لپ تاپ

نکات مهم در خرید لپ تاپ که باید به آن ها توجه کنید!

نکات مهم در خرید لپ تاپ که باید به آن ها توجه کنید!
کدخبر : 44470

لپ تاپ‌ها یکی از ابزار و قطعات الکترونیکی هستند که کاربرد و متقاضیان فراوان دارند. این دستگاه، یک سیستم کلیدی را در دنیای دیجیتال دارد و با داشتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد، بخش عمده‌ای از نیازهای بازار امروزی ابزار و قطعات الکترونیکی را به خود اختصاص داده‌اند

لپ تاپ‌ها یکی از ابزار و قطعات الکترونیکی هستند که کاربرد و متقاضیان فراوان دارند. این دستگاه، یک سیستم کلیدی را در دنیای دیجیتال دارد و با داشتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد، بخش عمده‌ای از نیازهای بازار امروزی ابزار و قطعات الکترونیکی را به خود اختصاص داده‌اند. اگر قصد تهیه‌ یک لپ‌تاپ مناسب، با کیفیت و با دوام را دارید، می‌بایست به برخی موارد و نکات مهم توجه کنید. در ادامه مطلب سعی در ارائه راهنمای خرید لپ‌ تاپ و معرفی بهترین مدل‌های لپ‌تاپ خواهیم داشت.

شاخصه‌ها و ویژگی‌های لپ‌تاپ

سالیان زیادی از معرفی و عرضه اولین لپ‌تاپ‌ها می‌گذرد و این دستگاه‌ها همچنان پر فروش‌ترین انواع سیستم‌های کامپیوتری جهان به شمار می‌آیند. اما چه چیز‌هایی باعث شده‌‌اند تا این دستگاه پس از گذشت سال‌ها، کاربرد و محبوبیت خود را در بین کاربران حفظ کند؟

در واقع لپ‌تاپ‌ها از ابتدا با ویژگی‌های خاصی به دنیای تکنولوژی ابزار و قطعات دیجیتال معرفی شدند. بسیاری از این ویژگی‌ها در لپ‌تاپ‌های جدید امروزی نیز دیده می‌شوند و برخی از آنها نیز پایه به وجود آمدن برخی دیگر از شاخص‌های جدید هستند. از مهم‌ترین شاخصه‌های بارز و متمایز آنها نسبت به سایر محصولات مشابه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سبک و قابل حمل

  • قبلیت تاشوندگی

  • اندازه مشخص مانیتور

  • قابلیت‌های سیستم عاملی کامپیوتر

نکات مهم خرید لپ تاپ

در واقع هدف از ایده ابداع و ساخت لپ‌تاپ، عرضه کامپیوترهای‌ شخصی (PC) در قالبی قابل حمل بوده است. بنابراین شاخص‌های اولیه‌ای که در ساخت این محصول به کار رفته‌اند، به منظور حفظ تمام قابلیت‌های کامپیوترهای رومیزی و در عین حال فشرده سازی سخت افزاری در قالبی کوچک‌تر، سبک‌تر و قابل حمل بوده است. بهترین مدل‌های لپ‌تاپ‌های امروزی دارای سخت افزارهای قدرتمند و پردازنده‌های قوی هستند. در واقع شما به منظور خریداری لپ‌تاپ مورد نیاز خود باید به مواردی توجه کنید که  مهم‌ترین‌ آن‌ها شامل موارد زیر است:

نوع کاربرد تخصصی

لپ‌تاپ‌ها در انواع تخصصی مختلف وجود دارند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ، لپ‌تاپ‌های مهندسی و... از انواع مختلف لپ‌تاپ‌ها هستند که به طور تخصصی برای کاربران طراحی و ساخته شده‌اند. هر کدام از این انوع دارای بخش‌هایی قدرتمند از سخت افزار خود هستند تا کاربرد و سرویس دهی تخصصی را ارائه دهد. به طور مثال لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای پردازنده‌ها و توان ‌گرافیکی بالا هستند تا قابلیت اجرای گیم‌های سنگین و پر حجم برای ساعات طولانی را داشته باشند. CPU و GPU قوی از شاخصه‌های بارز این سری از لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌آیند.

ارقام سخت افزاری

تفاوت در سخت افزار، اصلی‌تربن عامل تفاوت در انواع لپ‌تاپ است. بعضا حتی لپ‌تاپ‌های در یک رده تخصصی در جرئیات سخت افزاری تفاوت‌های دارند. توجه به حداقل‌های مورد نیاز شما از بخش‌های گوناگون سخت افزاری لپ‌تاپ شما را در انتخاب درست بهترین مدل لپ‌تاپ مطابق با نیازتان راهنمایی می‌کند. در واقع شما باید بدانید که بسته به نوع کاربری که از لپ‌تاپ خود انتظار دارید، چه میزان از توان سخت افزاری در بخش‌های گوناگون را نیاز دارید. قسمت‌های مهم در ایجاد تنوع ارقام سخت افزاری یک لپ‌تاپ عبارتند از:

  • پردازنده (CPU)

  • گرافیک (GPU)

  • حافظه داخلی یا هارد دیسک (HDD)

  • حافظه ROM

برند

در حال حاضر برندهای مختلف لپ‌تاپ در بازارهای بین المللی عرضه می‌شوند. اساسا توجه به برند یک لپ‌تاپ از اولیه‌ترین نکات قابل توجه در خرید است که پیش از هر چیزی باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع خریداران با انتخاب یک برند، لپ‌تاپ خود را به اعتبار و ضمانت آن برند خریداری می‌کنند. هر کدام از کمپانی‌های صاحب نام سازنده لپ‌تاپ، سبک و روش منحصر به خود را در طراحی ظاهری، استفاده از سخت افزار، کیفیت‌های جانبی و... را دارند.

یکی دیگر از موارد وابسته به کمپانی سازنده و برند لپ‌تاپ، ضمانت و گارانتی آن است. نوع و نحوه ارائه ضمانت‌های گارانتی و خدمات پس از فروش برای لپ‌تاپ‌های هر برند متفاوت خواهد بود. همچنین باید به شرایط عرضه محصولات و خدمات برند مورد نظر نیز توجه داشت. به عنوان‌ مثال لپ‌تاپ‌های برند اپل در ایران محدودیت عرضه دارند و همچنین در صورت تقاضای قطعات و سخت افزارهای آن، با مشکل مواجه خواهید شد. در مقابل برخی برندهای دیگر توسط نمایندگی‌های رسمی سرویس‌دهی خوبی در سراسر کشور دارند.

مرجع خرید

در مقوله تهیه و خرید لپ‌ تاپ، مرجع خرید همواره حائز اهمیت بوده است. این امکان وجود دارد که محصولات یک کمپانی توسط مراجع و مراکز مختلف عرضه شوند. اعتبار یک فروشگاه بسته به رسمی و یا غیر رسمی بودن آن متفاوت است. معمولا توصیه می‌شود تا حد امکان خرید لپ‌تاپ خود را از نمایندگی‌های رسمی و معتبر انجام دهید. در این صورت علاوه بر تضمین اعتبار و دریافت محصولات و خدمات جانبی، حداقل هزینه ممکن را پرداخت خواهید کرد.

زمان خرید

موقعیت و بازه زمانی خرید شما مستقیما در خرید لپ‌تاپ شما نقش خواهد داشت. دنیای تکنولوژی دائما در حال پیشرفت و توسعه هستند. به همین دلیل ممکن است طی یک دوره کوتاه، ورژن‌های جدیدتر و با قیمت یکسان از لپ‌تاپ مورد نظر شما عرضه شود. به همین دلیل بهتر است تا در جریان اخبار و حواشی مربوط به مدل لپ‌تاپ مورد نظر خود قرار داشته باشید و زمان سنجی مناسبی را اعمال کنید.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عرضه و لپ‌تاپ‌ مورد تقاضای شما، نوسانات اقتصادی و نیز تحریم‌ها است که می‌تواند در برخی از بازه‌های زمانی عرضه و ارائه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اقدام به موقع به منظور مواجه نشدن با این سری از مشکلات و محدودیت‌ها ضروری است.

قیمت و هزینه

هزینه خرید همیشه از آن دسته عواملی است که می‌تواند به طور وابسته و یا مستقل در خرید شما تاثیرگذار باشد. اگر بحث هزینه خرید برای شما در اولویت نباشد، تحت تاثیر عواملی نظیر برند، کیفیت و... متغیر خواهد بود. اما‌ در صورتی که قیمت خرید را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار می‌دهید، باید گزینه‌های خرید خود را بر اساس آن انتخاب نمایید. شما در فروشگاه اینترنتی قلاب (gholab.ir) می توانید قیمت های مدل های مختلف لپ تاپ را در لحظه با هم مقایسه کنید.

جمع‌بندی

لپ‌تاپ‌ها از محصولات متنوع به شمار می‌روند که گزینه‌های انتخاب را برای خریداران افزایش داده‌اند. در نهایت انتخاب در این زمینه کاملا بر عهده شماست و شما باید با در نظر داشتن نکات مهم و کلیدی، با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه