رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خبر داد:

​آغاز پویش استقبال از گردشگران نوروزی با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه فضای سبز/ فعال سازی 200 چشمه سرویس بهداشتی در جزیره

کدخبر : 27780

​رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آغاز پویش استقبال از گردشگران نوروزی با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه فضای سبز جزیره، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شاهد ملازم با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز بیان داشت: باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته بابت استقبال کم‌نظیر هموطنان از طرح های واکسیناسیون و کنترل بیماری، امیدواریم امسال قشم شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشورباشیم.

وی ادامه داد: به همین منظور برای طراحی پویش استقبال از نوروز در محورهای فضای سبز، زیباسازی، عمران، ترافیک، سرانه خدماتی و امور روستایی، نیازها و نواقص جزیره احصا و طی برنامه ریزی مدون و بر اساس امکانات و اعتبارات مصوب، تمامی موارد در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام می باشد.

به گفته ملازم، در حوزه فضای سبز با توجه به استقرار و حضور گردشگران در بوستان‌ها، کمپ پارک‌ها و سرانه های فضای سبز سطح شهر، یکی از مهم ترین موضوعات سرویس‌های بهداشتی بود که در این طرح، ۲۰۰چشمه مورد  مرمت، بازسازی،ساماندهی و فعال سازی قرار گرفت.

این مقام مسوول افزود: در حال حاضر ۲۰۰چشمه سرویس بهداشتی در اماکن مختلف به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال مرمت و راه اندازی شده است که از آن جمله می توان به مرمت ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در کمپ پارک آفتاب دو، 48 چشمه در پارک زیتون، فعال سازی ۴۰ چشمه سرویس های بهداشتی در سایت سینما دریا و کمپ ایران زمین و آغاز به کار مرمت و فعال سازی سرویس های بهداشتی کمپ هامون و بلوار مشاهیر تا پیش از عید نوروز اشاره کرد.

وی از اقدامات زیرساختی تخلیه فاضلاب سرویس های بهداشتی کمپ پارک های آفتاب یک و دو و پارک زیتون خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه های عملیاتی در زمان و بودجه و باهدف صرفه و صلاح سازمان، با حفاری، لوله گذاری و نصب پمپ، اقدام به اتصال سیستم فاضلاب این سرویس ها به فاضلاب شهری کردیم تا ضمن کاهش هزینه های تخلیه سپتیک و حمل، در زمان لازم برای انجام این فرآیند نیز، صرفه جویی شود.

*کاشت 300 هزار گل فصلی به ارزش 7 میلیارد ریال

رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین از کاشت 300 هزار گل فصلی در سطح شهر قشم خبر داد و عنوان داشت: اجرای فرش گل در معابر و میادین، ضمن کمک به زیباسازی ، طراوت فضای شهری را نیز ارتقا می دهد.

وی افزود: نشاط فضای سبز یکی دیگر از وظایف این کمیته در راستای استقبال از گردشگران نوروزی است که در کنار سایر فعالیت های مدیریت خدمات شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم مانند چمن زنی، هرس درختان، آرایش شمشادها وغیره در حال انجام است.

ملازم با اشاره به آماده سازی فضاهای بازی کودکان نیز گفت: حدود ۵ میلیارد ریال نیز در این بخش به خرید پ نصب ومرمت و یا تعویض وسایل بازی کودکان در سطح جزیره قشم اختصاص داده شده است. 

رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: این اقدام به منظور ایجاد فضایی ایمن برای کودکان در جهت غنی سازی اوقات فراغت و خلق خاطراتی خوش برای گردشگران، همچنین با درنظر گرفتن صرفه و صلاح اقتصادی سازمان، در دست اجرا است که تا هفته آینده به اتمام می رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه