صنایع خلاق در منطقه آزاد اروند فعال می شود

صنایع خلاق در منطقه آزاد اروند فعال می شود
کدخبر : 16270

مشاور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در صنایع خلاق از فعال شدن صنایع خلاق در آینده نزدیک، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،  در نشستی فی مابین صدیقه توکل مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق، علی حسنلو مدیر فرهنگی هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سید محمد سیدی مشاور صنایع خلاق سازمان منطقه آزاد اروند، الزامات فعال شدن صنایع خلاق در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید محمد سیدی با اشاره به نزدیکی صنایع خلاق و فرهنگی و هنری، اظهار داشت: اقتصاد فرهنگ از جمله مواردی است که با فعال شدن صنایع خلاق در منطقه به طور جدی دنبال می شود.

وی مطالعه و تحلیل محیط کسب و کار صنایع فرهنگی و خلاق در منطقه آزاد اروند را یکی از اصلی ترین مباحث این گفتمان دانست و افزود: در این نشست مقرر شد برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزش صنایع خلاق جهت تجاری سازی محصولات فعالین و علاقه مندان صنایع خلاق را در دستور کار قرار دهیم که با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا ویروس این دوره ها به صورت وبینار برگزار می شود.

سیدی، زیست بوم، دوره های آموزشی و معرفی صنایع خلاق را جزو الزامات فعال شدن صنایع خلاق در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: نظارت بر تدوین زیست بوم صنایع خلاق منطقه آزاد اروند موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و درهمین راستا قرار بر این شد تیمی برای مطالعات و شناسایی ذی نفعان صنایع خلاق و ظرفیت های این حوزه در منطقه انتخاب شود.

سید محمد سیدی صنایع خلاق را یک ضرورت دانست وگفت: بدون شک با فعال شدن صنایع خلاق که متمرکز بر هنر و فرهنگ است، شاهد شکل گیری و ارتقا اقتصاد خلاق در منطقه خواهیم بود.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه