متقاضیان مسکن ملی باید چقدر قسط وام بدهند؟

متقاضیان مسکن ملی باید چقدر قسط وام بدهند؟
کدخبر : 20575

قرار بود مردم مسکن ملی را با ۱۵۰ میلیون تومان وام بخرند که مبلغ قسط ماهانه آن حدود ۲٫۵ میلیون تومان می‌شد اما در برخی از پروژه‌ها قسط آن هفت میلیون تومان تعیین شده است.

 به گزارش رصداقتصادی ، قرار بود مردم مسکن ملی را با ۱۵۰ میلیون تومان وام بخرند که مبلغ قسط ماهانه آن حدود ۲٫۵ میلیون تومان می‌شد اما حالا اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران پروژه‌های خود را در قالب مسکن ملی می‌فروشد.

 

در سامانه این اتحادیه گزینه «ثبت‌نام مسکن ملی» وجود دارد اما با شرایطی متفاوت. در حالی که در طرح وزارت راه به متقاضیان وام ۱۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود که اقساط آن ۲٫۵ میلیون تومانی است اما در اتحادیه تعاونی‌های عمرانی می‌گوید که قسط خرید خانه حداقل هفت میلیون تومانی است.

 

در واقع اتحادیه تعاونی‌های شهر تهران از طرح مسکن ملی که قرار بود به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد کمک کند، برای فروش پروژه‌های خود استفاده می‌کند. مردم نیز نسبت به این طرح معترض هستند.

 
خلاصه انتقاد مخاطبان  این است که با توجه به تورم بالا و در مقابل حقوق‌های پایین اقساط ماهانه هفت میلیون تومانی خیلی زیاد است.
 

«اگه ماهیانه درامد ۷ ملیون تومان داشتیم. مگه میشه تا به امروز صاحبخانه نشده باشیم»

«حقوق یه کارگر دومیلیون و ششصدوپنجاه و پنج هس اما قسط میگن ماهی ۷ تومن. عدالت کجا رفته. نه تنها نمیتونن پرداخت کنن، کل حقوقشون با اضاف کاری هم بزارن نمیشه و خرج خونه و زندگی رو از کجا بیارن اون وقت»

 
 

«من ماهی ۵ملییون حقوق میگیرم هفت نفر را خرج میدم با این وضع شما میخواهید منو همسال منو خاندار کنید آفرین به این کمک شما از پول نفت و گاز ما»

«حقوق کارگر مگه چقدره.یعنی بایستی حداقل دو شغل ۲۴ ساعته داشته باشه و مخارج هم نداشته باشه، که بتونه ۷ میلیون قسط به طرح این دولت»

«من که نمیتونم.شکم زن وبچه ام راسیرکنم چطور اقساط به این بزرگی را میتونم پرداخت کنم من که بخاطر بیماری ۲۰ساله درگیر هستم چطور میتونم ثبت نام کنم میشه بگید؟»

«افراد کم درامد از کجا باید ماهی ۷ میلیون قسط پرداخت کنن ویا مبلغ کل روازکجا»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه