نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق تهران:

فولاد مبارکه آگاهانه در مسیر توسعه دیجیتال قدم برداشته است

فولاد مبارکه آگاهانه در مسیر توسعه دیجیتال قدم برداشته است
کدخبر : 19335

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: شرکت فولادمبارکه از معدود صنایع کشور است که آگاهانه و به صورت موثر در توسعه اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال گام برداشته است که مشابه به این حرکت کمتر در بین صنایع پیشرو کشور مشاهده شده است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایراسین ، شهاب جوانمردی اظهار کرد: اهمیت توسعه اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال در صنایع پیشرو کشور تفهیم شده است اما عمده این شرکت ها نسبت به این مهم اقدام جدی انجام نداده اند. تاکنون تحول دیجیتال در بخش های بانکی، حمل و نقل و بازرگانی های خرد کشور روند روبه رشدی را طی کرده است.

وی افزود: عدم دسترسی موثر صنایع مادر به بازارهای جهانی و تخصیص یارانه انرژی به این بخش، روند توسعه اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال را در صنایع پیشرو با کم تحرکی همراه کرده است.

 نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در این میان، صنایعی مانند شرکت فولاد مبارکه هم هستند که با دوراندیشی و بهره مندی از مدیران آگاه به این صرافت افتادند که برای بقاء و ارتقا جایگاه خود در جهان، توسعه اقتصاد نوآوری و تحول دیجتال را در صدر امور خود قرار دهند. 

وی اضافه کرد: شرکت فولادمبارکه از معدود صنایع کشور است که قدم آگاهانه و موثری در توسعه اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال برداشته است که مشابه به این حرکت کمتر در بین صنایع پیشرو کشور مشاهده شده است.

جوانمردی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه از نظر میزان تولید و تنوع سبد محصولات در سطح استانداردهای جهانی است و با وجود محدودیت و پیچیدگی های موجود درکشور، این شرکت با دوراندیشی تحول دیجیتال را در سرلوحه برنامه های این شرکت  قرار داده است. 

وی افزود: مهمترین عامل توسعه اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال در هر سازمانی نگاه بالاترین مقام اجرایی به این مساله است؛ چراکه تحول دیجیتال، بر مدیریت و تغییر مدل کسب و کار و استفاده از ابزارهای متنوع و فن آورانه تاکید دارد. 

جوانمردی گفت: شرکت های پیشرو در بخش فناوری کشور می توانند تسهیل گر رسیدن به اهداف تحول دیجیتال و اقتصاد نوآوری در صنایع سنگین، مادر و فولادی کشور باشند.

وی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده است که شرکت هایی که با آینده نگری درصدد حفظ و ارتقاء وضعیت موجود در سطح استانداردهای جهانی گام برمی دارند بر این موضوع واقف هستند که اگر این مسیر را پیش نگیرند محکوم به از دست دادن بازارهای جهانی خواهند شد. 

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری، تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران گفت: تربیت نیروی انسانی یکی از موارد مهم در اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال است که در دو بخش فرهنگ سازی و مهارت اندوزی خلاصه می شود و باز هم شرکت فولاد مبارکه با آینده نگری به این مهم هم توجه کرده است. 


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه