رپرتاژ اگهی /

بهترین روش ساخت سقف معلق گچی

بهترین روش ساخت سقف معلق گچی
کدخبر : 16896

اتاق های دارای سقف بلند بسیار زیبا هستند، اما استفاده از سقف های معلق گچی دلایل زیادی دارد.

اول از همه باید گفته شود، یک سقف کوتاه و داشتن عایق بهتر باعث می شود در هزینه های گرمایش صرفه جویی شود. یکی دیگر از مزیت ها این است که دیوار کاذب صدا را بهتر جذب می کند. همچنین زیباتر نیز هست. سقف مصنوعی ظاهری مدرن به اتاق داده و کابل ها و سیم های اضافی را پنهان می نماید. در این جا دستورالعمل هایی را آماده کرده ایم که کار نصب سقف کاذب را برایتان آسان تر می کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت اجرای کناف  را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک کناف کار در تهران باشید می‌توانید درخواست کناف  ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

 

ghghgh

 

نقطه شروع

خانه ای که به توسعه مجدد یا بهبود نیاز دارد، می تواند برای افراد مبتکر، به یک محل ساخت و ساز ابدی تبدیل شود.

برای مثال، من در حوالی مزرعه ام دیوارهایی داشتم که صد سال قدمت داشته و در برخی بخش ها تا یک متر کلفتی داشت. اتاقی که می خواستم مجددا آن را توسعه دهم، تقریبا 3 متر ارتفاع داشت. سقف موجود دارای اختلاف سطحی بالای 10 سانتی متر بود. پایداری و ظرفیت تحمل بار تیرک های چوبی توسط یک مهندس سازه بررسی شد.

 

با انجام سقف معلق می خواهم مزایای زیر را ایجاد کنم:

کم کردن ارتفاع تا 2.5 متر

جذب صدا

صرفه جویی در هزینه گرمایش

داشتن ظاهری زیباتر با سطحی صاف و پنهان کردن کابل ها و سیم ها

 

کلی

برای نصب سقف معلق با استفاده از تخته گچی روش های مختلفی وجود دارد. به طور کلی، به دلیل وجود احتمالات زیاد برای اشتباه کردن، این کار برای افراد مبتکر کمی سخت خواهد بود. بنابراین توصیه می شود قبل از شروع کار، ابتدا نحوه کار را متوجه شده و سپس شروع کنید.

مواد و لوازمی که من استفاده کردم، تا حدودی انتخاب شخصی خود بود که برای میزان خرج و ظاهری که می خواستم مناسب بود.

 

لیست مواد

معلق کننده

انواع مختلف پیچ (مخصوص تخته گچ، چوب، سیمان)

 

پرچ

الوار (5 x5 سانتی متر، x 4 سانتی متر) خشک/ صاف

 

عایق صوتی

تخته گچ

بتونه تخته گچ

قطعات فایبرگلاس

درزگیر اکریلیک

پرایمر

رنگ

لیست ابزار

ابزار اندازه گیری لیزری

تراز لیزری 360 درجه

اره مویی یا اره رو میزی

چکش چرخشی

مته دریل

نقاله

چاقوی کاتر

رنده تخته گچ

ست چاقوی بتونه

خردکن دیوار/ خردکن دسته دار

 

برای ابزار، میتوانم موارد زیر را پیشنهاد کنم:

ابزار اندازه گیری لیزری 360 درجه، در زمان همسو سازی و اندازه گیری کار را بسیار آسان کرده و زمان زیادی را ذخیره می کند.

سیستم تعویض قدرت X، باعث می شود به راحتی کار کنید چرا که نه به کابل نیاز دارد نه به باتری های مختلف و در هنگام انجام کار آزادی عمل بیشتری به شما می دهد.

از آنجایی که با انجام این کار در هزینه صرفه جویی می کنید، بهتر است ابزار درجه یک تهیه نمایید. آن ها کار را برایتان راحت تر خواهند کرد.

 

اجرا

گام اول- نصب قاب بندی

با استفاده از ابزار لیزری 360 درجه، یک اشعه در ارتفاع تقریبی 2.51 میلی متر اطراف اتاق قرار دهید.

الوارها را در امتداد لیزر قرار داده و با استفاده از پیچ و پرچ آن ها را به دیوار نصب کند.

حال،معلق کننده ها را به سقف و الوار طولی وصل می نماییم. در هنگام فاصله گذاری الوارهای طولی و اندازه گیری فاصله بین دو الوار، از عایق صدا استفاده کنید. با این کار دیگر نیازی نیست بعدا دوباره آن را برش دهید.

تعداد معلق کننده هایی که استفاده می کنید به وزن سیستم سقف کاذب و نوع سقف بستگی دارد. باید اطمینان حاصل کنید که ثبات و ظرفیت تحمل بار حفاظت شده باشد. من هر 80 سانتی متر یک معلق کننده نصب کردم.

حال لیزر 60 درجه را در ارتفاع لبه فوقانی الوار که روی دیوار ثابت شده قرار داده و معلق کننده ها را در این ارتفاع نصب نمایید. معلق کننده های من چفت سنجاقی داشتند. این امر به من اجازه داد با دقت میلیمتری کار را به انجام برسانم. به راحتی توانستم ارتفاع سقف اصلی را جبران کنم.

حالا دیگر الوارهای طولی به طور ایمن به سقف و اطراف متصل می شوند. اگر از پیچ های بزرگ استفاده می کنید، توصیه می کنیم از قبل با دریل برای آن سوراخ هایی ایجاد کنید. 

گام بعدی محکم کردن الوارهای سمت عکس می باشد. در هنگام انجام این کار، باید مراقب چند چیز باشید. از آن جایی که تخته گچ باید به این الوارها وصل شود، باید دقت کنیم که فاصله بین آن ها مناسب باشد. تخته گچی که من از آن استفاده کردم، 2 میلی متر طول داشت که یعنی الوارها باید در فاصله 61.66 سانتی متری قرار می گرفتند. اطمینان حاصل کنید الوارهای سمت دیگر، در زاویه درست دیوار چفت شوند.

اگر کاری در رابطه سیم کشی دارید، الان زمان مناسبی است. کابل های برق را بررسی کرده و حتما از کارکرد درست آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

 

9o9

 

گام دوم- عایق کاری

حال عایق کاری را آغاز می کنیم. در هنگام انجام این گام، لطفا حتما از ماسک حفاظتی، عینک محافظتی و دستکش استفاده نمایید. عایق صدا بین الوارهای طولی و الوارهای بالعکس قرار می گیرد ا از فواصل هوای سرد اجتناب شود. من به طور کلی از آن جا که سقف اتاق من کنار اتاقی گرم قرار داشت، نیازی نبود از مانع بخار استفاده کنم. اما، اگر اتاق گرمی وجود ندارد، مانع بخار باید در این نقطه و در این زمان نصب شود.

گام سوم- نصب تخته ها و پایان کار

برای ادامه کار یعنی نصب تخته های گچی بهتر است دستیاری داشته باشید. تخته ها با پیچ های مخصوص به چارچوب وصل می شوند. من برای هر تخته 30 تا 40 قطعه استفاده کردم.

در هنگام کار بر روی تخته ها، باید مد نظر داشته باشید:

برای کاهش اندازه تخته، با کاتر جعبه یک برش سطحی بر روی یک طرف ایجاد کرده، آن را به زاویه ای برسانید و سپس از پشت کارتن آن را ببرید.

با استفاده از اره مویی می توانید اشکال ویژه ای ایجاد کنید.

تخته را به گونه ای قرار دهید که هیچ یک از اتصالات عرضی وجود نداشته باشد (چرا که ممکن است پس از اعمال بتونه از هم باز شوند)

همیشه لبه ها را باریک کنید (با استفاده از رنده) تا جای کافی برای بتونه وجود داشته باشد.

حدودا 1 میلی متر بین تخته ها فاصله بگذارید.

حدودا 2 میلی متر برای انبساط بین دیوارها و سقف فاصله بگذارید.

 

 

loololo

 

گام بعدی پر کردن اتصالات است. اتصالات باید عاری از گرد و خاک باشند. این امر به چسبندگی آن کمک می کند. در نتیجه توصیه می شود که اتصالات را با جارو برقی و برس مرطوب تمیز کنید. حال با استفاده از نوار چسب فایبرگلاس تمام اتصالات را می پوشانیم. برای لبه ها از نوارهای مخصوص حفاظتی استفاده می نماییم.

حال بتونه در اتصال ریخته می شود. باید چند بار این کار را تکرار کرد چرا که بتونه هر بار پس از خشک شدن کوچک می شود. هر چه این مرحله را تمیز تر انجام دهید، به مرحله بعد به همان اندازه آسان تر خواهد شد.

برای صاف کردن سطح، باید بی نظمی ها را با سمباده از بین ببرید. می توانید این کار را دستی انجام دهید، اما اگر سطح مورد نظر وسیع است از ابزار مخصوص استفاده نمایید.

حال اتصالات انبساطی نزدیکی دیوار را با درزگیر اکریلیک محکم می کنیم. در آخر این کار باعث می شود رنگ آمیزی این بخش راحت تر شود.

حال روکشی انتهایی روی سقف اعمال می کنیم. از آنجایی که تخته گچی سطح جاذبی دارد، باید قبل از رنگ آمیزی روی آن پرایمر اعمال کنیم تا در انتها از تفاوت رنگ در قسمت های مختلف جلوگیری شود. همچنین ترکیبات رنگی خاصی وجود دارند که با استفاده از آنها دیگر نیازی به اعمال پرایمر نیست. اما در این مورد باید چندین لایه از رنگ را اعمال کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه