شرکت متا | متاورس

فاجعه ی خطر ناک برای شرکت متا | اتفاقی که اصلا برای شرکت متا مناسب نیست

فاجعه ی خطر ناک برای شرکت متا | اتفاقی که اصلا برای شرکت متا مناسب نیست
کدخبر : 41472

متا که سال گذشته با ارزش بازار یک‌تریلیون‌دلاری ششمین شرکت بزرگ آمریکا بود، اکنون در آستانه‌ی خروج از فهرست ۲۰ شرکت برتر قرار دارد. ارزش سهام این شرکت در یک روز اخیر ۲۴ درصد افت کرده است.

سهام‌داران متا (فیسبوک سابق) از تمرکز بیش‌ازحد این شرکت بر حوزه‌ی متاورس ناراضی‌اند ،‌ ارزش بازار شرکت مادر اینستاگرام و واتساپ در یک سال اخیر ۵۲۰ میلیارد دلار افت کرده است. اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، احتمالاً متا به‌زودی از فهرست ۲۰ شرکت بزرگ ایالات متحده ازلحاظ ارزش بازار، خارج خواهد شد.

 

تمامی شواهد نشان می‌دهند که به این زودی‌ها قرار نیست شاهد تغییر وضعیت متا باشیم. این در حالی است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل، خواستار «صبوری» سهام‌داران شده و قول داده است که با تمرکز بر اولویت‌های اصلی، متا مجدداً به روند رشد بازگردد.

 

متا شب گذشته به وقت تهران جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر و اعلام کرد که درآمدش در اتفاقی تاریخی برای دومین فصل متوالی کاهش یافته است. دقایقی پس از انتشار گزارش مالی روند افت ارزش سهام متا شروع و در لحظه‌ی نگارش این مطلب، ارزش سهام این شرکت در کمتر از یک روز ۲۴ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۱۰۰ دلار رسیده است. این اولین‌بار از سال ۲۰۱۶ تاکنون است که ارزش سهام متا تا این حد کاهش می‌یابد.

 

شرکت متا

 

افت ۲۳ درصدی ارزش سهام متا اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ اما بی‌سابقه نیست؛ زیرا در زمستان سال گذشته، ارزش سهام متا ۲۶ درصد افت کرد و ۲۵۱ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت از دست رفت. در کل تاریخ فعالیت ایالات متحده، ارزش بازار هیچ شرکتی به این اندازه افت نکرده است. افت ارزش سهام متا توجه سرمایه‌گذارانی را جلب کرده است که با پیش‌بینی رشد سهام در آینده سراغ خرید آن می‌روند؛ اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد متا در آینده‌ای نزدیک این گروه از سرمایه‌گذاران را به سوددهی برساند.

 

متا یک سال پیش با تغییر نام اعلام کرد که منابع خود را روی حوزه‌ی واقعیت مجازی و به‌طوردقیق‌تر متاورس متمرکز می‌کند. این شرکت در گزارش مالی جدیدش گفت که انتظار دارد مجموع مخارجش در سال جاری میلادی به ۸۵ تا ۸۷ میلیارد دلار برسد. این هزینه‌ها در سال آینده‌ی میلادی به ۹۶ تا ۱۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید؛ درحالی‌که سرمایه‌گذاران امیدوار بودند متا هزینه‌ها را کاهش چشمگیری دهد./منبع: زومیت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه