اعمال محدودیت‌های کرونایی در کیش بر اساس شرایط خاص

اعمال محدودیت‌های کرونایی در کیش بر اساس شرایط خاص
کدخبر : 18410

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شورای سلامت و ستاد اقدام پیشگیرانه کرونا محدویت‌های کرونایی در این جزیره را بر اساس شرایط خاص آن اعمال می‌کنند تا سلامت و اقتصاد به صورت توامان حفظ شود.

به گزارش رصد اقتصادی  به نقل از ایرنا، سعید پورعلی سه‌شنبه شب در سی و هفتمین ستاد اقدام پیشگیرانه کرونا کیش اظهار داشت: برخی از محدودیت‌ها مربوط به ستاد ملی کرونا در این جزیره از سوی شورای سلامت و دستگاه‌ها تمام و کمال اجرا می‌شود و برخی نیز به دلیل شرایط جغرافیایی و وضعیت کیش اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: رعایت کامل برخی مصوبات برخلاف شهرها و مناطق سرزمین اصلی در این جزیره امکان پذیر نیست و رفت آمد هوایی و دریایی برای تامین نیازهای جزیره می طلبد تا تصمیمات در این جزیره بومی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: به همین دلیل اعضای ستاد باید در تصمیمات خود شرایطی را فراهم کنند ارایه خدمات و کالاها در جزیره بدون هیچ مشکلی در دوران اپیدمی تداوم داشته باشد.

کسب و کارهای آسیب دیده حمایت خواهند شد

پور علی با بیان اینکه به علت اعمال محدویت‎ها و ممنوعیت در فعالیت برخی کسب و کارها در این جزیره معیشت بسیاری از افراد شاغل در آن دچار بحران می‌شود یادآور شد: در این راستا با همکاری معاونت اقتصادی برای این افراد بسته‌های حمایتی و اقتصادی تعریف خواهد شد.

وی افزود: هرچند محدودیت‌های اعمال شده به مشاغل در این جزیره شامل فعالیت‌های سه و چهار مورد تاکید ستاد ملی کرونا است اما با توجه به گستردگی فعالیت‌های گردشگری فعالان این کسب و کارها در کیش طی یک سال گذشته دچار آسیب‌های زیادی شده اند.

افزایش حساسیت مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها ضروری است

پورعلی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی افراد به ویژه مسافران در این جزیره کمرنگ شده است اظهار داشت: صدا و سیما، رسانه‎ها و فعالان فضای مجازی باید در راستای افزایش این حساسیت ها فرهنگ سازی کنند.

وی اضافه کرد: پیشگیری ۵۰ درصد روند موفقیت در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به همراه دارد و نیم دیگر این موفقیت نیازمند اعمال محدویت و مداخلات نظارتی است به همین دلیل برخی از فعالیت ها بین یک تا ۲ هفته تعطیل شدند.

بر اساس مصوبات ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در این جزیره برخی فعالیت‌ها و مشاغل در پی اعلام وضعیت نارنجی شیوع این ویروس در جزیره کیش مشمول اعمال محدویت‌ و تعطیلی یک تا ۲ هفته‌ای شد.

طبق این مصوبات برای ۲ هفته فعالیت جنگ‌های شبانه، کشتی‌های تفریحی، کنسرت‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های موزیک دار،  مدارس و آموزشگاه‌ها فرهنگی و هنری، مهدهای کودک، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، همایش‌ها ممنوع است.

به منظور سنجش اوضاع جزیره و اتخاذ تصمیم با رعایت سلامت جامعه و حفظ حداقلی اقتصاد جزیره فعالیت‌هایی همچون پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ‌ها و تفریحات دریایی، پارک‌های آبی، باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی نیز مشمول تعطیلی یک هفته‌ای شدند.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه