مشاور رئیس جمهور در جمع فعالین اقتصادی منطقه آزاد ارس مطرح کرد؛

رویکرد جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد رفع حداکثری مشکلات بخش خصوصی است

رویکرد جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق ازاد رفع حداکثری مشکلات بخش خصوصی است
کدخبر : 18278

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رویکرد جدید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد رفع حداکثری مشکلات بخش خصوصی است بطوری که امورات فعالین اقتصادی مناطق روان و تسهیل گرانه گردد.

به گزارش رصد اقتصادی ، حمیدرضا مومنی در حاشیه سفر یکروزه خود به منطقه آزاد ارس در نشستی با حضور مدیرعامل و معاونین برخی از سرمایه‌گذاران منطقه، گفت: با توجه به حضور ارس در چهارمین دوره افتتاحات ریاست جمهوری، این منطقه بیشترین تعداد طرح ها و سرمایه گذاری ارزی و ریالی را در بین مناطق آزاد داشته و  سرآمد مناطق آزاد کشور است.

مومنی عنوان کرد:  منطقه آزاد ارس جزو سرآمدهای مناطق آزاد است.

او با اشاره به میزان اشتغال در منطقه آزاد ارس افزود: ارس جزو معدود مناطق آزاد کشور است که مهاجرت معکوس داشته و توانسته است در کنار حل مشکلات اشتغال، نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی را از داخل استان بکار گیرد.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به شعار سال جدید عنوان کرد: بازدید از مناطق آزاد در راستای عمل به شعار تولید، پشتیبانی و رفع موانع و بررسی وضعیت موجود و نقاط ضعف و قوت مناطق آزاد انجام می‌گیرد تا موانع و موارد را در کارگروه مختص همین حوزه بررسی و کار را به سمتی پیش ببریم که بتوانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مومنی ادامه داد: از تعدادی مراکز تولیدی منطقه آزاد ارس بازدید داشتیم که انصافا اقدامات خوبی در راستای توسعه منطقه انجام گرفته که این اقدامات علاوه بر افزایش صادرات به خارج از کشور و انتقال دانش فنی و تکنولوژی، در حوزه تولید و صادرات به داخل کشور نیز بسیار موثر  است.

او یادآور شد: نشستی با سرمایه گذاران ارس نیز داشتیم که به بیان مشکلات خود در حوزه گمرک، جهاد کشاورزی و وزارت صمت مشکلات عدیده ای وجود دارد که سعی خواهیم کرد با رایزنی با دستگاه‌های اجرایی آنها را به حداقل برسانیم.

در این نشست برخی از سرمایه گذاران از جمله نمایندگان هتل داران ارس، اصناف، تولیدکنندگان قیرو مدیران عامل شرکت های شمس لبن، الکا آذربافت، آیچین تجارت و ایستا موتور ارس حضور داشته و به بیان عمده مشکلات حوزه فعالیتی خود پرداختند.

مشکلات مربوط به حوزه صادرات و گمرک، خشکبار، رفع تعهدات ارزی، ثبت سفارش کالا از عمده مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

«حمیدرضا مومنی» مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز طی سفره یک روزه به ارس، از ۶ شرکت صنعتی، تولیدی و کشاورزی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در جلفا بازدید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه