افزایش تولید گندله در فولاد سنگان

افزایش تولید گندله در فولاد سنگان
کدخبر : 20695

برنامه و هدف‌گذاری تولید گندله در فولاد سنگان در سال‌جاری بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته ‌شده که امید است باهمت و تلاش روزافزون محقق شود.

به گزارش رصد اقتصادی: مدیرعامل فولاد سنگان در مورد عملکرد تولید شرکت گفت:  فولاد  سنگان در سال ۹۹ مطابق با سیاست‌های کلی  اقتصاد مقاومتی  و در راستای اهداف تولیدی و همچنین همسویی با شعار سال در زمینه جهش تولید، اهم فعالیت‌ها و توجه خود را به بخش تولید معطوف و در راستای جلوگیری از خام ‌‌فروشی و باهدف تکمیل زنجیره ارزش در تولید فولاد حرکت کرد. علی امرایی با اشاره به اقدامات  شاخص  شرکت در حوزه تولید افزود: این شرکت موفق به تولید بیش از ۳میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندله در سال ۹۹ شد که نسبت به سال قبل  رشد  ۳۴درصدی تولید را نشان داده است.


985

مدیرعامل فولاد سنگان، دستیابی به رکوردهای روزانه، ماهانه و سالانه، تسریع در تامین تجهیزات خارجی پروژه کنسانتره، تکمیل فعالیت‌ها و افتتاح پروژه کنسانتره‌سازی و... از دیگر اقدامات شاخص این شرکت در حوزه تولید برشمرد. وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال پشتیبانی و اهمیت تولید تصریح کرد: ظرفیت واحد گندله‌سازی فولاد سنگان ۵ میلیون تن در سال است که در این راستا واحد گندله‌سازی برای تولید این مقدار گندله آمادگی لازم را دارد. بنا براین با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود برای تامین کنسانتره تا سقف ۵/ ۲میلیون تن در این شرکت و امکان تامین مابقی کنسانتره از سایر منابع موجود، برنامه و هدف‌گذاری تولید گندله در سال‌جاری بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته‌ شده که امید است با همت و تلاش روزافزون شاهد تحقق این مهم باشیم. امرایی در مورد عملکرد شرکت در حوزه فروش نیز خاطرنشان کرد: فولاد سنگان در سال گذشته توانست بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰هزار گندله را از مبادی مختلف ریلی و جاده‌ای به سمت مقاصد مختلف ارسال کند که سهم حمل‌ونقل ریلی با ارسال ۱۹هزار و ۳۵۱ واگن بیش از یک‌میلیون و ۹۴۰ (۵۸درصد) و سهم حمل جاده‌ای نیز با ۵۶ هزار و ۲۲ کامیون (۴۲ درصد) بیش از یک‌ میلیون و ۴۰۸ هزار تن بوده است. وی افزود: بیشترین رکورد فروش روزانه (کل) این شرکت با تناژ ۲۳هزار و ۶۸۴ تن مربوط به مهر سال ۹۹ بوده که از این مقدار رکورد فروش ریلی با ۱۶ هزار و ۵۰۹ تن در ماه مهر و همچنین رکورد فروش روزانه نیز در بهمن سال گذشته با بیش از ۱۱ هزار تن گندله محقق شد که بیشترین تخصیص گندله مربوط به گروه  فولاد مبارکه  بوده است.

به گفته مدیرعامل فولاد سنگان، بیشترین میزان بارگیری ماهانه محصول از ابتدای راه‌اندازی تاکنون در دی با ثبت ارسال بیش از ۳۵۷ هزار تن بوده و این در حالی است که متوسط فروش روزانه این شرکت بیش از ۹ هزار تن در روز بوده است. وی درباره عملکرد شرکت در زمینه سودآوری نیز تصریح کرد: این شرکت تا پایان سال ۹۹ و با توجه به میزان فروش محصول تولیدی، افزایش ۲۵۵درصدی سود را تجربه کرده که با توجه به در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود و همچنین تامین کنسانتره در داخل شرکت با توجه به راه‌اندازی کارخانه کنسانتره‌سازی و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک و حمل‌ونقل و ...، شاهد افزایش تولید گندله و متعاقبا سود سالانه خواهیم بود.

امرایی به اهمیت ساخت داخل به اقدامات این شرکت در زمینه ‌بومی‌سازی اشاره و خاطرنشان کرد: موانع پیش‌ رو از جمله تحریم‌ها باعث شد دستیابی ما به مواد اولیه با تاخیر انجام گیرد، اما این خود عاملی شد که هرچه بیشتر عزم خود را برای پیشبرد اهداف شرکت جزم و با تکیه ‌بر مهندسان جوان، از این مانع نیز با سربلندی عبور کنیم. وی افزود: در سال‌جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه مهندسی ساخت داخل و اجرای آن شاهد روند رو به رشد بومی‌سازی قطعات و در آینده‌ای نزدیک با اعتماد بیشتر به توانمندی داخلی، شاهد قطع وابستگی خواهیم بود.

مدیرعامل فولاد سنگان در مورد عملکرد شرکت در حوزه توسعه و  فناوری  تاکید کرد: اقدامات موثری در این حوزه انجام‌ شده مانند پروژه احداث و راه‌اندازی کارخانه کنسانتره به‌عنوان عظیم‌ترین پروژه کنسانتره سازی در شرق کشور به ظرفیت ۵میلیون تن که به دست متخصصان داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، همچنین در راستای تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی بیش از بیست پروژه در سال گذشته تکمیل و اجرا شده که نوید دهنده روند رو به رشد پروژه‌های زیرساختی موردنیاز و اساسی در این شرکت است.امرایی با بیان اهمیت مقوله مسوولیت‌های اجتماعی در فولاد سنگان گفت: التزام و پایبندی شرکت در صیانت و حفاظت از محیط‌زیست، دریافت لوح سپاس در حفاظت از محیط‌زیست را به همراه داشته که نشان از فرهنگ صنعتی نهادینه‌ شده در کلیه ارکان این شرکت دارد.

وی درباره برنامه‌های فولاد سنگان برای ارتقای توانمندی کارکنان نیز بیان کرد: بازمهندسی فرآیندهای آموزش برای استقرار ایزو ۱۰۰۱۵، برنامه‌ریزی آموزش کارکنان، استقرار نظام مدیریت منابع انسانی مبتنی بر  استاندارد  ۳۴۰۰۰، مدیریت ارتقای شغلی و تدوین دستورالعمل ارتقای افقی (مبتنی بر شایستگی فردی)، انتصابات، تدوین پروفایل شایستگی و تدوین و اجرای دستورالعمل مدیریت استعداد و جانشین‌پروری، مدیریت برنامه‌ریزی جابه‌جایی و چرخش شغلی، پیاده‌سازی نظام مدیریت عملکرد و توسعه شایستگی‌های کارکنان، ارتقای مهارت‌های رهبری سطوح مدیریتی و فراخوان استفاده از استادان داخلی از جمله برنامه‌های فولاد سنگان در حوزه توسعه سرمایه‌های انسانی است.

به گفته‌ مدیرعامل فولاد سنگان، ایجاد مرکز توسعه ارتقای  سلامت  جسم و روان در سطح شهرستان خواف و طرح خانه به خانه غربالگری کووید-۱۹ در سال ۱۴۰۰ ازجمله اقداماتی است که این شرکت در راستای توجه به‌سلامتی جسم و روان کارکنان و خانواده‌ها آنها انجام داده است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در فولاد سنگان در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی نیز افزود: التزام این شرکت به برنامه محوری، همواره جز اولویت‌های این شرکت بوده تا بتوان در راستای توسعه همه‌جانبه و متوازن منطقه بهره ببریم. امرایی تصریح کرد: موفقیت‌های روزافزون فولاد سنگان مرهون حمایت‌های  شرکت فولاد  مبارکه، سیاست‌گذاری‌های متناسب و البته تلاش بی‌وقفه‌ کارکنان است. استفاده از فناوری‌های نوین در جهت پایداری تولید و ارتقای کیفی محصول، بهره‌وری کل منابع، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و متوازن‌سازی ظرفیت‌ها، توسعه بومی‌سازی و فناوری مهم‌ترین برنامه‌هایی توسعه این شرکت است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه