با داشتن کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک قشم محقق شد؛

معافیت متولدین قشم از پرداخت عوارض منطقه آزاد در بندر لافت و پهل

معافیت متولدین قشم از پرداخت عوارض منطقه آزاد در بندر لافت و پهل
کدخبر : 24352

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم از معافیت متولدین قشم دارای کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک از پرداخت تمامی عوارض دریافتی سازمان منطقه آزاد در بنادر مسافری لافت و پهل به دستور ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی ،  رامین جعفرپور با اعلام این خبر گفت: حذف این عوارض برای تردد خودروی افراد متولد قشم به دستور ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و در پی تأکید مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، از 21 آذرماه، اجرایی شد.

وی بر ثبت پلاک خودروی مورداستفاده در سامانه شهروندی بومیان قشم تأکید کرد و افزود: پلاک خودرویی که برای تردد در این مسیر مورداستفاده قرار می‌گیرند، مطابق با دستورالعمل شهروندی قشم باید در سامانه به نام افراد دارای کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک جهت بهره‌مندی از معافیت عوارض تردد سازمان به ثبت برسد.

به گفته جعفرپور، مجموع هزینه دریافتی از متولدین قشم برای خودرو سواری را در بندر پهل و لافت 581 هزار و 20 ریال عنوان کرد که از این مبلغ 488 هزار و 320 ریال توسط تعاونی دریایی فتح با احتساب ارزش‌افزوده، 30 هزار ریال توسط شهرداری پهل، 32 هزار و 700 ریال توسط بیمه و خدمات با احتساب ارزش‌افزوده و 30 هزار ریال توسط شرکت تعاونی گمرک ایران دریافت می‌شود.

وی همچنین از دریافت مبلغ یک‌میلیون و 691 هزار و 20 ریال برای خودروی سواری بدون کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک خبر داد و گفت:  این مبلغ شامل 750 هزار ریال عوارض مواصلاتی و 300 هزار ریال عوارض یک‌بار تردد سهم سازمان منطقه آزاد قشم، 488 هزار و 320 ریال سهم تعاونی دریایی فتح با احتساب ارزش‌افزوده، 60 هزار ریال سهم شهرداری پهل، 32 هزار و 700 ریال سهم بیمه و خدمات با احتساب ارزش‌افزوده و 60 هزار ریال سهم شرکت تعاونی گمرک ایران است.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تردد 331 هزار و 430 خودرو با 797 هزار و 6 سرنشین توسط سامانه در مسیر بنادر لافت و پهل به ثبت رسیده است.

 

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه