مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صمت مطرح کرد:

حمایت از ورود شرکت فولادمبارکه به حوزه اکتشاف معادن/ تامین سنگ‌آهن، اقدامی موثر در جهت تکمیل زنجیره تولید

حمایت از ورود شرکت فولادمبارکه به حوزه اکتشاف معادن/ تامین سنگ‌آهن، اقدامی موثر در جهت تکمیل زنجیره تولید
کدخبر : 19194

مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت می‌گوید: در صورتی که شرکت‌های بزرگ فولادی همچون فولادمبارکه بتوانند به بحث اکتشاف ورود کنند از آنها حمایت می شود چرا که این اقدام در جهت تکمیل زنجیره تولید فولاد انجام می‌شود؛ همچنین حضور آنها برای انجام اکتشاف در پهنه های معدنی موثر و مفید خواهد بود.

عباسعلی ایروانی  با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولادمبارکه مصرف کننده مواد اولیه همچون سنگ‌آهن هستند که برای تهیه آن همواره مشکلات زیادی وجود داشته است؛ در نتیجه اگر این شرکت ها به سمت اکتشاف و بهره برداری از معدن بروند برای آنها نتیجه بهتری به همراه خواهد داشت.

یکی از مواردی که همواره در خصوص انجام فعالیت‌های اکتشافی در معادن مطرح میشود، وجود ریسک بالا و نیاز به سرمایه گذاری و همچنین در اختیار داشتن فناوری های نوین است تا بتوان در بخش اکتشاف بخوبی عمل کرد. ایروانی در این باره نیز اظهار کرد: در این زمینه شرکت فولادمبارکه نیز از پتانسیل بالایی برای انجام این امور برخوردار است و حضورش را می‌توان به در بخش اکتشاف پهنه ها موثر دانست. در واقع این شرکتها چون از توانایی خوبی برخوردارند، به گرفتن پهنه های معدنی روی آورده اند و میتوان گفت که توان برای انجام کارهای بزرگ را دارا هستند.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت، این شرکتهای فولادی می‌توانند در بخش اکتشاف معدن کمک رسان باشند و وزارت صمت نیز در این زمینه مخالفتی ندارد؛ به این صورت که اگر راهکارهای قانونی طی شود از آنها حمایت خواهد کرد تا پهنه های معدنی را در اختیار بگیرند.

ایروانی افزود: در حال حاضر کار اصلی و عمده شرکتهای فولادی مانند فولادمبارکه، تولید شمش، فرآوری مواد معدنی بوده و روی این بخش متمرکز شده اند، اما برای تامین نیاز خود و تکمیل زنجیره را می‌توانند تکمیل کنند.

به گزارش ایراسین، طبق آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده، ذخایر سنگ آهن کشور تنها برای ۱۴ سال بعد از رسیدن به افق ۱۴۰۴ نیاز صنایع فولادی را تامین خواهد کرد و در صورتی که برنامه ریزی برای اکتشاف ذخایر جدید در کشور انجام نشود، طی سالهای آینده، عدم تامین مواد اولیه خسارت های بزرگی را برای صنعت فولاد کشور به همراه خواهد داشت و منجر به از بین رفتن سرمایه های تزریق شده در حوزه فولاد کشور خواهد شد.

از اینرو شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی در جهان و بزرگترین تولید کننده در منطقه خاورمیانه در جهت حفظ سرمایه های ارزشمند این مجموعه فولادی، در تلاش است با ورود به بخش معدن و تامین سنگ آهن مورد نیاز خود مامنی امن برای ادامه فعالیت خود ایجاد کند تا در آینده با بحران کمبود مواد معدنی مواجه نشود.

 

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه