبض جریمه

همه ما تجربه دیدن پلیس راهور را در کنار جاده یا خیابان داشته‌ایم. این قشر زحمتکش جامعه به کنترل و تسهیل ترافیک می‌پردازند. گاهی نیز هشدا‌رهایی به رانندگان خاطی می‌دهند. این هشدار می‌تواند در قالب درخواست کنار زدن راننده خلافکار در کنارگذر مسیر باشد. ولی  برخی رانندگان به هشدار پلیس نیروی انتظامی توجه نمی‌کنند. این اشتباه رانندگان به جریمه منجر خواهد شد. بعضی صاحبان خودرو هم به کنار گذر می‌روند ولی جریمه را نمی‌پذیرند.

 

ioooool

ثبت جرایم رانندگی با دوربین های پلیس راه

روش الصاقی برگه جریمه رانندگی

در این روش، شما مرتکب تخلف رانندگی نظیر پارک ممنوع می‌شوید؛ ولی پلیس هنگام جریمه می‌بیند که جا تر است و بچه نیست. بنابراین پلیس قبض جریمه را صادر کرده و در زیر شیشه برف پاک کن قرار می‌دهد. شما هنگام برگشت به خودرو‌، جریمه را مشاهده کرده و حالتان گرفته می‌شود.

روش دو برگی جریمه رانندگی

گاهی طبق روش خودداری، پلیس برگه جریمه را صادر کرده و به راننده فرمان ایست می‌دهد. ولی راننده سهوا یا عمدا خودرو را برای دریافت برگه جریمه متوقف نمی‌کند. در این شرایط، افسر راهور دو برگه جریمه را پر می‌کند. برگه اول به جریمه رانندگی و برگه جریمه دوم به عدم توجه راننده به فرمان پلیس مربوط است.

استعلام خلافی خودرو در سال ۱۴۰۰

افراد با همه تخلف‌های رانندگی آشنایی ندارند یا اصلا در هنگام ارتکاب خلافی، متوجه عمل خود نیستند. خطای  افسران هم در خواندن پلاک خودروها اجتناب‌ناپذیر است.بنابراین برای مواجه نشدن با مبلغ سنگین خلافی های خودرویتان، استعلام و پرداخت به موقع آن ها ضرورت می‌یابد.علاوه بر کمرشکن شدن جمع مبالغ جرایمی که از آن‌ها خبرندارید، احتمال توقیف خودروی شما در سفرهای جاده‌ای وجود دارد.

 

1123

 

خلافی خطرناک خودرو همراه با توقیف خودرو

شاید این سوال به ذهنتان برسد که روش‌های استعلام خلافی خودرو چیست؟ چگونه جریمه‌ها را پرداخت کنیم؟

روش‌های استعلام خلافی خودرو

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، شیوه‌های مختلفی وجود دارد که مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰

افراد برای دریافت خلافی به یکی از مراکز پلیس +۱۰ رفته  و با پرداخت مبلغی مشخص صورت ریز خلافی وسیله نقلیه خود را دریافت می‌کردند. سپس برای پرداخت خلافی خودرو به شعبه بانک یا دستگاه ATM بانک ملی مراجعه می کردند.

 با ارائه راه‌های دیگر استعلام و پرداخت خلافی، فرد می‌تواند به راحتی از هر جا که می‌خواهد، فقط با یک گوشی یا کامپیوتر ساده و اینترنت، خلافی ماشین را استعلام نماید و بدون مراجعه حضوری آن را پرداخت نماید.

دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

کافی است با سامانه تلفنی گویای راهبری راجا به شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید و از ریز جرایم رانندگی و تخلفات خودروی خود اطلاع یابید. برای این کار کافی است که کدVIN  مندرج در پشت کارت خودرو را وارد کنید.

دریافت خلافی خودرو و پرداخت آن از طریق پیامک

شماره  کد VIN  را به شماره های زیر پیامک کنید. کد VIN همان شماره ۱۷ رقمی حک شده در پشت کارت خودروی شماست.

سپس چند ثانیه صبر کنید تا صورت حساب خلافی مدنظر را دریافت نمایید:

  •      ۳۰۰۰۵۱۵۱
  •      ۱۱۰۰۰۵۱۵۱
  •      ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

شما بعد از این پیامک، پیامک دوم حاوی شناسه پرداخت و قبض را دریافت خواهید کرد. حالا اطلاعات مدنظر برای پرداخت عوارض خودرو در دسترس است. شما می‌توانید به خودپردازها یا سایت‌های بانکی و اپلیکیشن‌های پرداخت قبوض مراجعه کرده و مبلغ را پرداخت نمایید.

 

استعلام جرایم اتومبیل با موبایل و کد USSD

با  ارسال کد VIN به این سر شماره1101202020، فهرست جریمه خودرو در قالب چند پیامک برای شما ارسال می‌شود. هزینه هر پیامک از شارژ شما کم شده یا بر روی قبض لحاظ می‌شود.

 

استعلام و پرداخت خلافی خودرو از طریق سایت راهور

پس از ورود به سایت، گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کرده و بارکد کارت خودرو را وارد می‌کنید. پس کلیک بر روی گزینه جستجو، فهرست جریمه‌های پرداخت نشده به شما نشان داده می‌شود.

استعلام و پرداخت خلافی با اپلیکیشن‌های موبایلی

اپلیکیشن‌های پرداخت که در کارها و پرداخت‌های روزمره  مانند پرداخت قبض موبایل، قبض برق و  فعال هستند، امکان استعلام و پرداخت انواع جرایم رانندگی نظیر جریمه دست نویس، خلافی ثبت شده با دوربین و … را نیز فراهم آورده‌اند.

 

چگونه رفع توقیف خودرو کنیم؟

در صورتی که جریمه خودروی خود را پرداخت کرده و قصد دارید آن را ترخیص کنید باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. ابتدا با ۱۱۰ تماس حاصل کرده و از انتقال خودرو به پارکینگ اطمینان حاصل کنید
  2. نام و ادرس پارکینگی که خودروی شما به آن منتقل شده را جویا شوید
  3. مدارک ماشین از جمله برگ سبز خودرو، کارت ماشین،  بیمه بدنه خودرو را به همراه کپی تمامی مدارک با خود داشته باشید
  4. به همراه داشتن مدارک شخصی شامل کارت‎ ملی،شناسنامه، گواهی‌نامه  و کپی از تمام مدارک
  5. همراه داشتن بیمه شخص ثالث خودرو
  6. بررسی و اطمینان از پرداخت جریمه‌های رانندگی و آگاهی از ریز خلافی خودرو
  7. همراه داشتن رسید پرداخت خلافی‌ خودرو
  8. بررسی و اطمینان از پرداخت عوارض شهرداری خودرو
  9. تهیه وکالت نامه از مالک خودرو توقیفی در صورتی که خودرو به نام شما نیست (برای مثال خودرو به نام همسر شماست)
  10. مراجعه به پارکینگی که خودرو به آن منتقل شده و گرفتن برگه توقیف خودرو و برگه جریمه که معمولا به آن پیوست می شود
  11. مراجعه به ستاد ترخیص راهور مربوطه در شهر
  12. پرداخت هزینه‌های مربوطه شامل هزینه جرثقیل و … در ستاد ترخیص
  13. اخذ مجوز ترخیص خودروی توقیفی
  14. مراجعه به پارکنیگ برای تحویل ماشین توقیفی
  15. کنترل بدنه و سیستم تعلیق خودرو و اطمینان از آسیب ندیدن آن‌

خلافی خودرو یا فرهنگ رانندگی؟

خطا و اشتباه جزو لاینفک زندگی انسانی است.در رانندگی نیز خطا و اشتباه اجتناب‌ناپذیر است. تاوان اشتباه در رانندگی جریمه و خلافی خودرو تلقی می‌شود.گاهی این خطاها  ریسک‌هایی نیز در پی دارند.

 

pppp;

 

رانندگی ایمن + بیمه خودرو : جلوگیری از خسارات ماشین  

شرکت‌های بیمه ریسک‌ها و خسارات رانندگی را با بیمه‌های: شخص ثالث موتور و خودرو، بیمه بدنه و بیمه اموال جبران می‌کنند. ولی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با هدف بازدارندگی از رانندگی‌های خطرساز و بالا بردن امنیت، جرایم رانندگی و خلافی خودرو را در قوانین خود لحاظ کرده است. این جریمه‌ها با استفاده از اصل تنبیه در صدد کاهش خطرها هستند. پس چطور مثل حرفه ای ها رانندگی کنیم؟ باید مقامات راهنمایی رانندگی دوری از حرکات خطرناک و تخلفات را  با فرهنگ سازی در ذهن افراد حک کنند.  علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه بهبود شرایط رانندگی، آموزش و فرهنگ سازی رانندگی ایمن نیز توصیه می‌‌شود.

منبع مطلب: سایت بیمه دات کام   (  https://bimeh.com/  )

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه