استاندار هرمزگان تأکید کرد:

لزوم تأمین پایدار انرژی برای صنعت فولاد/توسعه معدنی هرمزگان در آینده نزدیک

لزوم تأمین پایدار انرژی برای صنعت فولاد/توسعه معدنی هرمزگان در آینده نزدیک
کدخبر : 26887

دوستی گفت: ما در هر سطحی به دنبال تامین پایدار انرژی را برای صنعت فولاد هستیم.

به گزارش رصد اقتصادی: فولاد هرمزگان در راستای ایفای نقش حداکثری در توسعه استان هرمزگان و تبدیل شدن این استان به قطب اصلی فولاد کشوربه عنوان یکی از شرکای بزرگ طرح تولید 10 میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه گذاری نموده است.

فولاد هرمزگان با خرید 30 درصد دیگر از سهام شرکت 10 میلیون تنی ستاره سیمین در مهر ماه سال جاری ، با بیش از 51 درصد، سهام دار اصلی این شرکت تازه تاسیس شده است که با راه اندازی آن استان هرمزگان به یکی از قطب های اصلی و محوری تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد و اشتغال زایی چند هزار نفری را به همراه دارد.

فاز اول این طرح با ساخت مگا مدول احیا مستقیم با تولید 1 میلیون و 700 هزار تن آهن اسفنجی در سال ، همزمان با پروژه های توسعه ای فولاد هرمزگان ، کلنگ زنی خواهد شد.پروژه های نصب لنسهای ساید وال کوره های قوس الکتریکی با سرمایه گذاری 160 میلیارد تومانی  و افزایش 120 هزار تنی تولید تا پایان سال جاری در فولاد هرمزگان به بهره برداری رسید که هم اکنون  شاهد برگزاری آیین افتتاح این پروژه های صنعتی خواهیم بود.

 

بنابراین گزارش؛ مهدی دوستی، فرماندار استان هرمزگان در افتتاح ۴ طرح توسعه فولاد هرمزگان و آغاز پروژه های عظیم صنعتی و فولادی گفت: دولت سیزدهم ذیل دو کلید واژه مهم و اساسی یعنی چه مردمی بودن و دستیابی به ایران قوی فعالیت خود را آغاز کرد و بی شک همه دستگاه‌ها ، خادمین و نمایندگان این ملت بزرگ در همین راستا اهداف و برنامه‌های دولت را پیش خواهند برد.

وی افزود: مردم و عدالت جزء مهم ترین پایه های انقلاب اسلامی هستند که دولت کنونی نیز بر آن تاکید دارد دستیابی به ایران قوی ذیل توسعه کشور خلاصه می شود که امروز در همین زمینه شاهد کلید خوردن پروژه های بزرگ و عظیم فولادی در استان  هرمزگان هستیم.

استاندار استان هرمزگان عنوان کرد: علیرغم وجود بحران‌های بزرگ در صنعت کشور ، صنعت فولاد هرمزگان یکی از بازوهای مهم صنعتی کشور به حساب می‌آید که توانست اهداف و برنامه های خود را محقق سازد.همان طور که می دانید  استان هرمزگان با مشکلات و چالش های عدیده ای از جمله بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. به گونه‌ای که رتبه سوم نرخ بیکاری با میزان ۱۸ و دو دهم درصد در این استان ثبت شده است.

دوستی اظهار کرد: این در حالی است که در برخی از خانواده ها دو تا سه فرزند تحصیل کرده وجود دارد اما فرصت اشتغال برای آنها ایجاد نشده است.برهمین اساس از مدیران صنعت فولاد هرمزگان درخواست دارم تا به توسعه صنایع پایین دستی توجه ویژه داشته باشند تا بخشی از از نیاز اشتغال استان هرمزگان برطرف شود.

وی افزود: هرمزگان در زمینه تولید فولاد دارای فرصت بی نظیری است و در افق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا  سال ۱۴۰۴ هرمزگان رتبه یک تولید فولاد کشور را در اختیار خواهد گرفت؛ پتانسیل های سرزمینی، دسترسی به آبهای آزاد، انرژی و زیرساخت‌های لازم، این نوید را خواهد داد؛  تا هرمزگان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل شود.

دوستی تصریح کرد: من به عنوان یک فرمان در کنار  صنعت فولاد هرمزگان قرار دارم و از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. بی شک یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد، تامین انرژی است چرا که نباید این صنعت هم در زمان پیک مصرف انرژی یعنی تابستان و هم در در فصل زمستان تاوان بدهد لذا ما در هر سطحی به دنبال تامین پایدار انرژی را برای صنعت فولاد هستیم.

وی افزود:  درخواست ما از مسئولین صنعت فولاد هرمزگان این است که خوشه های صنعتی و خدماتی توسعه پیدا کند.در خصوص معادن استان هرمزگان نیز باید گفت که در برخی از موارد نزدیک به ۸۰۰ میلیون تن ظرفیت تولید و استخراج سنگ هماتیتی در هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود که فعالیت‌های بنگاه‌های کوچک و صنایع خود توسعه پیدا کند در همین راستا نیاز هست تا صنایع بزرگ همچون فولاد هرمزگان در این بخش نیز ورود کند و حمایت های لازم را از صنایع کوچک داشته باشد.

دوستی عنوان کرد: عقیده من بر این است که دولتها اگر بتوانند  زیرساخت‌های اولیه همچون تامین آب و برق و گاز را برای صنایع تامین کنند سایر مشکلات توسعه رفع خواهد شد . تاکنون نزدیک به ۱۱۰۰ روستا از میان از میان ۱۷۰۰ روستا با تنش های آبی دست و پنجه نرم می کنند که بالغ بر ۴۰۰ روستا از طریق تانکر تامین آب رسانی می شود همانطور که مستحضر هستید مهمترین مشکل تامین آب روستاها نبود لوله های فولادی است و اگر صنعت فولاد هرمزگان بتواند در تامین و ساخت لوله های آبرسانی ورود کند کمک شایانی در توسعه و رونق استان هرمزگان خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث معدن استان نیز بحث  استخراج کانی‌های فلزی در مسیر توسعه قرار دارد و افتتاح طرح‌های جدید گواهی بر این مدعا است اما بخش دیگر توسعه معدنی استان هرمزگان فعال سازی کانی های غیرفلزی است که نیازمند حمایت صنعت فولاد است.برهمین اساس این نوید را به به بخش معدن استان هرمزگان خواهم داد که به زودی شاهد فعالسازی و استخراج و توسعه کانی های غیرفلزی خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه