جانشین مدیر مجتمع معدنی چادرملو:

افزایش تولید چادرملو مدیون تلاش کارگران و مهندسان است

افزایش تولید چادرملو مدیون تلاش کارگران و مهندسان است
کدخبر : 30163

مهندس شاه‌کرمی جانشین مدیر مجتمع معدنی چادرملو در بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی کشور ضمن تشریح نقش و جایگاه معدن چادرملو در تأمین مواد اولیه واحدهای فولادسازی کشور افزود: آنچه در سال گذشته در این مجتمع معدنی روی داد اتفاقی کم‌نظیر در راندمان تولید بود.

به گزارش  رصد اقتصادی ،مهندس شاه‌کرمی فزود: باوجود گذشت بیش از ۲۰ سال از فعالیت واحدهای فرآوری سنگ‌آهن در این مجتمع، ظرف ۲ سال ۲ و نیم میلیون تن افزایش تولید در ۵ خط فعال داشته‌ایم که رکوردی بی‌نظیر در بین واحدهای مشابه است. شاه‌کرمی تصریح کرد این موفقیت مرهون تلاش بی‌وقفه کارکنان و کارگران سخت‌کوش معدن و حمایت‌های بی‌دریغ و انگیزه‌بخشی مدیرعامل محترم بوده است.

در ادامه این بازدید غلامرضا صحرایی مدیر معدن سنگ‌آهن چادرملو در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجتمع چادرملو اظهار کرد: در حال حاضر ما در توده شمالی و جنوبی استخراج داریم و معدن در سه شیفت کار می‌کند و در این رویکرد کاری ما روزانه حداقل ۱۶۰ هزار تن سنگ‌آهن و باطله استخراج می‌کنیم که حدود ۵ میلیون تن در ماه است و ما برنامه داریم که امسال مجموع استخراج سنگ‌آهن و باطله‌برداری را به حدود ۶۱ میلیون تن برسانیم.

صحرایی با بیان اینکه معدن چادرملو مثل معادن بزرگ دیگر جهان مکانیزه است تصریح کرد: تمام تجهیزات ما به سیستم هوشمند معدنکاری مجهز است که یک شرکت دانش‌بنیان دیسپچینگ آن را اجرا کرده و تمام دستگاه‌های ما در اتاق کنترل مانیتور می‌شوند و مانیتورینگ تمام تجهیزات ازنظر حمل بار، نوع بار کیفیت بار، ایمنی دستگاه‌ها و تجهیزات حتی سرویس نگهداری دستگاه‌ها به‌صورت لحظه‌ای و گزارش‌های ماهیانه و سالیانه ثبت و به مدیریت‌ها اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما به دنبال اکتشافات تکمیلی در معادن اطراف چادرملو هستیم تا بتوانیم ذخیره و عمر معدن را افزایش دهیم؛ ازاین‌رو در حال حاضر شرکت چادرملو اقدام به تهیه ۸ دستگاه حفاری عمیق تا ۲۵۰۰ متر نموده است که ۶ دستگاه آن هم‌اکنون در فعالیت هستند تا بتوانیم اکتشافات تکمیلی را در جهت افزایش ذخیره معدن و همچنین ذخایر جدید را شناسایی کنیم.

صحرایی تأکید کرد: ما در شرکت همچنین از معادن اطراف سنگ‌هایی که مناسب و باکیفیت باشند را خریداری می‌کنیم تا بتوانیم ریکاوری خوبی داشته باشیم؛ ازاین‌رو دنبال این هستیم تا با توجه به هزینه‌های صورت گرفته در این مجموعه بتوانیم در پایداری و افزایش عمر معدن اقدامات مهمی را انجام دهیم.

صحرایی با بیان اینکه ذخیره فعلی معدن چادرملو حدود ۲ تا ۳ سال دیگر جوابگو است؛ اظهار کرد: ان‌شاءالله با راه‌اندازی معدن D19 تا سال ۱۴۰۳ به ذخایر بیشتری دست پیدا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه