جریمه ۷۰ میلیون تومانی قطع درختان در کیش

جریمه ۷۰ میلیون تومانی قطع درختان در کیش
کدخبر : 16235

رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش از تعیین جریمه ٧٠ میلیونی برای قطع برخی درختان حوالی مرجان خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، مریم محمدی رییس اداره محیط زیست این سازمان با اشاره به اجرای دقیق مفاد شیوه نامه اخذ جرائم  زیست محیطی  در خصوص قطع برخی درختان حوالی بازار  مرجان  گفت: برای این تخلف زیست محیطی ۷۰ میلیون تومان جریمه تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه درختان قطع شده از گونه اکالیپتوس، سمر و چریش بودند، افزود: با توجه به اینکه درختان اکالیپتوس و سمر که از گونه درختان مهاجم و نامناسب در جزیره هستند با درختان بومی جایگزین می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه درختان قطع شده در این منطقه با مجوز  ساخت و ساز  قطع شده بوده، گفت: برهمین اساس مسئول مستقیم قطع درختان مکلف شد ۲۰۰ درخت بومی به اداره  محیط زیست  کیش تحویل دهد.

وی افزود: این واحد مکلف به پرداخت ۷۰ میلیون تومان به خاطر قطع درختان براساس شیوه نامه اخذ جرائم زیست محیطی شد که این مبلغ در حوزه بهسازی  فضای سبز  هزینه خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست کیش گفت: ۹۰ میلیون تومان هم برای ضمانت نگهداری درختان در زمان جابجایی گرفته شده است و در صورت بروز مشکل برای درختان براساس قوانین جریمه آن کسر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه