نرم افزار مدارس

نرم افزار مدارس
کدخبر : 12902

مدیار هر چند که با طراحی اپلیکیشن مدارس مدیار تمامی امکانات و نیازهای مدارس و والدین را در گوشی موبایل برطرف کرده اما با این حال برخی که علاقه ای به تهیه این اپلیکیشن ندارند میتوانند با سامانه مدرسه ای مدیار از برخی از قابلیت های آن بهره مند گردند

مدیار هر چند که با طراحی اپلیکیشن مدارس مدیار تمامی امکانات و نیازهای مدارس و والدین را در گوشی موبایل برطرف کرده اما با این حال برخی که علاقه ای به تهیه این اپلیکیشن ندارند میتوانند با سامانه مدرسه ای مدیار از برخی از قابلیت های آن بهره مند گردند. به عنوان مثال یکی از قابلیت های حائز اهمیت برای اولیا و مدارس قسمت چت آنلاین میباشد که با اپلیکیشن مدرسه ای در مدیار این امکان در دسترس شما قرار میگیرد. این چت آنلاین میتواند گاهی که ضرورت دارد میان  اولیا یک دانش آموز و مسئولین مدرسه صورت بگیرد و در طیف وسیع تری میان تعداد متعددی از اولیا  و مسئولین مدرسه در بستر یک ویدئو کنفرانس آنلاین برگزار شود. به علت اینکه اولیا با وجود دغدغه های زیاد و مشغله کاری ای که دارند این امکان را ندارند که همیشه در مدرسه حضور پیدا کنند و از اینراه این امکان به آنها  داده میشود که با مدرسه فرزند خود ارتباط دائمی برقرار کنند. در مدیار با استفاده از جدید ترین روش ها و تکنولوژی ها با حفظ امنیت سایت شما انجام می گردد. در طراحی این صفحه و بخش از وب سایت شما از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده خواهیم نمود بطوریکه با سرعت اینترنتی بسیار پایین هم میتوان ارتباط خوبی را برقرار نماییم.

 

re

 

از دیگر قسمت هایی که میتوانید در مدیار لحاظ کنید بخش سنجش و ارزیابی ها است که اغلب بمنظور برگزاری این بخش هم یا وقت والدین و داشن آموزان اتلاف می گردد و یا کاغذ های زیادی هدر می رود. با طراحی سایت مدرسه در مدیار  فرم های مورد نظر و ذخیره سازی آن در بخش Database سایت و رجوع به آن در سالهای آتی همزمان با نمودارها و بخش های دیگر میتواند کاربرد این بخش را در  سایت مدرسه هیجان انگیزترکند که هرچند این امکانات را در اپلیکشن مدیار و هم در سایت مدیار میتوانید در اختیار داشته باشید.

 

امکانات کلاس آنلاین

1- پخش ویدیو کنفرانس در کلاس های مجازی:

معلمین و مدرسین گرامی می توانند با نصب دوربین در زاویه و با نور مناسب تصویر زنده white board را ارسال نمایند و دانش آموزان به صورت پخش زنده تخته را می بینند و آموزش می گیرند. موارد مورد نیاز یک اینترنت در سطح کیفیت خوب و یک دوربین معمولی می باشد. حتی می توان با استفاده از دوربین موبایل به راحتی این کلاس مجازی را برگزار کرد. حتما دقت شود وایت بورد نور مناسب داشته باشد و در پشت و کنار آن هیچ گونه پنجره یا چراغی وجود نداشته باشد. همچنین فاصله دوربین با تخته طوری تنظیم شود تا افراد مخاطب بتوانند نوشته های روی آن را در ابعاد گوشی موبایل به راحتی بخوانند. در برخی موارد نیاز است شخصی به عنوان فیلمبردار دوربین را کنترل کند و روی بخشی که مدرس تدریس می کند زوم کند.

 

 

 

2- ارسال صدای آنلاین

ارسال  وویس همزمان با پخش تصویر اتفاق می افتد و اکثرا از همان دستگاه فیلمبرداری می شود استفاده می شود. در برخی از کلاس های آنلاین حرفه ای شخصی مسئولیت صدابرداری را دارد تا کیفیت صدا بهترین شکل ممکن به خود را بگیرد.

 

 

 

3- پخش صدای دانش آموزان

در آموزش های مجازی دانش آموزان حق دارند قسمت هایی از درس را که متوجه نمی شوند از استاد خود سوال کنند و حتی گاهی چند تن از آنان وارد مذاکره و بحث شوند. نرم افزار مدارس اجازه اینکار را می دهد. اما کاملا کنترل شده. به این صورت که اگر دانش آموزی قصد پرسش سوالی را دارد یک گزینه به عنوان اجازه در نرم افزار تهیه شده که آن را انتخاب می کند و استاد متوجه می شود و اگر صلاح بداند به او اجازه می دهد، در این هنگام میکروفون دانش آموز فعال می شود و او می تواند سوال خود را بپرسد. دانش آموزان هیچگونه نیازی به میکروفن ندارند و تنها همان گوشی موبایل و یا کامپیوتری که با آن وارد شده اند کفایت می کند.

 

 

 

4- مشورت دانش آموزان با یکدیگر در کلاس

این امکان وجود دارد که معلمی زمانی را تخصیص دهد تا دانش آموزان بتوانند دو به دو یا چند به چند با هم صحبت کرده و موارد درسی را با هم مطرح کنند و حتی گروهی با هم کار کنند. ای از امکاناتی است که برنامه مدیار را از دیگر برنامه ها مستثنی می کند.

 

 

 

5- ارسال کامنت سر کلاس

گاهی سوالات دانش آموزان انقدر کوتاه است که می توانند بدون نیاز به ارسال voice آن را تایپ کنند و معلم کامنت ها را ببیند و پاسخ دهد. این قابلیت کاربرد فراوانی دارد.

 

 

 

6- نمایش افراد آنلاین در کلاس

سیستم هوشمندسازی مدارس به صورت هوشمند هر شخصی وارد کلاس مجازی می شود اسم و ساعت حضور او را ثبت می کند و افراد غایب در کلاس نیز در بخشی برای معلم نمایان می شوند و او بعدا می تواند به آنها رسیدگی کند. غیبت دانش آموزان در کلاس مجازی بصورت خودکار برایشان به صورت نوتیفیکیشن (هشدار) روی گوشی موبایلشان می رود. همچینین امکان ثبت تاخیر وجود دارد و بنابراین باید به موقع در کلاس حضور یابند.

 

iyu

 

7- لایو تصویر در تصویر

معلم می تواند به تعداد حداکثر 4 دانش آموز را همزمان در با صدا وتصویر در یک جلسه شرکت دهد طوری که دیگر دانش آموزان تصاویر و صدا ها را همزمان می بینند و می شنوند.

 

 

 

8- استفاده از پاورپوینت

مدرس می تواند به جای فیلم برداری از تخته (وایت بورد) پاورپوینت های آموزشی تهیه کند و هنگام برگزاری کلاس ، آن را فعال نماید و در این صورت دانش اموزان تصویر پاورپوینت (عکس های جزوه از پیش آماده) همراه صدای معلم را به صورت پخش زنده دریافت می کنند. حتی ارسال powerpoint می تواند همزمان با ارسالتصویر معلم باشد.

 

jk

 

9- استفاده از قلم هنگام کلاس

هنگام کلاس اساتید آموزشی می توانند با کشیدن انگشت خود روی گوشی یا کلیک روی کامپیوتر یک قلم مجازی تولید کنند که دانش آموزان شکل آن قلم را در تصویر می بینند. اساتید از قلم برای اشاره به سطر های جزوات و تصاویر و همچنین برای نوشتن نکات استفاده می کنند.

 

 

10- برنامه ریزی از پیش کلاس ها

از موضوعات مهم اعلام آگاهی زمان بندی کلاس ها می باشد. معلم می تواند زمان کلاس های آینده را برنامه ریزی کند تا پیرو آن دانش آموزان خود را با آن تاریخ و آن ساعت هماهنگ کنند تا از آن کلاس جا نمانند.

 

 

11- یادآوری هوشمندانه کلاس

سیستم طوری هوشمند طراحی شده که از دوروز قبل از برگزاری کلاس به دانش اموز notification می دهد و زمان کلاس را یاداوری می کند. پس انتظار می رود کسی از کلاس جا نماند. همچنین دقیقا زمان ورود معلم به کلاس آنلاین ، یک هشدار برای گوشی دانش آموزان می رود که معلم وارد کلاس شد. در نتیجه آنها مطلع می شوند که باید وارد کلاس شوند.

 

u

 

12- ضبط کلاس

اگر شخضی از کلاس جا ماند ( به هر دلیلی ) فرصت را کامل از دست نخواهد داد. نرم افزار مدارس آموزش آنلاین مدیار این امکان را در اختیار قرار می دهد که بتوان در انتهای کلاس تمام موارد پخش شده را به صورت یک ویدئو کلیپ آموزشی ضبط و ذخیره کرد و بعدا افراد بتوانند آن را مشاهده کنند. همچنین ممکن است برخی از دانش جویان با یک بار توضیح درس را فرا نگیرند و نیاز داشته باشند مجددا کلاس را مرور کنند. برای ضبط کلاس نیاز است مدرس (استاد) از منوی بالا منوی کلاس را انتخاب کند و سپس روی ضبط کلاس کلیک کند. از آن لحظه ضبط کلاس آغاز می شود و در انتها تمام شرکت کنندگان کلاس می توانند کلاس را به صورت فیلم ضبط شده همراه با صدا مشاهده کنند.

 

 

12- طراحی پرسش نامه چند گزینه ای

اگر معلم بخواهد می تواند آموزش مجازی پرسش های چند گزینه ای از دانش آموزان بپرسد و پس از پاسخ گویی به صورت آماری برای استاد نمایش داده می شود. خود دانش آموزان نمی توانند جواب های دیگران را ببینند.

 

 

13- برگزاری آزمون های تستی هنگام کلاس

معلم می تواند انتهای کلاس مجازی آزمون های چند گزینه ای برگزار کند و دانش آموزان مانند جلسه آزمون آنلاین همان موقع شروع به پاسخ کنند. در واقع با برگزاری آموزش های آنلاین می توان به آزمون های آنلاین هم دست یافت.

 

 

 

14- اتصال نرم افزار کلاس آنلاین به بورد هوشمند

این قابلیت وجود دارد که مدرس بتواند با بورد هوشمند تدریس کند و دانش آموزان همزمان هم بورد را ببینند هم تصویر معلم را. در نتیجه به جای استفاده از وایت بورد خود نرم افزار از تخته هوشمند استفاده می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه